Gå til innhold

Katten min har endret seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han virker oppblåst i magen, er litt som å ta på en litt myk ballong,men han får ikke vondt når jeg klemmer på den.

Anonymkode: 1907f...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et godt og riktig svar over et forum, men det går rett og slett ikke an. Jeg hadde ikke klart det selv med egne katter, og lang erfaring, og noen turer til veterinær. For plutselig er det noe nytt.

Dette er bare et valg du må ta, for deg selv, basert på hvordan du vurderer katten. 

Krysser fingrene for pus, og håper alt går fint :) Oppdater gjerne. 

Anonymkode: d97a8...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et godt og riktig svar over et forum, men det går rett og slett ikke an. Jeg hadde ikke klart det selv med egne katter, og lang erfaring, og noen turer til veterinær. For plutselig er det noe nytt.

Dette er bare et valg du må ta, for deg selv, basert på hvordan du vurderer katten. 

Krysser fingrene for pus, og håper alt går fint :) Oppdater gjerne. 

Anonymkode: d97a8...45a

Jeg får bare vente til imorgen tidig, ringer så fort det åpner. Jeg tror kanskje det kan være en forstoppelse, det har ikke vært noe avføring i kassa i hele dag og igår. Han er god og rund, men nå er magen itilleg veldig oppblåst, altså litt stram å ta på. Jeg har gitt han 1,5 ml med olivenolje i en sprøyte. Jeg leste på nett at katter godt kan spise det. Tenkte at det kan få avføringen til å gli om det er det som er problemet. Han pleier å bæsje både 1 og 2 ganger om dagen. Han vil jo drikke, men ikke spise. Har også masert magen hans en del, så får vi se. Men er det forsyoppelse så bør jeg vel uansett dra til en dyrlege å få undersøkt årsaken til det. Kommer jo ikke ut av det blå på katter det. Jeg håper inderlig at det "bare" er det som er problemet, helst at det ikke er noe problem og at han bare har blitt apatisk av natur, men det hadde vært rart det å. Håper at han bæsjer snart så kan jeg se om han blir noe kvikkere av det. 

 

Anonymkode: 1907f...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender at de først har magekatar, så forstoppelse. Det stemmer med mye av det du skriver. MEN - som jeg allerede har skrevet, umulig å diagnostisere over forum. Selv veterinær trenger røntgen for å vurdere årsak til forstoppelse.

Om han drikker godt med kattemelk og vann ville jeg gitt mye av det - det hjelper på med mye væske. 

Også massasje av tarmer, man kan nesten "melke" det nedover. 

Ved forstoppelse gir jeg Microlax, det er ganske harmløst. Men da kjenner jeg katten og hva det går i. Er det noe som har satt seg fast i systemet (vil vises på røntgen) vil det ikke hjelpe. 

Anonymkode: d97a8...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hender at de først har magekatar, så forstoppelse. Det stemmer med mye av det du skriver. MEN - som jeg allerede har skrevet, umulig å diagnostisere over forum. Selv veterinær trenger røntgen for å vurdere årsak til forstoppelse.

Om han drikker godt med kattemelk og vann ville jeg gitt mye av det - det hjelper på med mye væske. 

Også massasje av tarmer, man kan nesten "melke" det nedover. 

Ved forstoppelse gir jeg Microlax, det er ganske harmløst. Men da kjenner jeg katten og hva det går i. Er det noe som har satt seg fast i systemet (vil vises på røntgen) vil det ikke hjelpe. 

Anonymkode: d97a8...45a

Hvor får man tak i microlax til katt da? 

Anonymkode: 1907f...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får man tak i microlax til katt da? 

Anonymkode: 1907f...23e

På apotek? Er ikke egen til katt da. 

Anonymkode: e49dd...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På apotek? Er ikke egen til katt da. 

Anonymkode: e49dd...839

Dosene på den er jo beregnet på mennesker... jeg klarer ikke å vite hvordan det skal doseres

Anonymkode: 1907f...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prognosene er dårlige. Han har vannansamling i buken 

Anonymkode: 1907f...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prognosene er dårlige. Han har vannansamling i buken 

Anonymkode: 1907f...23e

Da hr du vært hos veterinær med katten?

Det du beskriver høres dessverre ut som våt FIP for meg 😕 

Anonymkode: edd18...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hr du vært hos veterinær med katten?

Det du beskriver høres dessverre ut som våt FIP for meg 😕 

Anonymkode: edd18...4d4

Ja han er der fortsatt. Er det de mener det er. Eller leversvikt eller noe med hjertet. 

Anonymkode: 1907f...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja han er der fortsatt. Er det de mener det er. Eller leversvikt eller noe med hjertet. 

Anonymkode: 1907f...23e

Uffameg 😔

Anonymkode: e233b...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffameg 😔

Anonymkode: e233b...cc3

😭💔 jeg bare ber for at dette skal gå bra. Mistet min dyrebare skatt på 3 år for 7 mnd siden pga nyresvikt. Orker ikke mer. 

Anonymkode: 1907f...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han skal til vetriær snart for å få ny vaksine. Men bare tenkte å høre hvor hast dette er. En vetrinær vil vel si at det er hast uansett fordi de ønsker å tjene penger enkelte av dem🤔 

Anonymkode: 1907f...23e

Ville gjort det så fort som mulig, og grunnen til det er at de fleste dyr er flinke til å skjule sykdom (I naturen så skjuler dyr sykdom eller lyte slik at de i mindre grad blir bytte for predatorer), så når man eventuelt ser tydeligere tegn på det, så kan sykdommen ha fått utvikle seg. Så gjør det så fort som mulig for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: adda4...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😭💔 jeg bare ber for at dette skal gå bra. Mistet min dyrebare skatt på 3 år for 7 mnd siden pga nyresvikt. Orker ikke mer. 

Anonymkode: 1907f...23e

💔💔💔

huffameg😢 Sender deg mange klemmer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg mange klemmer, og gode tanker til deg og pus!

Anonymkode: 904f9...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja han er der fortsatt. Er det de mener det er. Eller leversvikt eller noe med hjertet. 

Anonymkode: 1907f...23e

Hva de mener og/eller tror er det nesten bare veterinæren han er hos som kan svare deg på.

Jeg vil ikke spekulere. Det vil ikke gi deg noe fornuftig å holde deg fast i akkurat nå. Det var bare de ordene du brukte da du beskrev tilstanden hans med væske i buken, som gjorde meg urolig for den sykdommen. 

Kan du prøve å spørre veterinæren rett ut hva de tror? Når man går og tenker så ser man for seg veldig mye, og om det ikke er så galt så er det greit å få avklart det med veterinæren.

Og skulle det være så galt, så er det greit å vite det også så tidlig som mulig tenker jeg.

Medfølelse til deg og pusegutten din.

Anonymkode: edd18...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva de mener og/eller tror er det nesten bare veterinæren han er hos som kan svare deg på.

Jeg vil ikke spekulere. Det vil ikke gi deg noe fornuftig å holde deg fast i akkurat nå. Det var bare de ordene du brukte da du beskrev tilstanden hans med væske i buken, som gjorde meg urolig for den sykdommen. 

Kan du prøve å spørre veterinæren rett ut hva de tror? Når man går og tenker så ser man for seg veldig mye, og om det ikke er så galt så er det greit å få avklart det med veterinæren.

Og skulle det være så galt, så er det greit å vite det også så tidlig som mulig tenker jeg.

Medfølelse til deg og pusegutten din.

Anonymkode: edd18...4d4

Som sagt så sier dem at de tror det er FIP, leversvikt eller noe med hjertet. De driver å undersøker han nå. Jeg skrev det bare som en oppdatering på hva som skjer med han om noen lurte.. ikke for at dere skulle vidre diagnotisere eller noe. Takk for medfølelsen ❤ ,dette knuser hjertet mitt... 💔

Anonymkode: 1907f...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville gjort det så fort som mulig, og grunnen til det er at de fleste dyr er flinke til å skjule sykdom (I naturen så skjuler dyr sykdom eller lyte slik at de i mindre grad blir bytte for predatorer), så når man eventuelt ser tydeligere tegn på det, så kan sykdommen ha fått utvikle seg. Så gjør det så fort som mulig for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: adda4...954

Han har vært hos vetrinæren siden kl 10 i dag tidlig. Og prognosene er dårlige som sagt. 

Anonymkode: 1907f...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem ❤️Håper det går bra med pusen til slutt!

Anonymkode: f439f...63b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så sier dem at de tror det er FIP, leversvikt eller noe med hjertet. De driver å undersøker han nå. Jeg skrev det bare som en oppdatering på hva som skjer med han om noen lurte.. ikke for at dere skulle vidre diagnotisere eller noe. Takk for medfølelsen ❤ ,dette knuser hjertet mitt... 💔

Anonymkode: 1907f...23e

Unnskyld meg. Jeg leste litt fort da jeg svarte. Nå ser jeg hva du mener. 

Uansett hva de kommer frem til så er ingen av delene noe som du kunne ha gjort annerledes for å unngå. Det synes jeg det er viktig å få frem nå.

Krysser potene for et best mulig utfall for dere begge, uansett hva veterinæren kommer frem til og hva du blir anbefalt å gjøre av hensyn til pusegutten ❤️ 

:klem: 

Anonymkode: edd18...4d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...