Gå til innhold

Hjelp! har dobbelt-booket meg: 50-årslag og konsert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne, en tidligere arbeidskollega, som jeg har vært venninne med i endel år. Vi har alltid hatt veldig god kjemi, vi har likt de samme tingene og verdsatt mye av det samme i livet. Jeg skjønner at ting endrer seg, og at en kan ha det travelt med jobb og hverdagsliv men ikke alltid. 
Tidligere tok jeg hyppig kontakt og var gjerne innom henne  en snartur i ny og ne, men så ble hun så opptatt med alt mulig både jobb og privat så hun var sjelden hjemme. Nå har hun fått bedre tid, men jeg ser ikke noe til henne selv om jeg har spurt om ikke hun kan si fra når hun har tid til å finne på noe. Ikke blir jeg invitert til henne og inviterer jeg så har hun sjelden tid eller det passer ikke.
Hun kommer aldri på besøk til meg. Hun har sjelden tid til en kaffe og den ene gangen hun møtte meg på kafé siste halvår så hadde hun med seg samboeren (!).
Så på et tidspunkt ble jeg lei av å bli avvist og trakk meg tilbake.
Jeg har fortalt henne at jeg føler meg ensom til tider og gjerne vil ha mer kontakt.
Det hender at hun en sjelden gang tar initiativet, vanligvis vil hun ut å gå tur. Jeg føler vel at det blir gjort mer av plikt eller medlidenhet.
Hun har mange gode gamle venninner og treffer de både titt og ofte, men jeg blir aldri spurt om jeg vil være med.  Prøver hun å ghoste meg eller er det bare jeg som er stein dum som ikke tar den?

Nå har hun invitert meg og en hel drøss andre jenter til å feire sin 50-årsdag. Hun har leid et landsted i 2 dager og det skal være grilling og diverse aktiviteter. Jeg ble veldig glad for å bli invitert og takket ja, men glemte at jeg allerede hadde, sammen med en kollega, kjøpt billett til en konsert, som er på samme dag og tidspunkt som bursdagsfeiringen. Som nyansatt forsøker jeg å etablere noen gode relasjoner med nye kollegaer, men nå er jeg redd de kan ødelegges hvis jeg kansellerer konserten.
Samtidig kvier meg for å gå i 50-årslaget fordi jeg kjenner kun noen få av de andre damene. 
Selv om jeg har truffet noen av de før i sosiale lag hos venninnen min har jeg ingen relasjon til de. Når jeg har forsøkt å bli kjent med de har de alltid vært litt avmålt og ikke så lett å komme innpå.
Jeg blir fort stresset og får lett angst i sosiale sammenhenger. Og blir reservert.
Bare tanken på å være 2 dager sammen med ukjente gir meg skikkelig hjerteklapp og vondt i magen!

Men jeg er redd for at hvis jeg avlyser bursdagsinvitasjonen er det siste spikeren i kista for vennskapet med min venninne gjennom mange år.

Hva ville dere gjort? Jeg kjenner at jeg blir fortvilet og lei meg...
 

Anonymkode: eaad0...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær ærlig med din venninne og si at du dessverre ikke kan komme i 50 års dagen hennes fordi du allerede har lagt andre planer. Så får hun tolke det som hun vil.  Siden dere ikke lenger er veldig nære, så må hun jo finne seg i at du har et liv som ikke inkluderer henne.  Gå på konsert med din nye kollega og ta vare på vennskap som kan bli gode i fremtiden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Summ skrev:

Kan du ikke være med den ene kvelden, og konserten Andre kvelden? 

Er ikke så lett for TS å være på to steder samtidig, må eventuelt dele seg selv i to. Både bursdagsfeiringen og konserten er på samme dag og tidspunkt. 

Anonymkode: 2fdc2...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart prioritert konserten! Er bare å si fra til din venninne at du har dobbeltbooket deg, men at du gjerne vil gjøre det godt igjen ved å.gå.ut og drikke et glass vin med hun en annen dag

Anonymkode: b4234...d2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du avtalte konserten først er det også den avtalen du bør holde. Du bør si ifra raskest mulig at du har klart å dobbeltbooke deg, og at du dessverre ikke kan komme likevel. Jeg støtter forslaget ovenfor om at du kan foreslå noe annet sosialt med henne. 

Anonymkode: 9d35c...ed7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bør dra på konserten siden det var den avtalen du booket først.

Anonymkode: 03e79...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svarene deres.

Jeg har bestemt meg for å følge magefølelsen, å gi henne beskjed om at jeg ikke kommer i bursdagen siden jeg allerede hadde en annen avtale den dagen.

 

Anonymkode: eaad0...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Summ said:

Kan du ikke være med den ene kvelden, og konserten Andre kvelden? 

TS her. Bursdagsfeiringen og konserten er dessverre på samme kveld. Bursdagen er  med overnatting, ergo to dager.

Anonymkode: eaad0...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter veldig svarene du har fått om å gå på konserten. Og uansett om det er spikeren i kista for det vennskapet, så tenker jeg utifra det du skriver at den spikeren i den kista nok er på vei uansett. Viktig å følge magefølelsen.

Anonymkode: 2e23c...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hun tok det pent. Litt skuffet, men det ble ikke noe drama. 

Jeg foreslo vi kunne gå ut en kveld på byen med litt godt drikke og sånn så får se hvordan kontakten med henne blir videre fremover.

Anonymkode: eaad0...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du gjorde det riktige valget. 

Anonymkode: cb22d...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...