Gå til innhold

Venninne som hele tiden er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som i løpet av 2 år har vært gravid med 3 forskjellige. Hun vet dette irriterer meg da hun ikke gidder ta p-piller, og hver måned er det samme greiene "jeg tror jeg er gravid, har vondt i magen, må kjøpe graviditetstest. Så tar hun abort. Mine holdninger til dette er: 

1. Egoistisk ovenfor barnet da det er 50/50 om barnet vil ha to foreldre i livet sitt eller ikke

2. Slitsomt å høre på henne hver måned om at hun tror hun er gravid, og er skråsikker men så viser det seg at det er hun ikke. Så går det en måned og det er samme regla. 

3. Hun pleier og si hun er gravid og etter 2 dager si at det var tull. Dette skjer også relativt ofte og er slitsomt. 

4. Hun bruker abort som prevensjon, og nekter å ta p-piller. 

Hun vet om mine meninger, men nå er hun gravid igjen. Jeg syns egentlig ingenting om det, og vet ikke om jeg skal tro på henne denne gangen da hun "lyver" om det så ofte. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Skrev bare kort "gratulerer" til henne når hun fortalte det igår, da jeg som sagt syn det er lite gjennomtenkt og egoistisk ovenfor barnet. Kanskje jeg har "dumme" meninger, er helt mottakelig for kritikk. Er selv vokst opp med en far som fant seg ny familie og kanskje derfor dette irriterer meg ekstra mye.

Anonymkode: a82cf...449

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også irritert meg, og sagt hva jeg mente. Og siden hun fortsetter i samme, uansvarlige sporet, så hadde jeg nok ikke orket å bry meg så mye lenger. Dessverre. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å gi det oppmerksomhet, jeg hadde ikke orket å gjøre mer enn å kanskje heve et øyebryn når hun holder på sånn. 

Anonymkode: 409c8...ba8

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meadow skrev:

Jeg hadde også irritert meg, og sagt hva jeg mente. Og siden hun fortsetter i samme, uansvarlige sporet, så hadde jeg nok ikke orket å bry meg så mye lenger. Dessverre. 

Ja jeg har sagt klart og tydelig om hva jeg mener men hun fortsetter bare samme regla, så derfor jeg ikke orker å gratulere noe mer enn hva jeg gjorde. I tillegg har jeg måtte gratulert hun alle de gangene hun "tullet" og så begynner å bli lei. Skal prøve å ikke bry meg men det er jo ett lite barn det er snakk om som burde få de beste forutsetningene i livet fra starten av og, derfor jeg syns det blir egoistisk med alle disse mennene hun ikke har noe garanti for at skal bli. 

Anonymkode: a82cf...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Meadow skrev:

Jeg hadde også irritert meg, og sagt hva jeg mente. Og siden hun fortsetter i samme, uansvarlige sporet, så hadde jeg nok ikke orket å bry meg så mye lenger. Dessverre. 

Det var litt godt å høre så jeg ikke er en "fæl" venninne. Skal slutte å gi det mer oppmerksomhet, eller prøve i det minste!

Anonymkode: a82cf...449

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterte på feil, skulle sitere nedenfor 🙂 

Anonymkode: a82cf...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri klart å være venn med noen som henne. Da hennes verdier i livet er det stikk motsatte av mine. Jeg er imot abort som prevensjonsmiddel. Fatter ikke hvordan du klarer det. Jeg hadde ikke skrevet gratulerer en gang, jeg hadde bare skrevet "OK". 

Anonymkode: a2df4...d30

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye en skal bry seg med.

Anonymkode: f3ff5...ffe

Jeg bryr meg for jeg må høre på hver måned at hun tror hun er gravid og det begynner å bli slitsomt. Når hun tar abort må jeg høre i 3 måneder hvor kvalm og dårlig hun er og at hun aldri skal bli gravid igjen, for så at hun tror hun er gravid 1 måned etter abort. 

Anonymkode: a82cf...449

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stor motstander av abort som prevensjon, eller i det hele tatt som en lettvint løsning, at det er et vennskap jeg hadde kuttet. 

Anonymkode: ea11e...013

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri klart å være venn med noen som henne. Da hennes verdier i livet er det stikk motsatte av mine. Jeg er imot abort som prevensjonsmiddel. Fatter ikke hvordan du klarer det. Jeg hadde ikke skrevet gratulerer en gang, jeg hadde bare skrevet "OK". 

Anonymkode: a2df4...d30

Ja det er nettopp dette det strider mot hos meg og, det er totalt merkelige verdier og holdninger hun har til både det å sette liv til verden samtidig å bruke abort som prevensjon. Skjønner ikke greia med å bare ta de pillene liksom.. Av og til kan hun komme med kommentarer som "jeg har alt på stell så jeg kan få barn, jeg har bra jobb, leilighet og mye penger". Men hun mangler jo en del ting på andre områder 

Anonymkode: a82cf...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri klart å være venn med noen som henne. Da hennes verdier i livet er det stikk motsatte av mine. Jeg er imot abort som prevensjonsmiddel. Fatter ikke hvordan du klarer det. Jeg hadde ikke skrevet gratulerer en gang, jeg hadde bare skrevet "OK". 

Anonymkode: a2df4...d30

Hva får du ut av en venninne som dette ?  En som bruker abort som prevensjon er rimmelig tom i boksen, så da går jeg ut fra at hun er like enkel på andre områder.  Finn deg en ny venninne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som i løpet av 2 år har vært gravid med 3 forskjellige. Hun vet dette irriterer meg da hun ikke gidder ta p-piller, og hver måned er det samme greiene "jeg tror jeg er gravid, har vondt i magen, må kjøpe graviditetstest. Så tar hun abort. Mine holdninger til dette er: 

1. Egoistisk ovenfor barnet da det er 50/50 om barnet vil ha to foreldre i livet sitt eller ikke

2. Slitsomt å høre på henne hver måned om at hun tror hun er gravid, og er skråsikker men så viser det seg at det er hun ikke. Så går det en måned og det er samme regla. 

3. Hun pleier og si hun er gravid og etter 2 dager si at det var tull. Dette skjer også relativt ofte og er slitsomt. 

4. Hun bruker abort som prevensjon, og nekter å ta p-piller. 

Hun vet om mine meninger, men nå er hun gravid igjen. Jeg syns egentlig ingenting om det, og vet ikke om jeg skal tro på henne denne gangen da hun "lyver" om det så ofte. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Skrev bare kort "gratulerer" til henne når hun fortalte det igår, da jeg som sagt syn det er lite gjennomtenkt og egoistisk ovenfor barnet. Kanskje jeg har "dumme" meninger, er helt mottakelig for kritikk. Er selv vokst opp med en far som fant seg ny familie og kanskje derfor dette irriterer meg ekstra mye.

Anonymkode: a82cf...449

For en tøs... 

Anonymkode: a6ffb...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så stor motstander av abort som prevensjon, eller i det hele tatt som en lettvint løsning, at det er et vennskap jeg hadde kuttet. 

Anonymkode: ea11e...013

Ja det er nettopp dette. Hadde hatt full forståelse dersom det hadde skjedd ved en feil, for ett uhell kan skje og det kan jeg ikke dømme for men det er ikke noe uhell når hun holder på slik. 

Anonymkode: a82cf...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som i løpet av 2 år har vært gravid med 3 forskjellige. Hun vet dette irriterer meg da hun ikke gidder ta p-piller, og hver måned er det samme greiene "jeg tror jeg er gravid, har vondt i magen, må kjøpe graviditetstest. Så tar hun abort. Mine holdninger til dette er: 

1. Egoistisk ovenfor barnet da det er 50/50 om barnet vil ha to foreldre i livet sitt eller ikke

2. Slitsomt å høre på henne hver måned om at hun tror hun er gravid, og er skråsikker men så viser det seg at det er hun ikke. Så går det en måned og det er samme regla. 

3. Hun pleier og si hun er gravid og etter 2 dager si at det var tull. Dette skjer også relativt ofte og er slitsomt. 

4. Hun bruker abort som prevensjon, og nekter å ta p-piller. 

Hun vet om mine meninger, men nå er hun gravid igjen. Jeg syns egentlig ingenting om det, og vet ikke om jeg skal tro på henne denne gangen da hun "lyver" om det så ofte. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Skrev bare kort "gratulerer" til henne når hun fortalte det igår, da jeg som sagt syn det er lite gjennomtenkt og egoistisk ovenfor barnet. Kanskje jeg har "dumme" meninger, er helt mottakelig for kritikk. Er selv vokst opp med en far som fant seg ny familie og kanskje derfor dette irriterer meg ekstra mye.

Anonymkode: a82cf...449

Nevn det for henne at alle abortene kommer til å bli et stort tema den dagen hun skal beholde et barn. At hennes kjæreste da vil få høre om det på svangerskapskontrollene osv. Kanskje hun skjerper seg og slutter å være så uansvarlig å stoppe hjertet på små embryoer som en egoistisk form for "prevensjon".

Anonymkode: 15588...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn venninne hadde jeg faktisk faset ut. Sånne folk orker jeg faktisk ikke ha i livet mitt. En ting er jo det evinnelige maset om mulige graviditeter, en annen ting er jo holdningene. De er nemlig helt ulike fra mine, og jeg tenker at hun er både dum, umoden og usympatisk. Det er jo fryktelig å "leke med liv og død" på den måten hun gjør.  Uhell kan skje (det er ikke det jeg snakker om), men hun her er jo bare uansvarlig og gir blanke.  Foruten det etiske og hensynet til barnet (som selvsagt er det verste), så koster det jo samfunnet masse penger hvis hun skal drive å ta abort hele tiden fordi hun ikke gidder å bruke prevensjon. Nei, sånne folk orker jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: 0a4fd...0b8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Abort er ikke et prevensjonsmiddel. Det er ikke noe man gjør et par ganger i året. Abort er en nødløsning man skal bruke når et uhell har skjedd eller alt annet har feilet. Jeg er helt for selvvalgt abort, men dette er ikke riktig i det hele tatt. 

Jeg syns ikke du er en dårlig venninne, jeg hadde ikke akseptert slikt selv. 

Anonymkode: 41f7c...ca9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nevn det for henne at alle abortene kommer til å bli et stort tema den dagen hun skal beholde et barn. At hennes kjæreste da vil få høre om det på svangerskapskontrollene osv. Kanskje hun skjerper seg og slutter å være så uansvarlig å stoppe hjertet på små embryoer som en egoistisk form for "prevensjon".

Anonymkode: 15588...415

Ikke at jeg forsvarer abort som prevensjon i det hele tatt, men dette er da virkelig ikke sant?

Anonymkode: 5e5e2...75a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fugleskremsel skrev:

Hvorfor må du gratulere hvis hun bare skal ta abort? 

Fordi alle gangene hun har tatt abort sier hun at hun skal beholde, for så å ta abort.. 

Anonymkode: a82cf...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...