Gå til innhold

Alene i påsken fordi familien min kaller meg feit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dro ikke hjem til familien denne påsken og holdt meg i byen. Et bevisst valg, for jeg orker ikke masingen og mobbingen om vekta mi lenger. Jeg vet hvor mye jeg veier og risikoene ved det, så kunne vi ikke tilbringe litt tid sammen - når alle har tid - til det, uten fokuset på at jeg er feit? Det verste er også at høytider og slikt er jo synonymt med mat, så det blir ekstra ille... jeg må bare holde de på avstand og kanskje de da ser hvor mye de sårer meg?

Andre i samme situasjon?

Anonymkode: 7c6e0...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke ille å sitte alene når alternativet er mye verre😊

Anonymkode: 380d1...fec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i samme situasjon, men vil bare si at det høres ut som du har tatt helt riktig valg. Sett grenser for deg selv, om det så betyr at du må holde avstand. Ingen har rett til å blande seg inn i andres vekt eller kropp på den måten.

Det er heller ikke spesielt god taktikk å mobbe noen til å slanke seg, for de aller fleste fungerer mobbing helt motsatt - nemlig at håpløsheten vokser og selvtilliten går rett i dass, som igjen gjør det vanskeligere å få til noen endring. Familie skal være støttende og elske deg ubetinget, ikke påføre deg skam.

Anonymkode: cf2c8...c9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd dette selv, men jeg hadde gjort det samme i din situasjon. Veldig dårlig gjort og unødvendig av dem! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dro ikke hjem til familien denne påsken og holdt meg i byen. Et bevisst valg, for jeg orker ikke masingen og mobbingen om vekta mi lenger. Jeg vet hvor mye jeg veier og risikoene ved det, så kunne vi ikke tilbringe litt tid sammen - når alle har tid - til det, uten fokuset på at jeg er feit? Det verste er også at høytider og slikt er jo synonymt med mat, så det blir ekstra ille... jeg må bare holde de på avstand og kanskje de da ser hvor mye de sårer meg?

Andre i samme situasjon?

Anonymkode: 7c6e0...f8b

Noen trenger klare ord på enkelte ting. 

Anonymkode: 48657...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hadde kuttet dem ut. Sånne mennesker er ikke verdt å ha i livet ditt, familie eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...