Gå til innhold

Er det uhøflig å spørre rett ut om noen er singel/har kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det uhøflig å spørre rett ut om noen er singel/har kjæreste? Kommer det an på hvem som spør?

Anonymkode: b3bf8...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, hæ? 

Selvfølgelig er ikke det uhøflig. :klo:

Anonymkode: 3c6dd...fbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er et helt greit spørsmål for de aller fleste. De som ikke liker spørsmålet, trenger jo ikke svare eller kan juge hvis de har mer lyst til det.

Anonymkode: 6cb92...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit. Det som ikke er greit er å mase om "Når skal du få deg kjæreste da? Hm? HMMM? Hvorfor er du sammen med dem (I en tone som tilsier at personen ikke er bra nok for deg i den som spør sitt hode)/Hvorfor har du ikke funnet kjæreste enda?"

Generelt spørsmål = Greit og ufarlig

Konstant mas og prat om det = Nei takk.

Anonymkode: 7b136...39a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit de første ti minuttene. Det er ikke ok når noen har sittet og klaget på at han aldri har hell med jenter, og så spør. Det kommer an på stemning og samtaleemne og timing. Ikke for å være sær, men syns ikke at det "bare er å spørre" alltid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke uhøflig, uansett hvem som spør. Det som irriterer meg er når bekjente, arbeidskolleger osv. altså folk man ikke kjenner så godt eller har særlig kontakt med graver videre etter at man har svart ja/nei. Føler innimellom at jeg sitter i ett avhør. Det er ikke uhøflig det heller, bare litt irriterende for meg.  Altså jeg er veldig privat av meg, og jeg liker virkelig ikke og gi detaljer om mitt privatliv til alle og enhver. 

Anonymkode: 8fe3a...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på setting og hvem som spør. Jeg ville aldri spurt kolleger jeg kun har et profesjonelt forhold til om det. Spiller det noen rolle om de er single eller ikke? Hvis de ikke forteller sånne ting på eget initiativ når samtalen dreier i den retningen syns jeg ikke du skal spørre og grave

Anonymkode: 69baf...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er creepy hvis ukjente på for eks en buss ellernoe plutselig spør om det. Syns også det er unødvendig/frekt hvis en kunde/gjest spør når jeg er på jobb. Men ellers, nei. 

Anonymkode: 50b0a...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Er det uhøflig å spørre rett ut om noen er singel/har kjæreste? Kommer det an på hvem som spør?

Anonymkode: b3bf8...c78

Kjenner du vedkommende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...