Gå til innhold

Vil bli flinkere i sosiale situasjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke si at jeg er supersjenert, men jeg er fortsatt litt dårlig på å være veldig sosial. For eksempel på fest hos en venn, så er det ofte en god del folk jeg ikke kjenner fra før. Da blir jeg veldig usikker og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til folk.. Hvis de snakker til meg, så svarer jeg selvsagt og jeg kan gjerne spørre om noe osv tilbake. Men jeg er ikke den flinkeste til å holde samtalen gående og da blir jeg ofte den som er mest stille. 

Dette irriterer meg utrolig mye, og jeg gruer meg ofte til å dra ut med folk der jeg vet det kommer til å være folk jeg ikke kjenner. Føler at jeg ikke får bydd nok på meg selv, men samtidig vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det? Når jeg først blir kjent med noen så går kjeften min i full fart. 

Anonymkode: 5c672...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver der er jo ganske vanlig. De aller færreste av oss er veldig utadvendte, og ganske mange blir usikre rundt mange fremmede mennesker. 

Det du burde gjøre er å fortsette å gå ut med venner/venninner til steder hvor det er mye folk du ikke kjenner.  Så kan du sette deg mål. Eksempelvis at du ila. kvelden skal prøve å ha samtaler med 5 personer du ikke kjenner fra før. Øvelse gjør mester. 

Angående hva du skal snakke om (hvis samtalen ikke flyter), så anbefaler jeg at du snakker om personen du snakker med. De fleste av oss liker å snakke om oss selv. Så du kan snakke med dem om hva de driver med, planer for ferien, oppussingen i leiligheten deres osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...