Gå til innhold

SA for tre uker siden, hvor lang er ventetiden..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg og min samboere har vært samboere i nå to år, og fikk en uplanlagt graviditet for tre uker siden. Når jeg var i 7.uke fant vi det ut, og vi bestemte oss for at dette var noe vi ville gå inn for. Bare ved å se den positive testen satte igang et helt nytt følelsesmønster for meg, og jeg rakk ifra første stund å glede meg over og glede meg til at vi skulle få et lite mirakel i hus. Jeg rakk å bygge opp forhåpninger, kanskje ikke så merkelig når jeg har ønsket meg barn og en egen familie siden jeg var bitteliten og lekte med dukker.

Hele fire dager etter positiv test fikk jeg en spontanabort, og jeg blødde i to uker. Jeg kjente helt ærlig at verdenen min raste litt, når jeg har ønsket dette hele livet(med riktig person såklart), og når det endelig skjer med en jeg ser for meg en lang fremtid med, så gikk det ikke med svangerskapet likevel. 

Spørsmålene mine her er vel egentlig;

1) hvor lenge er det normalt å blø etter en SA, og når begynner syklusene å normalisere seg for en evt prøving?

2) telles en SA som en mens, slik at eggløsningen kanskje kan forekomme to Uker etter begynnelsen av en SA?

Anonymkode: 320ca...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo! Jeg og min samboere har vært samboere i nå to år, og fikk en uplanlagt graviditet for tre uker siden. Når jeg var i 7.uke fant vi det ut, og vi bestemte oss for at dette var noe vi ville gå inn for. Bare ved å se den positive testen satte igang et helt nytt følelsesmønster for meg, og jeg rakk ifra første stund å glede meg over og glede meg til at vi skulle få et lite mirakel i hus. Jeg rakk å bygge opp forhåpninger, kanskje ikke så merkelig når jeg har ønsket meg barn og en egen familie siden jeg var bitteliten og lekte med dukker.

Hele fire dager etter positiv test fikk jeg en spontanabort, og jeg blødde i to uker. Jeg kjente helt ærlig at verdenen min raste litt, når jeg har ønsket dette hele livet(med riktig person såklart), og når det endelig skjer med en jeg ser for meg en lang fremtid med, så gikk det ikke med svangerskapet likevel. 

Spørsmålene mine her er vel egentlig;

1) hvor lenge er det normalt å blø etter en SA, og når begynner syklusene å normalisere seg for en evt prøving?

2) telles en SA som en mens, slik at eggløsningen kanskje kan forekomme to Uker etter begynnelsen av en SA?

Anonymkode: 320ca...3bc

Så synd å høre om SA 😔

Jeg óg testet positivt flere ganger, både hjemme og hos lege. Samme dagen jeg hadde vært hos legen startet jeg med spotting om kvelden (mandag). Fortsatte å blø litt tirsdag og onsdag blødde jeg noe helt forferdelig. Kunne egentlig holdt meg til toalettet hele dagen, for måtte dit igjen uansett etter at jeg hadde reist meg opp. Ble konstantert SA hos gynekolog den onsdagen. Blødde ikke mer i dagene etterpå. Fikk igjen mensen 1.mars 🙄 Dette her var 10,11 og 12.desember.

Jeg vet om flere som har blitt gravide igjen rett etter SA, så eggløsning kan nok forekomme ja 😊 Men, man har fremdeles HCG i kroppen, i ulik mengde alt etter f.eks. hvor langt man er på vei, og nivået vil gradvis gå nedover etter SA. Og så lenge man har HCG i kroppen har man ikke eggløsning siden kroppen tror den fortsatt er gravid. Så derfor; når man først får første eggløsning igjen etter en SA vil derfor variere.

-J-

Anonymkode: 1a096...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere fortelle om deres sa?

Hvor langt du var på vei, hvordan og når du oppdaget det, fikk du noe forvarsel? 

Tror jeg gjennomgår en nå :( og finner ingen info på det annet enn at man blør, er liksom ingen som har fortalt om sin sa som jeg kan finne.

Var testene svake? Noe som i ettertid gir mening på at dette ikke ville ende godt?

Anonymkode: f57b4...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...