Gå til innhold

Drittlei av å bli avvist av venninne, kutte henne ut bare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har ei venninne som jeg har vært venn me i flere år. Helt siden 18 års alderen og nå er vi begge i slutten av 20 årene. 

Jeg skjønner at ting endrer seg, og at en kan ha det travelt med jobb og hverdagsliv men ikke hele veien. 

Jeg er så drita lei av å bli avvist. Dum som jeg er tar jeg hyppig kontakt. Det passer jo faen aldri! Ikke tid til en kaffe. Ikke blir jeg invitert hjem. Ikke kommer hun på besøk, og inviterer jeg, da er det alltid en unnskyldning eller så lar hun være å svare. 

Hender hun tar initiativ en sjelden gang etter jeg har mast, om å ta en kaffe. Men føler ditt blir gjort av plikt kun. Ringer meg gjør hun, men det er ikke for å treffes. 

Hun treffer andre, men meg har hun aldri tid til. Prøver hun å ghoste meg ut? Er det bare jeg som er stein dum som ikke tar den? Hva ville dere gjort. Blir lei meg... 

Anonymkode: 75d3d...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde gjort kort prosess og bare droppet henne!

Anonymkode: 6ce89...0ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden er inne for å gå videre. Det er ikke koselig å bli behandlet på den måten og du er verdt mer enn det der. 

 

Anonymkode: b6a50...e92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS,  du er allerede dumpet.. så hvis du tenker tanken på å droppe henne, ha i bakhodet at du allerede er droppet.. 

Anonymkode: 4dcbf...194

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da slutter du å kontakte henne. Du behøver jo ikke akkurat å fortelle henne at du dropper henne, hva skal det være godt for?Bare la være med å kontakte henne, så høres det ut som vennskapet opphører av seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS,  du er allerede dumpet.. så hvis du tenker tanken på å droppe henne, ha i bakhodet at du allerede er droppet.. 

Anonymkode: 4dcbf...194

Takk for ærlig tilbakemelding! Helt enig. Jeg er nok det. Bare for meg å ta den nå

Anonymkode: 75d3d...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tiden er inne for å gå videre. Det er ikke koselig å bli behandlet på den måten og du er verdt mer enn det der. 

 

Anonymkode: b6a50...e92

Nei det er ikke det. Ikke slik det skal og bør være. Da er hun ikke mye redd for vennskapet tenker jeg.. Helt klart. 

Anonymkode: 75d3d...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme. Bestemte meg en dag at nå gidder jeg ikke mer. Det var en gang jeg prøvde å ringe to-tre ganger for å stille et enkelt praktisk spørsmål. Hun sitter alltid med telefonen og må ofte avbryte samtalen vår fordi døtrene ringer for alt og ingenting. Da tenkte jeg: NÅ gidder jeg faktisk ikke prøve mer. Har ikke savnet henne heller! :) 

Anonymkode: 6d1d0...e60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig..  Jeg kan være litt som din venninne. Og det er ikke fordi jeg ikke er glad i venninnen min! 

Men jeg er forferdelig sliten for tiden, jeg har slitt med sykdom og depresjon av og på. Og jeg kan fint stålsette meg til at "til tirsdag skal vi ta en kaffe", men kan backe ut når venninna mi spør om hun kan komme nå, å er fem minutter unna. Jeg vet aldri hvordan formen min er, å jeg trenger å ha alt jeg skal ja unnagjort gjort, slik at jeg slipper å stresse med det etter sosialt, som tapper meg veldig. 

Desverre tar hun ikke i mot rådet mitt om å planlegge litt, og hun "tar igjen" på meg ved å aldri kunne om jeg prøver å planlegge noen timer/dager i forveien, så føler vi ikke kommer noen plass. synd, for det er en flott dame jeg er utrolig glad i. 

Anonymkode: 4cfd6...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig..  Jeg kan være litt som din venninne. Og det er ikke fordi jeg ikke er glad i venninnen min! 

Men jeg er forferdelig sliten for tiden, jeg har slitt med sykdom og depresjon av og på. Og jeg kan fint stålsette meg til at "til tirsdag skal vi ta en kaffe", men kan backe ut når venninna mi spør om hun kan komme nå, å er fem minutter unna. Jeg vet aldri hvordan formen min er, å jeg trenger å ha alt jeg skal ja unnagjort gjort, slik at jeg slipper å stresse med det etter sosialt, som tapper meg veldig. 

Desverre tar hun ikke i mot rådet mitt om å planlegge litt, og hun "tar igjen" på meg ved å aldri kunne om jeg prøver å planlegge noen timer/dager i forveien, så føler vi ikke kommer noen plass. synd, for det er en flott dame jeg er utrolig glad i. 

Anonymkode: 4cfd6...8a6

Jeg skjønner hva du mener, og har på et vis forståelse for hva du mener. Men, her handler det ikke om det. Det handler om  å bli avist! Og heller ikke bli invitert tilbake på ny om det for eksempel ikke passer seg den dagen. Er lov å avbryte, men det er ikke det som er greia her. Her blir det bare mindre og mindre kontakt, og ja hun har da tid til andre, så det er klart man stiller seg et spørsmål ved vennskapet da. Man blir lei seg og skuffet av å gang etter gang gi og gi, og alltid få en kald skulder tilbake. Da gir man opp til slutt 

Anonymkode: 75d3d...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...