Gå til innhold

Hva tror du skaper kvinnehat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dårlig oppdragelse, foreldra lar guttene slepp unna med alt pga "gutter er gutter". Og så blir det overasket når de blir tapere i voksenlivet. 

Anonymkode: e6f85...8b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal menn være opptatt av å dekke dem i utgangspunktet? Hovedproblemet er rotfestet i seksualitet da eventuelt.

Anonymkode: 2758c...f98

Fordi kvinner ikke kommer til å gå inn i realsjoner de ikke har noe behov for?? På lik linje med menn, har kvinner mer til felles med andre kvinner, enn menn. En mann må kunne dekke noen behov man har (og mer en sex, for det man man leve  uten).

Anonymkode: f23c2...15f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvforakt og mindreverdighetsfølelser som fører til narsissistiske personlighetstrekk og forakt mot alle de ser på som svake. Kvinner, venstrevridde og innvandrere pleier å være favoritthatobjektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Fordi kvinner ikke kommer til å gå inn i realsjoner de ikke har noe behov for?? På lik linje med menn, har kvinner mer til felles med andre kvinner, enn menn. En mann må kunne dekke noen behov man har (og mer en sex, for det man man leve  uten).

Anonymkode: f23c2...15f

Noen menn vil innvende at de har mest til felles med kvinner og omvendt, og mange vil innvende at man ikke kan leve uten sex. Spørsmålet er hva som skaper kvinnehat, og dem eneste grunnen til at menn skal ønske å oppfylle kvinner behov, altså det motsatte kjønn sitt behov, må jo være seksuelt betinget slik kjønnsforskjellene er seksuelt betinget.

Anonymkode: 2758c...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Fordi kvinner ikke kommer til å gå inn i realsjoner de ikke har noe behov for?? På lik linje med menn, har kvinner mer til felles med andre kvinner, enn menn. En mann må kunne dekke noen behov man har (og mer en sex, for det man man leve  uten).

Anonymkode: f23c2...15f

Kvinnene må spørre seg om disse "behovene" de har er tvingende nødvendig eller oppkonstruert vas. De må gå i seg selv å se om det virkelig er nødvendig med alt dette fjaset.

Anonymkode: 743b6...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnene må spørre seg om disse "behovene" de har er tvingende nødvendig eller oppkonstruert vas. De må gå i seg selv å se om det virkelig er nødvendig med alt dette fjaset.

Anonymkode: 743b6...8f7

Tror du ikke dine egne behov for barbeque and beer er oppkonstruert fjas? Strengt tatt er det ingen ting i verden som er tvingende nødvendig. Heller ikke å tilfredsstille noen.

Anonymkode: 2758c...f98

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13
1 time siden, NotYou skrev:

Dårlige kvinnelige rollemodeller i oppvekst er i alle fall én årsak. Jeg jobber med ungdom 12-23, og har møtt flere ungdomsgutter som retter ett massivt sinne mot kvinner. Kvinnelige lærere får ikke respekt, samtaleterapi fungerer ikke med en kvinnelig terapeut, og kvinnelige ansatte på instutusjoner blir utsatt for hat. Jeg ser at mange av disse problemene ofte bunner i mor/sønn-rollen.  Det virker å være verre for ungdomsgutten å ha en negativ relasjon til mor, enn til far. Kan ha noe med at ‘mamma’ skal være den kjærligste, tryggeste basen i fra starten av, men ungdommen har ofte vansker med å vite årsak selv. 

Det jeg derimot ser med disse ungdomsguttene er viktigheten av gode mannelige rollemodeller, som er med på å vise et positivt syn mot kvinner. Jeg har jobbet tverrfaglig med gode mannlige terapeuter, som har vært med på å gjøre ungdommen trygg på meg, slik at jeg videre får jobbet med relasjonen.  

 

Eksempler på hva en mor eventuelt har gjort galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

42

Anonymkode: 743b6...8f7

Oisann!

Anonymkode: 78113...547

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
1 minutt siden, Elseby13 skrev:

Eksempler på hva en mor eventuelt har gjort galt?

De jeg møter gjennom jobben min har stort sett vokst opp med foreldre som er rusavhengige, eller svært psykisk syk. Jeg har møtt de som har blitt misbrukt av mødrene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke dine egne behov for barbeque and beer er oppkonstruert fjas? Strengt tatt er det ingen ting i verden som er tvingende nødvendig. Heller ikke å tilfredsstille noen.

Anonymkode: 2758c...f98

Jeg har ingen påtatte tullebehov. Kun basisbehov. Og disse tvinger jeg ikke på andre.

Anonymkode: 743b6...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oisann!

Anonymkode: 78113...547

Heisann.

Anonymkode: 743b6...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen påtatte tullebehov. Kun basisbehov. Og disse tvinger jeg ikke på andre.

Anonymkode: 743b6...8f7

Alt vi gjør kan spores tilbake til basisbehov, uansett hvor overfladisk det måtte virke. Sminke og botox skyldes i aller høyeste grad basisbehov.

Anonymkode: 2758c...f98

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alt vi gjør kan spores tilbake til basisbehov, uansett hvor overfladisk det måtte virke. Sminke og botox skyldes i aller høyeste grad basisbehov.

Anonymkode: 2758c...f98

😂

Anonymkode: 743b6...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, NotYou said:

Dårlige kvinnelige rollemodeller i oppvekst er i alle fall én årsak. Jeg jobber med ungdom 12-23, og har møtt flere ungdomsgutter som retter ett massivt sinne mot kvinner. Kvinnelige lærere får ikke respekt, samtaleterapi fungerer ikke med en kvinnelig terapeut, og kvinnelige ansatte på instutusjoner blir utsatt for hat. Jeg ser at mange av disse problemene ofte bunner i mor/sønn-rollen.  Det virker å være verre for ungdomsgutten å ha en negativ relasjon til mor, enn til far. Kan ha noe med at ‘mamma’ skal være den kjærligste, tryggeste basen i fra starten av, men ungdommen har ofte vansker med å vite årsak selv. 

Det jeg derimot ser med disse ungdomsguttene er viktigheten av gode mannelige rollemodeller, som er med på å vise et positivt syn mot kvinner. Jeg har jobbet tverrfaglig med gode mannlige terapeuter, som har vært med på å gjøre ungdommen trygg på meg, slik at jeg videre får jobbet med relasjonen.  

 

Amen.

Oppvekst og hvilke tilknytningsmønstre de har hatt til omsorgsgivere er alfa omega. I 99% av alle trådene som omhandler en voldelig mann eller "drittsekk" på singel og datingforumet så er det snakk om enten et unnvikende, ambivalent eller disorganisert tilknytningsmønster i oppveksten.

Anonymkode: 4fe2b...450

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂

Anonymkode: 743b6...8f7

Så flink du er til å debattere! Har du øvd mye i kjelleren? 

 

TS: grunnen er nok sammensatt, og varierer nok like mye som det finnes kvinnehatere/mannehatere det ute. 

Anonymkode: 3dec4...ad7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som ofte skaper hat for andre grupper mennesker. Manglende kunnskap.

Anonymkode: b73b9...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme som ofte skaper hat for andre grupper mennesker. Manglende kunnskap.

Anonymkode: b73b9...c13

Det finnes mange høyt utdannede, intelligente nazister, gruppehatere, kjønnshatere, jeg holder heller med den over deg om at det ikke lar seg kartlegge.

Anonymkode: 2758c...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror liten penis øker kvinnehatet. For da blir de mannfolka så fryktelig bitre. Tror også junkfood er usunt for unge gutter om de får for mye av det. 

Anonymkode: b7cda...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tror dere skaper mannehat? 

Anonymkode: b52e4...0f2

Slemme menn som mobber og mishandler kvinner, så klart! 

Anonymkode: b7cda...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...