Gå til innhold

Venninne som hele tiden er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Million skrev:

Bare det at hun lyver til deg, hadde irritert meg nok til å kutte ut. Orker ikke folk som driver og juger. 

Hun må være mindre begavet som driver og har sex her og der uten bruk av prevensjon. Snart sier legene stopp til flere aborter, eller hun  kan oppleve negative ettervirkninger som betennelse i livmoren osv. Hun kan faktisk bli ødelagt for livet og ikke få flere barn etter en uheldig provosert abort! Prøv å si det til henne. 

Jeg syns faktisk sånne som denne jenta bør tvangssteriliseres. Av og til synd at det ikke er lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne egentlig ikke hatt en slik venninne. 

Anonymkode: ca518...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utvilsomt blitt spydig om noen i min vennekrets hadde holdt på sånn. For en motbydelig oppførsel på alle tenkelige måter..

Anonymkode: 6bd84...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pillarguri skrev:

Hva får du ut av en venninne som dette ?  En som bruker abort som prevensjon er rimmelig tom i boksen, så da går jeg ut fra at hun er like enkel på andre områder.  Finn deg en ny venninne.

Jeg er ikke TS og nei jeg har ikke slike venninner som TS beskriver. Fordi det passer ikke med mine verdier og holdninger. 

Anonymkode: a2df4...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir spurt om man har tatt abort noen gang, ja, men jeg vet ikke om de begynner å spørre om antall. Uansett er dette info som foregår mens mannen da sitter ved siden av og hører på. Så da får jo han vite om aborten(e), om hun ikke har fortalt det før.

Anonymkode: 3141d...1ff

Hun kan jo si hva hun vil, og helsepersonellet kan ikke selv opplyse om tidligere sykdomshistorikk til andre hvis ikke kvinnen selv ønsker det. Det er brudd på taushetsplikten og helsepersonellet kan miste jobben. 

Anonymkode: ca518...fee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også kuttet ut det vennskapet der. Hun høres ut som en veldig dårlig venn, som bruker deg som publikum i hennes eget lille dramashow. Prøv å få henne til å få en p-stav, da har hun prevensjon hun ikke trenger å tenke på i 3 år, hvis argumentet for ikke å gå på piller er at det er mye styr. Men det virker nesten mer som om hun bare liker dramaet ved å bli gravid hele tiden, og at hun har noen alvorlige underliggende psykiske vansker hun burde snakke med legen sin om. 

Anonymkode: 7ae10...e2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som i løpet av 2 år har vært gravid med 3 forskjellige. Hun vet dette irriterer meg da hun ikke gidder ta p-piller, og hver måned er det samme greiene "jeg tror jeg er gravid, har vondt i magen, må kjøpe graviditetstest. Så tar hun abort. Mine holdninger til dette er: 

1. Egoistisk ovenfor barnet da det er 50/50 om barnet vil ha to foreldre i livet sitt eller ikke

2. Slitsomt å høre på henne hver måned om at hun tror hun er gravid, og er skråsikker men så viser det seg at det er hun ikke. Så går det en måned og det er samme regla. 

3. Hun pleier og si hun er gravid og etter 2 dager si at det var tull. Dette skjer også relativt ofte og er slitsomt. 

4. Hun bruker abort som prevensjon, og nekter å ta p-piller. 

Hun vet om mine meninger, men nå er hun gravid igjen. Jeg syns egentlig ingenting om det, og vet ikke om jeg skal tro på henne denne gangen da hun "lyver" om det så ofte. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Skrev bare kort "gratulerer" til henne når hun fortalte det igår, da jeg som sagt syn det er lite gjennomtenkt og egoistisk ovenfor barnet. Kanskje jeg har "dumme" meninger, er helt mottakelig for kritikk. Er selv vokst opp med en far som fant seg ny familie og kanskje derfor dette irriterer meg ekstra mye.

Anonymkode: a82cf...449

Hvorfor er denne dama venninnen din igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også kuttet ut det vennskapet der. Hun høres ut som en veldig dårlig venn, som bruker deg som publikum i hennes eget lille dramashow. Prøv å få henne til å få en p-stav, da har hun prevensjon hun ikke trenger å tenke på i 3 år, hvis argumentet for ikke å gå på piller er at det er mye styr. Men det virker nesten mer som om hun bare liker dramaet ved å bli gravid hele tiden, og at hun har noen alvorlige underliggende psykiske vansker hun burde snakke med legen sin om. 

Anonymkode: 7ae10...e2a

Dette. Prevensjon er såpass tilgjengelig, så her handler det nok mer om ett sykelig oppmerksomhetsbehov. 

Anonymkode: 659ab...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekulasjoner, men sier hun bare at hun er gravid og at hun tar abort eller har du sett fysiske bevis? Har hun tatt graviditetstest når du er der? (Ikke bare at hun sender deg et bilde på SMS/snap osv, det kan jukses til) Har du vært med på sykehuset og sett at hun har fått piller for å sette igang aborten? Har du vært med henne gjennom en eller flere aborter hjemme eller på sykehuset?

Anonymkode: dddd3...82c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en pakke med kondomer som farvel gave.. 

 

Anonymkode: 37ce9...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det er din mening. Du kan ikke vite om hun er gravid alle gangene hun sier hun tror hun er det, man tror jo det bare man går to dager over mens og er litt oppblåst i magen pga å ha spist loff liksom. 

Ingen bruker abort som prevensjon. 

Det er hennes valg at hun ikke vil ha barn. 

Javel, det irriterer deg at hun ikke bruker p-piller? Sannsynligvis har hun veldig god grunn til det og det irriterer nok henne mer at hun hvis hun hadde måttet gå på p piller hadde utsatt seg for alvorlig helserisiko, redusert livskvalitet, psykisk sykdom, kreft, blodpropp, fraværende sexlyst og manglende evne til å få orgasme. 

Du høres ut som verdens kjipeste venninde, gå å snus i skittentøyskurven din enn i andre folks privatliv. 

Anonymkode: 1c916...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 20.16, Maleficenta skrev:

Jeg syns faktisk sånne som denne jenta bør tvangssteriliseres. Av og til synd at det ikke er lov


Herregud, abort tre ganger er ikke mye. Dere er jo helt psyko . Hilsen en som har tatt abort en gang og gjør det igjen om jeg må! Går heller ikke på p piller pga legen fraråder meg alle hormonpreparater pga sykdom  , eneste alternativ er pessar og da kjenner man jo ingenting ut av sexen. Mener dere at jeg ikke skal ha sex jeg da? Fuck off 

Anonymkode: 1c916...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Herregud, abort tre ganger er ikke mye. Dere er jo helt psyko . Hilsen en som har tatt abort en gang og gjør det igjen om jeg må! Går heller ikke på p piller pga legen fraråder meg alle hormonpreparater pga sykdom  , eneste alternativ er pessar og da kjenner man jo ingenting ut av sexen. Mener dere at jeg ikke skal ha sex jeg da? Fuck off 

Anonymkode: 1c916...f68

Er ikke abort ene jeg tenker på men hennes uvørne forhold til sex og bare ikke gidde prevensjon jeg reagerer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.4.2019 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Ja det er nettopp dette det strider mot hos meg og, det er totalt merkelige verdier og holdninger hun har til både det å sette liv til verden samtidig å bruke abort som prevensjon. Skjønner ikke greia med å bare ta de pillene liksom.. Av og til kan hun komme med kommentarer som "jeg har alt på stell så jeg kan få barn, jeg har bra jobb, leilighet og mye penger". Men hun mangler jo en del ting på andre områder 

Anonymkode: a82cf...449

Du skulle tatt akkurat dette her og sendt det til henne. Si rett ut hva du mener. Det fortsetter fordi dere jatter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar her men ja jeg er sikker på at hun har vært gravid alle gangene, så dette er ikke noe hun har løyet om. Hun har derimot sagt hun var gravid for senere å si at det var tull, men da innrømmer hun noen dager etterpå at det ikke var sant. Hun har ikke sagt noe mer angående at hun er gravid nå så jeg gidder heller ikke spørre om det

Anonymkode: a82cf...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok det er din mening. Du kan ikke vite om hun er gravid alle gangene hun sier hun tror hun er det, man tror jo det bare man går to dager over mens og er litt oppblåst i magen pga å ha spist loff liksom. 

Ingen bruker abort som prevensjon. 

Det er hennes valg at hun ikke vil ha barn. 

Javel, det irriterer deg at hun ikke bruker p-piller? Sannsynligvis har hun veldig god grunn til det og det irriterer nok henne mer at hun hvis hun hadde måttet gå på p piller hadde utsatt seg for alvorlig helserisiko, redusert livskvalitet, psykisk sykdom, kreft, blodpropp, fraværende sexlyst og manglende evne til å få orgasme. 

Du høres ut som verdens kjipeste venninde, gå å snus i skittentøyskurven din enn i andre folks privatliv. 

Anonymkode: 1c916...f68

Hei du! Hun hadde vell ikke fått utskrevet p piller dersom hun ikke tålte dette? Hun har p piller men gidder ikke ta dem, og dette anser jeg som å bruke abort som prevensjon da det kunne vært unngått ved at hun tok disse pillene. Regner med det var du som kommenterte nedenfor dette innlegget også? Isåfall syns jeg du virker svært sur og bitter angående dette temaet, og kanskje du føler deg truffet da du skriver du selv tar abort grunnet du ikke kan ta p piller? Jeg kan forstå litt av din side, men dette gjelder ikke min veninnne desverre. Og en ting til: du er den eneste her som har fremstått som psycho, at folk mener andre ting enn deg gjør ikke resten av de som har kommentert til ett mål for drittslenging og stygge kommentarer. Det syns jeg du kan spare deg for. Konstruktive meninger er en annen sak, da kan man ta deg på alvor 

Anonymkode: a82cf...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok det er din mening. Du kan ikke vite om hun er gravid alle gangene hun sier hun tror hun er det, man tror jo det bare man går to dager over mens og er litt oppblåst i magen pga å ha spist loff liksom. 

Ingen bruker abort som prevensjon. 

Det er hennes valg at hun ikke vil ha barn. 

Javel, det irriterer deg at hun ikke bruker p-piller? Sannsynligvis har hun veldig god grunn til det og det irriterer nok henne mer at hun hvis hun hadde måttet gå på p piller hadde utsatt seg for alvorlig helserisiko, redusert livskvalitet, psykisk sykdom, kreft, blodpropp, fraværende sexlyst og manglende evne til å få orgasme. 

Du høres ut som verdens kjipeste venninde, gå å snus i skittentøyskurven din enn i andre folks privatliv. 

Anonymkode: 1c916...f68

Og jeg snuser ikke i andres privatliv, jeg blir ringt og meldet om hennes graviditeter selv om jeg har sagt hva jeg mener.. les innlegget og voks opp

Anonymkode: a82cf...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun ikke redd for å få klamydia, herpes, kjønnsvorter og HIV?   Utrolig at folk tør å ligge rundt slik når de risikerer livsvarig sykdom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Er hun ikke redd for å få klamydia, herpes, kjønnsvorter og HIV?   Utrolig at folk tør å ligge rundt slik når de risikerer livsvarig sykdom. 

Ja jeg tenker det samme, og klarer ikke forstå «livsstilen» hennes alltid. Samtidig er jeg kjempe redd for sykdommer så det er kanskje ikke rart jeg ikke forstår 🤷‍♀️ Og begynner man å tenke over hvor mange de man har vært me har ligget med er det ganske mange «muligheter» for smitte.. uff 

Anonymkode: a82cf...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hun kan umulig ha gjennomsnittlig IQ? Hvorfor går hun ikke på plaster, sprøyte eller får satt inn spiral istedenfor? Må være utrolig slitsomt å være redd for å være gravid hver måned, for ikke å nevne at helsevesenet har bedre ting å bruke ressursene sine på. Burde vært klippekort på abort. Etter x-antall ganger må man betale for det, bare sånn for å sikre seg mot de som misbruker tilbudet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...