Gå til innhold

Hva tenker dere om egg? Helseskadelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom en forskningsrapport for litt siden som fortalte at mer enn 3 egg om dagen førte til mye tidligere død og hjertesykdommer, pga det farlige kolesterolet som finnes i egget. Stemmer det? Ganske oppsiksvekkende forskningsrapport. 

" Spiser du mer enn tre egg om dagen, øker risikoen for hjertesykdommer og for tidlig død. Tre-fire egg om dagen vil tilføre kroppen farlig store mengder kolesterol. Å innta mer enn 300 milligram kolesterol om dagen fører til at risikoen for hjertesykdom øker med 3,2 prosent. Risikoen for å dø tidlig øker med 4,4 prosent. "

https://www.tv2.no/a/10483522/

Anonymkode: 9e2f3...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har man visst lenge. Er nok greit å spise i ny og ne, men ikke ofte. Jeg spiser det kanskje 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 97741...054

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom en forskningsrapport for litt siden som fortalte at mer enn 3 egg om dagen førte til mye tidligere død og hjertesykdommer, pga det farlige kolesterolet som finnes i egget. Stemmer det? Ganske oppsiksvekkende forskningsrapport. 

Har vel aldri vært overraskende å innta for mye av en type ting er farlig.

Til og med vann kan drepe deg. 

Anonymkode: 23356...4e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette har man visst lenge. Er nok greit å spise i ny og ne, men ikke ofte. Jeg spiser det kanskje 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 97741...054

Du kan spise ofte, bare ikke for mye...

Anonymkode: 23356...4e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spise ofte, bare ikke for mye...

Anonymkode: 23356...4e1

Det er jeg ikke enig i. Jeg holder meg til å spise det en sjeldent gang. Men så kommer det også an på hva man spiser ellers også. 

Anonymkode: 97741...054

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke sånt seriøst lengre. Føler disse "ekspertene" har ropt ulv, ulv alt for mange ganger nå. Og de ombestemmer jo seg minst to ganger i måneden. Så jeg makter ikke å følge med på dette tullet. Sjokkerende at de ikke har sagt at oksygen er helseskadelig også, for absolutt alt er jo helseskadelig ifølge minst en person som havner i avisen. 

Anonymkode: 938ee...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spise ofte, bare ikke for mye...

Anonymkode: 23356...4e1

Spise ofte egg?

Blir jo det samme, får i deg mye kolesterol da.

Anonymkode: 9e2f3...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser fort to-tre egg om dagen (erstatning for kjøtt, som i min mening er mye mer skadelig...), og burde ergo vært en død kvinne nå. Føler meg tvert i mot ganske så sunn og frisk. Og kolesterolverdiene er tipp-topp. 😁

Anonymkode: 15661...268

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar ikke sånt seriøst lengre. Føler disse "ekspertene" har ropt ulv, ulv alt for mange ganger nå. Og de ombestemmer jo seg minst to ganger i måneden. Så jeg makter ikke å følge med på dette tullet. Sjokkerende at de ikke har sagt at oksygen er helseskadelig også, for absolutt alt er jo helseskadelig ifølge minst en person som havner i avisen. 

Anonymkode: 938ee...0e1

Nå er jo egg ganske kjent for å ikke være sunt da! 

Anonymkode: 97741...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er jo egg ganske kjent for å ikke være sunt da! 

Anonymkode: 97741...054

I alle dager. Vis meg kilden du har dette våset fra! Egg gir deg alt du trenger av næring, minus C-vitaminer. 

Anonymkode: 15661...268

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser fort to-tre egg om dagen (erstatning for kjøtt, som i min mening er mye mer skadelig...), og burde ergo vært en død kvinne nå. Føler meg tvert i mot ganske så sunn og frisk. Og kolesterolverdiene er tipp-topp. 😁

Anonymkode: 15661...268

Jeg spiser sunt og trener. Men jeg røyker over 20 røyk om dagen......jeg føler meg også frisk og rask. Ingen kreft, dårlig kondis eller kols! 

Du vet, at selv om man ikke har blitt dårlig eller syk, så øker du risikoen for sykdom senere. Men bra du ikke spiser annen kjøtt, det hjelper nok på. 

Anonymkode: 97741...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager. Vis meg kilden du har dette våset fra! Egg gir deg alt du trenger av næring, minus C-vitaminer. 

Anonymkode: 15661...268

😂 NEEEI, egg gir deg ikke alt av næring. Da kunne vi jo bare spist egg og litt C vitaminer. Eller sende over kun egg til fattige land, så hadde alt løst seg. Jeeez!

Vel, forskning. Det er jo bare å se start innlegget eller Google. Dette er gammelt nytt. 😉

Anonymkode: 97741...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem spiser mer enn tre egg om dagen? 

Alt med måte, samme hva det nå måtte være. Svært få ting er skadelige hvis vi bare ikke overdriver. At noe er skadelig i store mengder betyr selvsagt ikke at det er skadelig i seg selv, og så lenge vi nyter det med måte.

Du kan bli gul av å spise gulerot også, hvis du spiser 2 kilo hver dag eller noe slikt. Det betyr ikke at gulerot er skadelig eller at du blir gul normalt inntak. 

Anonymkode: 30dea...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egg er sun. Vi har det kolesterolet vi trenger til enhver tid uansett. Kolesterol som vi ikke får i oss gjennom maten, passer kroppen vår på å lage uansett. Kolesterol er jo ikke farlig, men nødvendig å ha. Det beskytter oss. At kolesterol fra egg er farlig ,er en gammel myte, og helt utdatert .

Anonymkode: 3e6d6...221

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 NEEEI, egg gir deg ikke alt av næring. Da kunne vi jo bare spist egg og litt C vitaminer. Eller sende over kun egg til fattige land, så hadde alt løst seg. Jeeez!

Vel, forskning. Det er jo bare å se start innlegget eller Google. Dette er gammelt nytt. 😉

Anonymkode: 97741...054

Jeg har rett, og du tar feil. Ok, over tre egg om dagen høres ikke helt supert ut, men det er det med alt med måte, da. Og hadde vi sendt over egg etter egg (eller, opphavet) til fattige land, hadde det nok hjulpet dem betraktelig. Det er en grunn til at det er mange høner i U-land, og det er IKKE pga kjøttet. Nå skal jeg ikke avspore mer.

Ps. Du bør slutte å røyke, da blir sikkert kroppen din glad 🐥

Anonymkode: 15661...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egg er sun. Vi har det kolesterolet vi trenger til enhver tid uansett. Kolesterol som vi ikke får i oss gjennom maten, passer kroppen vår på å lage uansett. Kolesterol er jo ikke farlig, men nødvendig å ha. Det beskytter oss. At kolesterol fra egg er farlig ,er en gammel myte, og helt utdatert .

Anonymkode: 3e6d6...221

Er ingen myte. Les forskningen, den er ekstremt avansert og veldig tydelig. Viser klart at egg ikke er bra for oss.

Anonymkode: 9e2f3...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forskerne har undersøkt data fra seks ulike studier som omfatter mer enn 29.000 mennesker over gjennomsnittlig 17,5 år. I oppfølgingsperioden ble det registrert 5400 hjerte- kar-relaterte hendelser, ved egg-spising.

Anonymkode: 9e2f3...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ingen myte. Les forskningen, den er ekstremt avansert og veldig tydelig. Viser klart at egg ikke er bra for oss.

Anonymkode: 9e2f3...0ba

Man kan forske, og få akkurat de resultatene man ønsker. Det kommer an på hvem som betaler for og har bestilt forskingen det. For 40 år siden lærte vi at egg hadde farlig kolesterol, men det var feil. Det er kolrsterol i egg, men det har ingen stor betydning for kroppen vår. Alt liv inneholder nødvendig kolesterol. Uten kolesterol lever man ikke. Høyt kolesterol beskytter oss. For lite kolesterol kan væte farlig, vi trenger kolesterol. 

 

Anonymkode: 3e6d6...221

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan forske, og få akkurat de resultatene man ønsker. Det kommer an på hvem som betaler for og har bestilt forskingen det. For 40 år siden lærte vi at egg hadde farlig kolesterol, men det var feil. Det er kolrsterol i egg, men det har ingen stor betydning for kroppen vår. Alt liv inneholder nødvendig kolesterol. Uten kolesterol lever man ikke. Høyt kolesterol beskytter oss. For lite kolesterol kan væte farlig, vi trenger kolesterol. 

 

Anonymkode: 3e6d6...221

Vi trenger ikke kolesterol som finnes i egg, inneholder altfor store mengder, som påvirker hjertet i stor grad.

Anonymkode: 9e2f3...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...