Gå til innhold

Nordmenn som er stolte over dårlig klessmak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser det stadig vekk.

Uoriginale mennesker med klær som de kun bruker for å beskytte seg selv. Slik at da selv kan dømme andre, holde seg i "skjul" blant "flokken" sin.

Hvorfor?

Er det ikke meningen at vi skal vise hvor tøffe, vågale og utrolig nytenkende vi er? "kunnskapssamfunn"

Hvorfor skjer det motsatte? Hvorfor kler folk seg på en måte som er degenererende?    

Og hvorfor ser alle så fordømt like ut? Blir ikke disse menneskene flaue over å ligne så fælt?

Hallo - vi er jo liksom verdens beste og i tillegg til det er vi de mest elendige hermegåsene i verden, EVER.

Nordmenn er arrogante + smakløse

Og ps, SELVFØLGELIG finnes det unntak. Så jeg slipper å høre mas om generalisering, osv.

 

Anonymkode: 898b0...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i Norge er vi sosialister, deal with it. Da er det naturlig at man ikke vil skille seg ut men være en del av kollektivet,

Hvis du ikke liker det kan dra til et markedsliberalt helveteshull, slik som USA, hvor de har en fascist som president og må betale millioner i sykehusregninger.

Anonymkode: 7cdd1...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rolle spiller det hva slags klær man har på så lenge man holder seg tørr og passe varm? Er så sykt mye annet og mye bedre man kan bruke pengene sine på. Klær må da være omtrent det minst interessante i verden.

Anonymkode: c9938...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare tanke er at det er vanskelig å få tak i "unike" klær, med mindre man er spesielt interessert i mote/stil og gjør en innsats for å oppdrive spesielle og kule plagg. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Norge i hovedsak fokuserer på kjedebutikker med likt utvalg, og at individualitet ikke har blitt satt pris på i større grad. Tradisjonelt sett har det vel heller blitt satt pris på å være en del av gruppen - og å se noenlunde like ut har vært en del av det. Det er jo en grunn til at ting går i "trender". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt det samme men det avhenger veldig av hvilken by i norge du er i. Spesielt ungdom er veldig saueflokk. Men det er jo det med å passe inn sant. Det var virkelig en befrielse å gå rundt i san fransisco å se hvordan folk var kledd, masse kjoler, bohemsk klesstil, 70talls-klessstil, snobbeklesstil, hip-hop klesstil, alt fant man. Da jeg kom tilbake til norge var alle så grå. Men nå har vi ikke den samme variasjonen i klesbutikker heller. Synes det er så lite varierte klær å finne i butikker her. F.eks er jeg glad i bootcutbukser, ikke sleng men bukser med bittelitt vidde nederst. Det er vanskelig å finne i Norge. 

Anonymkode: 234aa...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke spesielt unikt for Nordmenn å kle seg "degenererende" som du skriver. Alle land har en form for samfunnskodet mote. Mulig det er mer individualister andre steder av den grunn at det er flere innbyggere? Skal man se på mote og påkledning, må man og se på det store bildet. Hvorfor er det så lett for svenske kleskjeder å etablere seg i Norge? Har det noe med skatteregler å gjøre? Og ikke minst hvorfor skal man ha lyst til å stikke seg ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det stadig vekk.

Uoriginale mennesker med klær som de kun bruker for å beskytte seg selv. Slik at da selv kan dømme andre, holde seg i "skjul" blant "flokken" sin.

Hvorfor?

Er det ikke meningen at vi skal vise hvor tøffe, vågale og utrolig nytenkende vi er? "kunnskapssamfunn"

Hvorfor skjer det motsatte? Hvorfor kler folk seg på en måte som er degenererende?    

Og hvorfor ser alle så fordømt like ut? Blir ikke disse menneskene flaue over å ligne så fælt?

Hallo - vi er jo liksom verdens beste og i tillegg til det er vi de mest elendige hermegåsene i verden, EVER.

Nordmenn er arrogante + smakløse

Og ps, SELVFØLGELIG finnes det unntak. Så jeg slipper å høre mas om generalisering, osv.

 

Anonymkode: 898b0...ada

Jeg sier bare: du om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at flertallet av oss voksne nordmenn går i klær vi selv liker. Hvorfor skal vi kle oss unikt og annerledes om vi liker stilen vi har? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...