Gå til innhold

Døtre konfronter far med utroskap. Mor vet ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker noen jeg kjente som opplevde noe av det samme. Det hun satt igjen med etter det kom frem i lyset var «hvorfor fortalte ingen meg dette før», hun ønsket at hun visste det så tidlig som mulig.

Jeg er enig med de som kaller det dobbeltsvik om dere hjelper far med å skjule utroskap. Er gutt, men kan prøve å sette meg inn i hvordan jeg hadde følt om jeg var deres mor. Jeg hadde nok følt at jeg ikke bare mistet ektemann, men både partner og døtre dersom det skulle komme frem at døtrene mine visste det men aldri sa noe. 

Bedre å gi han ultimatum, sier han det ikke gjør dere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, The Kitten skrev:

Nei, det er faren. Det er han som er utro

Det er eventuelt hans valg. Ikke barna. De har ingen grunn til å tilegne seg denne informasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rotemor skrev:

Det er eventuelt hans valg. Ikke barna. De har ingen grunn til å tilegne seg denne informasjonen.

Jo det har de. De er endel av familien han ødelegger.

Anonymkode: 9c80b...3e4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gjort dere arveløse. Dette har dere ikke noe med.

Anonymkode: 1f023...817

Ærlig talt!

Styggeste jeg har hørt, gjøre døtrene arveløse fordi far er utro. Hva for noe tankegang er det!

5 minutter siden, Rotemor skrev:

Det er barna som er i ferd med å ødelegge familien her.

Voksne må få ha sine liv.

Nei, far.

Voksne må få ha sitt liv? Så du mener utroskap er helt greit, og at døtrene eller eventuelt mor er problemet om de ikke aksepterer at far vil være utro og ligge rundt?

Blir litt matt over moralen til enkelte, vil kalle det drittmoral.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Det er eventuelt hans valg. Ikke barna. De har ingen grunn til å tilegne seg denne informasjonen.

Nå har de nå engang fått tak i denne informasjonen. De spør ikke om det er greit at de leste meldingene hans. De spør hva de bør gjøre med den informasjonen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, The Kitten skrev:

Nå har de nå engang fått tak i denne informasjonen. De spør ikke om det er greit at de leste meldingene hans. De spør hva de bør gjøre med den informasjonen...

De gjorde der helt bevisst. De har ingen kontroll på hva som nå kan komme. 

Poenget mitt er selvsagt ikke å forsvare far her. Men her får mn skille op voksne og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mumeod skrev:

Ærlig talt!

Styggeste jeg har hørt, gjøre døtrene arveløse fordi far er utro. Hva for noe tankegang er det!

Nei, far.

Voksne må få ha sitt liv? Så du mener utroskap er helt greit, og at døtrene eller eventuelt mor er problemet om de ikke aksepterer at far vil være utro og ligge rundt?

Blir litt matt over moralen til enkelte, vil kalle det drittmoral.

Utroskap er overhode ikke greit.

ikke snoking og innblanding heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rotemor skrev:

Utroskap er overhode ikke greit.

ikke snoking og innblanding heller.

 

Men nå vet de det de vet, så da må de fortelle moren sin.

Anonymkode: 9c80b...3e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rotemor skrev:

Utroskap er overhode ikke greit.

ikke snoking og innblanding heller.

 

Må være ærlig å si at dette var en veldig lite voksen kommentar.

Døtrene hadde mistanke, derfor spurte de, det har virkelig ikke noe med snoking eller å blande seg.

Etter din logikk her, så skulle man aldri sagt noe om man mistenkte at det f.eks. var noe kriminelt, for man kan jo for all del ikke snoke eller blande seg i andres saker (ironi). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rotemor skrev:

Utroskap er overhode ikke greit.

ikke snoking og innblanding heller.

 

Da får han skjule spora sine bedre da, så barna ikke får mistanke! Hvis barn får mistanke at den ene forelderen har noen på si, så er ikke det en uro de bare kan legge fra seg! «Voksne skal ha privatlivet sitt i fred» som argumentasjon i sånne saker høres ut som tankegang fra 1950.

Anonymkode: b09c7...a92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør barna koble inn hjernen og vurdere når det er helsemessig forsvarlig å eventuelt fortelle mor. TS sier mor står foran en operasjon. Så med mindre denne operasjonen er en ren kosmetisk operasjon, så er det kanskje ikke den riktige tiden å pådytte mor denne informasjonen rett før en operasjon, eller rett etter en operasjon?

Husk at sannsynligheten for at hele mors verden vil knuses når hun får beskjeden, og hennes økonomi og kan gå til grunne sammen med at hun i en rekonvalisensperiode blir tvunget til å begynne å se etter et nytt bosted og å pakke eiendeler pluss å krangle med far om hvem som skal ha hva.

Velg selv om dere vil fortelle mor, og velger dere å fortelle så velg riktig tidspunkt. 

Anonymkode: 7c8b0...56e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her bør barna koble inn hjernen og vurdere når det er helsemessig forsvarlig å eventuelt fortelle mor. TS sier mor står foran en operasjon. Så med mindre denne operasjonen er en ren kosmetisk operasjon, så er det kanskje ikke den riktige tiden å pådytte mor denne informasjonen rett før en operasjon, eller rett etter en operasjon?

Husk at sannsynligheten for at hele mors verden vil knuses når hun får beskjeden, og hennes økonomi og kan gå til grunne sammen med at hun i en rekonvalisensperiode blir tvunget til å begynne å se etter et nytt bosted og å pakke eiendeler pluss å krangle med far om hvem som skal ha hva.

Velg selv om dere vil fortelle mor, og velger dere å fortelle så velg riktig tidspunkt. 

Anonymkode: 7c8b0...56e

Enig i at det er viktig å velge rett tidpunkt. Si det burde de absolutt, men enig at det er veldig viktig å veie når man sier det.

Endret av Mumeod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært moren hadde jeg satt pris på om dere sa noe. Hadde jeg derimot fått vite i ettertid at dere visste det fra før, hadde jeg heller ikke klandret dere. Det er en sak mellom voksne, men man kan heller ikke som voksne forlange at barn går og bærer på noe slikt heller. Eller skal være nødt til å lyve for oss voksne.

Enkelte her inne virker ikke å ha evne til å sette seg inn i hvordan disse barna kan ha det når man vet noe slikt om foreldrene sine. Man klandrer ikke barna for foreldrenes feil. 

De som sier at barn ikke har noe med det å gjøre burde absolutt få seg en reality-check. Barn er en del av familien og blir blandet inn uansett til slutt. Det handler om deres foreldre, og om hvordan de behandler hverandre, så selvfølgelig er det like mye deres sak. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...