Gå til innhold

Kristina00´s prøve dagbok.


Kristina00

Anbefalte innlegg

Vi er et par mellom midten og slutten av 20 årene, sluttet på prevensjon ca mars 2015. Vi prøvde selv av og på i nesten to år før vi oppsøkte hjelp. Der fant vi ut at mannen har dessverre veldig lav sædkvalitet og vi har benyttet oss av TESA et par ganger for å få til forsøk med inseminasjon på Klinikk Spiren i Trondheim (fantastiske folk ❤️), vi har hatt tre forsøk der som dessverre ikke endte i noe graviditet. Vi valgte å prøve inseminasjon foran IVF fordi jeg er utrolig dårlig på dette med sprøyter og generelt kroppen - blir kvalm, uvel, svimmel osv. Vi valgte derfor å ta en pause ifra alt, da det ble veldig slitsomt for oss inne i denne bobla med prøving, mange gravide venninner, ønsker, håp, tenking osv i så lang tid + de tre periodene med inseminasjon hos Spiren. 

Nå litt over ett år siden siste forsøk med inseminasjon har vi bestemt oss for å hoppe på båten igjen å prøve IVF, tross min store sprøyteskrekk, men samboer har heldigvis sagt seg villig til å sette sprøytene på meg. 

Tenkte egentlig å vente til høsten/mot vinteren for å prøve et forsøk med IVF for å spare mere penger, det er jo det som er det værste oppi det hele at det må være så forferdelig dyrt, men så kom flere venninner å fortalte om sine graviditeter og da kjente jeg bare at jeg klarte ikke vente mer. Så vi tok kontakt med Spiren i mars og avtalte at jeg skulle inn for å ta nye blodprøver og de skulle sette opp noen alternativer for når vi kunne starte. Endte med at vi tok blodprøver ved første ventende mens og nå venter jeg bare på neste som skal komme i slutten av april/starten av mai så skal jeg begynne med behandling. DVS at om en liten mnd har vi svar på om dette forsøket har fungert ❤️ Spennende og skummelt på samme tid! Både gruer og gleder meg, gruer meg pga alle sprøytene og evt bivirkningene, da psyken og kroppen min ikke jobber helt på lag når jeg blir uvel😅 Og gleder meg for hva som kaaaaan komme utav dette styret ❤️ 

Skal starte opp på syklus dag 2 med Bemfola (150), dag 6 med Fyremadel (0,25) og en Ovitrelle når jeg får beskjed etter siste ultralyd. 


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da begynner tante rød å melde sin ankomst, akkurat som "bestilt" den 2 mai, er alltid litt lyserosa på papiret noen timer/dagen før og hodepine utav en annen verden dagen før jeg får mensen, så da starter jeg vel med sprøyter på fredag. Gleder meg til å komme igang nå, ventet på dette lenge. Jeg og samboer (mest meg formindel kanskje, hehe) har blitt enige om å sette oss ned å lese igjennom papirene ordentlig imorgenkveld før vi begynner fredag morgen, siden han må sette sprøytene før han reiser på jobb. 

Det jeg dog gruer meg litt for er at samboer er satt opp som reserve på 2 utenlandsreiser innenfor de to neste ukene, så krysser alt jeg har for at han blir hjemme så jeg slipper å sette de selv. 

Hentet ut alt jeg hadde på resept fra spiren tidligere i uken, som kom seg på nesten 9000 kr, så blir spennende å se om det er nok eller om vi må kjøpe mer. For meg som har sprøyteskrekk så var det meeeeer en nok sprøyter i denna posen 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tanta dagen før jeg trodde, så samboer satte en Bemfola på meg imårrest. Gikk heldigvis bra (les, lå med puta over hodet å pustet godt inn og ut🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt kontakt med spiren idag, som avtalt og skal på ultralyd 10/5☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo neste fredag, det går fort 👏🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det går veldig fort til fredag!😀🙌🏻

Hatt endel slim idag, håper ikke det går utover noe🤔 vært fire dager med Bemfola nå, så blir det oppstart med fyremadel imorgen itilegg. Gruer meg litt til to sprøyter PR dag, men gått fint så langt, så håper det fortsetter slik☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Kristina00 skrev:

Ja, håper det går veldig fort til fredag!😀🙌🏻

Hatt endel slim idag, håper ikke det går utover noe🤔 vært fire dager med Bemfola nå, så blir det oppstart med fyremadel imorgen itilegg. Gruer meg litt til to sprøyter PR dag, men gått fint så langt, så håper det fortsetter slik☺️ 

Tror det er ganske vanlig med slim, jeg hadde også det :) Jeg liker å tro at det går supert med en sprøyte til om dagen 🙏😊 Går til en god sak ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det, godt å høre at du også hadde det! :) Begynte med Fyremadel idag - og det skal sies at den sprøytespissen var myye tykkere enn bemfola sin🙈 Ble skikkelig uvel og svimmel, men overlever vel den også. #tander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kristina00 skrev:

Håper det, godt å høre at du også hadde det! :) Begynte med Fyremadel idag - og det skal sies at den sprøytespissen var myye tykkere enn bemfola sin🙈 Ble skikkelig uvel og svimmel, men overlever vel den også. #tander

Samme som med Menopur og Orgalutran da, Orgalutran ser mye tykkere ut enn de sprøytene som skal brukes til Menopur 😬

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 6 og jeg merker ikke stort på kroppen, kjennes helt vanlig ut, er dette normalt? Eller burde jeg kjent på noe nå? 😬 En blir så usikker og paranoid oppi alt dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina00 skrev:

Syklusdag 6 og jeg merker ikke stort på kroppen, kjennes helt vanlig ut, er dette normalt? Eller burde jeg kjent på noe nå? 😬 En blir så usikker og paranoid oppi alt dette.. 

Kommer litt an på dosen jeg har stått på, men noen ganger har ikke jeg kjent noe før syklusdag 9-10. Når har du UL-kontroll? Spennende! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, prøverpåny said:

Kommer litt an på dosen jeg har stått på, men noen ganger har ikke jeg kjent noe før syklusdag 9-10. Når har du UL-kontroll? Spennende! 😊

Jeg her UL kontroll syklus dag 10, altså fredag 10 mai😀

1 hour ago, bondekone said:

Så spennende! Må følge med her☺

Så koselig!😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, dere ❤️ Har vært på UL idag og der fant de 5 egg på den ene siden og 7 egg på den andre. Skal fortsette med bemfola/fyrmadel fram til mandag, syklusdag 13 og sette ovitrrelle på mandag kveld. Så på onsdag blir det uttak. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på syklus dag 11, gått på hormoner i 10 og begynner å kjenne på kroppen at det er noe som skjer. Veldig oppblåst og mye "aktivitet" i nedre del av magen, håper den bare skaper veeeldig gode egg fortiden😇 Det andre jeg kjenner på mtp medisinen jeg tar er at jeg er utrolig lettrørt (er det ifra før også, men nå er det ekstra, haha) og at jeg blir sinnsykt trøtt av fyrmadel - det føles nesten som om at jeg har tatt sovetabletter en halvtime/time etter at den er satt 😛 Ellers er formen tipp topp! Jeg kan bli litt sur og ekstra irritert i perioden jeg har mens, så var veldig spent på hvordan det ble med så mange dager med hormoner, men det har gått overraskende fint. Bank i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du har fleire fine egg, som veks der inne. Masse lykke til med uttak på onsdag! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mirabella76 said:

Så bra at du har fleire fine egg, som veks der inne. Masse lykke til med uttak på onsdag! :klem:

Tusen takk ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig rolig fortiden - jeg er bare ganske så sikker på at dette forsøket lykkes, men samtidig utrolig redd for at jeg er så sikker mtp om det blir negativt resultat som første gang med inseminasjon, da var jeg ordentlig lei meg og nedbrutt. 😭😔 Spiren sa jeg hadde ca 50/50 sjanse for å lykkes på dette forsøket. 

Gruer meg så forferdelig til uttak på onsdag, håper jeg får ut nok og gode egg - ikke minst gullegget! Om vi ikke skulle lykkes denne gang så håper jeg foralldel at jeg får noen på frys så jeg slipper dette sprøyte styret. 
Siste dag med sprøyter imorgen og som jeg gleder meg!!! Tror samboer gleder seg veldig til å slippe å sette flere også (iallefall for nå, forhåpentligvis for noen år 😛) Var veldig usikker før jeg begynte på sprøyter om samboer måtte reise bort på jobb, noe han heldigvis har klart å unngått, men nå reiser han derimot til et land i asia på jobb 20/5, den dagen jeg har innsett.🙈 MEN, bedre han reiser når jeg har innsett kontra uttak. Sprøytene hadde jeg aldri klart å sette selv.....

Vi hadde også planer om å reise til Thailand i høst, men etter å ha lest litt på forumet idag ser jeg at det er noe som heter Zika-virus og at en ikke burde reise dit om en prøver eller er gravid - sååå da blir nok thailand turen utsatt igjen. Vi har hatt planer om å reise dit i 2 år nå, men pga oppussing osv har det ikke blitt prioritert. Men heller frisk baby 2020 enn Thailand tur dette året. Samboer ble litt satt ut da jeg fortalte det å begynte å praple om at han måtte sjekke om det finnes en vaksine for zika virus og om han evt har tatt den eller ikke - da han reiser til mange land som har dette iforbindelse med jobb. Varmer hjertet mitt at han tenker sånn på dette også selv om han ikke er like verbal som meg om det ❤️ eller tenkte han kanskje mest på at en ikke skal ha sex på tidligst 4 uker (med mindre en bruker kondom) etter hjemkomst?!?😁😂
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare håpe at dere får fulltreff på dette forsøket - og flere på frys ❤️ Nå er du jo snart ferdig med sprøytene også 👏🙏

Ååh, så han får ikke vært med på innsettet før han drar? Hvor lenge skal han være borte? 🙊 

Kjipt at dere ikke får dratt til Thailand som tenkt. men den reisen kan dere jo alltids gjøre senere en gang 👌🏼 :) Thailand høres fint ut, men en liten baby i starten av neste år høres enda finere ut ❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...