Gå til innhold

Alene med barn og turnusarbeid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når dere har aftenvak?

Har kun en bestemor som kan passe hos seg men burde jeg la barnet overnatte der eller hente hun hjem kl2230? Hun er 8 år. Blir det mye med 2 overnattinger i uken plus hver tredje helg hos bestemor? 

 

Anonymkode: 6c90f...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde latt barnet overnatte. Det må være mye bedre enn å ødelegge søvnen til barnet to netter per uke. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde og latt barnet overnatte. 

Anonymkode: 185bb...769

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bestemor selv i jobb, eller er hun pensjonist?

Du burde absolutt skaffe deg annen barnepass og ikke ha bare en. Hva med barnets far? Kjenner du en ungdom som går på videregående og trenger og tjene litt?

Synes at barnevakten enten må komme til dere så barnet får lagt seg når det skal, eller at barnet overnatter hos barnevakten.

Dette med barnevakt var du vel klar over når du søkte på en turnusjobb. Da må du ha visst at du måtte ordne barnepass før du takket ja til jobben.

Anonymkode: ba6d2...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er bestemor selv i jobb, eller er hun pensjonist?

Du burde absolutt skaffe deg annen barnepass og ikke ha bare en. Hva med barnets far? Kjenner du en ungdom som går på videregående og trenger og tjene litt?

Synes at barnevakten enten må komme til dere så barnet får lagt seg når det skal, eller at barnet overnatter hos barnevakten.

Dette med barnevakt var du vel klar over når du søkte på en turnusjobb. Da må du ha visst at du måtte ordne barnepass før du takket ja til jobben.

Anonymkode: ba6d2...c56

Bestemor er pensjonist. Barnets får har jeg flyttet ifra så han bor Iben annen by. 

Jeg er ikke interessert i å bytte jobb, jeg går for mye ned i lønn hvis jeg ikke får kvelds og  helgetilegg.

 

Anonymkode: 6c90f...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bestemor er pensjonist. Barnets får har jeg flyttet ifra så han bor Iben annen by. 

Jeg er ikke interessert i å bytte jobb, jeg går for mye ned i lønn hvis jeg ikke får kvelds og  helgetilegg.

 

Anonymkode: 6c90f...40b

Orker bestemor å binde seg til å være fast barnevakt 2 ganger i uken og hver 3. helg da? Gjør hun det gratis eller får hun betalt?

Altså, du er vel ikke akkurat i en posisjon der du kan velge å jobbe turnus når du er alene med barn. Da må du isåfall skaffe deg barnevakt som får betalt for jobben de gjør. 

Anonymkode: ba6d2...c56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker bestemor å binde seg til å være fast barnevakt 2 ganger i uken og hver 3. helg da? Gjør hun det gratis eller får hun betalt?

Altså, du er vel ikke akkurat i en posisjon der du kan velge å jobbe turnus når du er alene med barn. Da må du isåfall skaffe deg barnevakt som får betalt for jobben de gjør. 

Anonymkode: ba6d2...c56

Hun får ikke betalt. Har ikke råd å betale barnepass på 15timer i uken plus sfo.

Anonymkode: 6c90f...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenåringer (13 og 15) og trenger ikke barnevakt lengre. Jeg var helt klar på når jeg utdannet meg at jeg ville velge yrke som ikke hadde turnus og helgearbeid da jeg tenkte det ble strevsomt kombinert med små barn.

Jeg er jo selvfølgelig takknemlig for at noen har disse jobbene, men selv om det forhåpentligvis er lenge til jeg blir bestemor, må jeg innrømme at jeg håper jeg ikke må sitte barnevakt på fast basis for barnebarn. Selvfølgelig innimellom, men ikke fast to ganger i uka og tredje hver helg! Jeg regner med å jobbe til jeg er nærmere 70 og har ikke tanke om å følge mine barns turnusarbeid mens jeg selv jobber eller er blitt pensjonist.

Jeg ville aldri forventet det av mine foreldre. Velger mine barn et slikt yrke må de også beregne inn fast barnevakt av andre enn meg, så stiller jeg selvfølgelig opp i kriser og hyggeovernatting.

Anonymkode: b5eb7...733

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun får ikke betalt. Har ikke råd å betale barnepass på 15timer i uken plus sfo.

Anonymkode: 6c90f...40b

Jeg ville forhørt meg med bestemoren. Å ta for gitt at hun skal stille opp, gratis, så ofte, synes er direkte frekt og ufint. Det er vanskelig for henne å si nei. Og du har jo ikke noen tidsgrense for dette heller, som at "det er bare frem til høsten". 

Dette er ikke en varig løsning. Her bør du rett og slett finne deg en annen jobb. Selv om du taper penger på det. Du kan ikke forvente at en bestemor skal være gratis barnevakt så mye som det der. 

Anonymkode: 1a51d...8da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun får ikke betalt. Har ikke råd å betale barnepass på 15timer i uken plus sfo.

Anonymkode: 6c90f...40b

Wow, du skal ha både i pose og sekk +++

Hvordan kan du basere deg på så mye gratis barnevakt? Hvordan har du hjerte til å utnytte et annet menneske på den måten?

Du får sette ned kravene og knipe inn der det er mulig og enten skaffe barnevakt som du betaler eller bytte jobb. 

Passer ingen av delene deg så får du gi omsorgen til far. Da kan du jobbe så mange kvelder du vil. 

Anonymkode: ba6d2...c56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre passet datteren min mye når hun var mindre, jobber også turnus. Det var de som tilbydde seg og de elsket det. Nå når hun er i 20 årene har de et veldig nært og godt forhold. Hun overnattet der og bestemor kjørte på skolen/SFO/barnehage dagen etter. Kunne aldri falt de inn at jeg skulle betale de for det selv om jeg spurte. Her var det ikke fast hver uke pga 50/50 ordning med barnefar. Men relativt ofte selv om de begge var i jobb. Og nei det var ikke sånn at de ikke turte si det ikke passet å ha henne ( som jeg regner med KG vil si), mine foreldre har ikke problemer med å si akkurat hva de mener om ting. 

Anonymkode: e25fe...f3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det mye meninger om å bruke bestemor til barnevakt. Hvorfor må dere lire av dere så mye ufint når dere ikke har snøring på hva bestemor selv syns? Har det falt dere inn at hun kanskje syns det er fint å ha barnebarn på besøk så mye? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere når dere har aftenvak?

Har kun en bestemor som kan passe hos seg men burde jeg la barnet overnatte der eller hente hun hjem kl2230? Hun er 8 år. Blir det mye med 2 overnattinger i uken plus hver tredje helg hos bestemor? 

Anonymkode: 6c90f...40b

Jeg har lest meg gjennom tråden og fikk inntrykk av at du ikke har spurt. Jeg må bare spørre: Har du spurt bestemoren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har jeg spurt bestemoren og hun er ikke problemet her. Vi flyttet fordi vi ville være nermere hun og hun tilbydde seg selv å være barnevakt og hvis folk leser innlegget er spørsmålet om det blir for mye med 2 overnattinger i uken plus hver tredje helg hos bestemor for barnet?  

Ikke for bestemor....

Anonymkode: 6c90f...40b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt bestemor være hos dere de to kveldene i uka fram til du kommer hjem seint om kvelden. Evt overnattet hos  bestemor en gang i blant, men det er greiest for barn å sove hjemme i egen seng.

Hvis barnet har samvær med far, ville jeg forsøkt å legge det til de helgene du jobber. 

Forstår godt utfordringen. Vi er to, men jobber turnus begge to. Vi hadde ikke fått det til å gå rundt uten besteforeldre. Lykke til!

Anonymkode: 38447...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg rett og slett sett an barnet. 

Unger fra skilsmissehjem bytter jo bolig støtt og stadig. 

Om hun er åtte år, kan du gjerne spørre henne selv hva hun synes om det. 

Anonymkode: 1a51d...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville latt bestemor være hos dere de to kveldene i uka fram til du kommer hjem seint om kvelden. Evt overnattet hos  bestemor en gang i blant, men det er greiest for barn å sove hjemme i egen seng.

Hvis barnet har samvær med far, ville jeg forsøkt å legge det til de helgene du jobber. 

Forstår godt utfordringen. Vi er to, men jobber turnus begge to. Vi hadde ikke fått det til å gå rundt uten besteforeldre. Lykke til!

Anonymkode: 38447...ef8

Hvorfor? Hvis barnet er trygg på bestemor og trives der, er det overhode ikke et problem å overnatte ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for barnets del er det best å slippe å reise etter leggetid, men hvordan du løser det må være opp til hva bestemor synes er greiest. Foretrekker hun å ha barnet hjemme hos seg eller vil hun heller være hos dere fram til du kommer hjem fra jobb? 

Når mine foreldre er barnevakt for mitt barn kommer jeg og sover over hos dem også, så jeg har ansvaret morgenen etter. 

Anonymkode: 0d8f0...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...