Gå til innhold

Områder rundt Oslo med godt oppvekstmiljø for barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, TrekStar said:

Jeg bor ved Røa, og da jeg flyttet hit i 2013, fra et annet sted på vestkanten, så var det lite, eller nesten ingen innvandrere å se. Nå, seks år etter, så har antallet innvandrere eskalert betraktelig, og det har blitt en del afrikanere og muslimer som har blitt en del av "by-bildet" her. Holmenkollen har også fått noen innvandrere, det samme med de blokkene like ved Bogstadvannet.

Jeg har merket forandringer, og dem er tydelige. Ved Borgen, Smestad, Makrellbekken, Holmen og på Hovseter, har det begynt å bli en del innvandrere. Hovseter er verst, og det kan kalles for vestkantens "u-land".

Det kan virke som det har vært et storslipp av muslimer og afrikanere, inn mot vestkanten de siste årene. Hvis dere vil unngå for mye innvandrere, så er det lurt å sjekke om det er f.eks boligblokker, gjerne kommunale, i nærheten, da disse er billigere enn hus, og av denne årsåk så blir innvandrere losset inn der av Nav. Unngå områder med blokker, og unngå innvandrere for det meste.

Østkanten er vel full allerede med innvandrere, og begeret flyter over, og ut til vest. Å ha et budsjett på 6 millioner kan jeg være enig i, at er vel lite. "Gode" områder vil ha en høy prisklasse, og det betyr at en vil måtte bo seg ihjel, med mindre en har arvet, vinner lotto, eller har en jobb som eiendomsmegler eller aksjemegler. Å eie hus i Oslo blir egentlig overpriset dyrt. Det vil lønne seg å se etter leilighet istedet, for å kunne bo på attraktive steder ved Oslos vestkant.

For noe tull. Jeg bor sentralt øst, innafor ring 2, nesten ikke en innvandrer bor i vår borettslag, om du med innvandrer mener da mener folk som har litt mere farge i ansiktet enn den jevne nordmann. 

Anonymkode: 9ceeb...0f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Oppegård kommune. Bærum-light sted. Høyrestyre og mye øvre middelklassefolk.  Er meget barnevennlig sted. Gode lokaltog-og bussforbindelser til Oslo. Tar vel 15-25min.

Anonymkode: b1362...9d8

Høyrestyre, høres ut som et paradis på jord. PS. Dagens ironi. 

Anonymkode: 9ceeb...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AlkoMann said:

Gran skole er en flott skole om du vil at barna dine skal bli gode muslimer. 

Muslim er vel ikke noe man bare "blir". 

Anonymkode: 9ceeb...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyrestyre, høres ut som et paradis på jord. PS. Dagens ironi. 

Anonymkode: 9ceeb...0f5

Det var jeg som skrev det. Jeg ville aldri valgt stedet for min familie, men det er jo nokså presis beskrivelse av stedet. Har bodd der selv. Aldri igjen. Jeg liker meg steder med god blanding av folk. Med 6 mill hadde jeg kjøpt rekkehus et sted ved Østensjø/Nøklevann eller stor bygårdsleilighet i sentrum med bra skoledistrikt.

Anonymkode: b1362...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslim er vel ikke noe man bare "blir". 

Anonymkode: 9ceeb...0f5

Det var ironisk. Men det er mye lettere å bli muslim enn for eksempel jøde . Det kreves bare at du sier ja til Allah .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innvandrer, men ikke religiøs. Vi flyttet til Oslo vest fra Oslo øst. 

Uansett hvor dere har tenkt å flytte, så se om det fins kommunale blokker i nærheten. Eller asylmottak. Helst bo i område der det er flest eneboliger. Da er du sikret. Nummer to er hvilken skole huset sogner til. 

Anonymkode: 1fa04...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Har du fulgt med på boligprisene eller? Hvordan skal en familie få råd til å kjøpe en romslig bolig i Oslo sentrumsbydeler for 6 millioner?

Anonymkode: cc606...6b4

Hvorfor skal det være så romslig? Ts skriver ikke noe om det. Mange barnefamilier sentralt i Oslo, så det er ikke alle som må ha 150 m2.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Omg. Snakk om å overse elefanten i rommet. Alle skjønner hva ts mener når hun spør. Ta av deg skylappene og se på befolkningsutviklingen i alle store norske (europeiske) byer. Hvorfor vil ikke ressurssterke (kodeord) barnefamilier være i byen? Må være all trafikkstøyen og det ustabile wifi-nettet altså...

Anonymkode: 9536a...297

Bullshit. Det er i drabantbyene innvandringen dominerer, det vet da alle. Det er de ressurssterke som blir boende i byene, mens de med lavere inntekt presses ut av byene. Det sier seg jo selv med den prisutviklingen man har i alle byer. 

Både Skøyen, Frogner, Majorstuen og St Hanshaugen har lav innvandring, og det som finnes er typisk vestlige innvandrere som i Bærumøst og Nordstrand. Kanskje du bør ta sv deg skylappene? 

Anonymkode: 9b8a4...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å bli i byen. Jeg bor på Torshov med tre barn. Kan sykle (eller om jeg har veeeldig god tid, gå) til jobb. Sparer penger på å ikke ha bil, og tid på å ikke pendle. Mange ressurssterke folk her. Og noen som ikke er det, men barn har ikke vondt av å lære om mangfold. 

Flotte grønne omgivelser rett ved, med Akerselva og parker. Og kort vei til all verdens kafeer og butikker (Løkka).

Jeg bekymrer meg heller ikke for skolen; Osloskolen er generelt veldig bra.

Anonymkode: c4c9d...481

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eidsvoll verk. 30 min med tog til Oslo sentrum. Landlig, men lett å komme seg sentralt, samtidig som man har det man trenger innenfor gang- og sykkelavstand. Veldig barnevennlig, gode og små skoler. Flott natur, mye kulturhistorie, badeplasser og mulighet for båtliv, fiske  og båtplass på Hurdalsjøen.  Kort vei til Gardermoen. Og for 6 millioner kan du få deg en fin og romslig enebolig. 

Anonymkode: 04b1e...153

Enig, godt forslag. Kan jo ta et eksempel fra finn: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141883165 

 

Anonymkode: 8d274...9c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Follo er stort da... Jeg tror nok de fleste har det greit uansett hvor du flytter. 

Jepp, er vokst opp i Follo selv! Hadde egentlig tenkt til å nevne mer spesifikt fine steder, men det er jo ganske mange steder som er bra der for barnefamilier. Vestby, som du sier er jo veldig barnevennlig, Ski er enkelt å pendle til, Drøbak er fint om du vil bo nærme sjøen, Oppegård ++

Anonymkode: 03669...dc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski, Ås eller Vinterbro😊 

Raskt inn til Oslo, uten å bo midt i byen. Og det er veldig fint for barnefamilier. Bor i området selv med små. Gode skoler. 

Anonymkode: 6d3e3...da4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ski, Ås eller Vinterbro😊 

Raskt inn til Oslo, uten å bo midt i byen. Og det er veldig fint for barnefamilier. Bor i området selv med små. Gode skoler. 

Anonymkode: 6d3e3...da4

Vil legge til Son og Drøbak om man ser i den retningen, koselige steder, barnevennlig, fint å bo ved sjøen. 

Anonymkode: 6aa73...d30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øvre eller Nedre Silkestrå på Skøyen. Men du får ikke enebolig til den prisen. Er dere heldige får dere en fireroms. Det er i alle fall barnevennlig der med null trafikk og bom og bare lov å åpne bommen for postbilen og av- og pålessing. Masse lekeplasser og kort vei til Bygdøy og Frognerparken. Varmt vann og varme inngår i fellesutgiftene. Lett å bli kjent med andre småbarnsfamilier og flere barnehager rett ved. 

Anonymkode: fba70...30b

Ts skriver at de ikke ønsker å bo i Oslo og ditt forslag er Skøyen?!

Anonymkode: 02361...91d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i Gjerdrum og er kjempe fornøyde. Flyttet hit fra Oslo for tre år siden og kunne ikke vært mer fornøyd. Barna stortrives på skolen, stille og rolig med søndagsåpne matbutikker i nærheten, 30 min å kjøre til oslo sentrum eller 28 min med toget fra Kløfta og for 6 mill får du en kjempe fin bolig her ute. 

Anonymkode: b9cad...3b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...