Gå til innhold

Smågodtposen i skapet er tom, konforntere far i huset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle legge smågodt i påskeeggene til barna til i morgen tidlig. 

Men hva finner jeg i skapet? Jo, en totalt tom pose. Barna har ikke klart å komme seg opp i skapet, de er i barnehagealder, men husets eldste "barn" derimot, han er den eneste mistenkt og skyldige. 

Hva gjør jeg, lager et helsikkens bråk og konfroterer han, eller kjører til Europris og kjøper nytt i morgen tidlig? 

Det er så irriterende å aldri kunne ha sjokolade og godteri i skapet uten at mannen klarer å se eller vite at det ligger i skapet. Uansett hvor godt godsakene gjemmes så lukter han hvor alt ligger og spiser til det er tomt. 

Takk for oppmerksonheten, det var godt å få avreagere, litt. 

Anonymkode: c9c87...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Putt det i noen tomme bind-poser på badet neste år. Der leter han ikke.

Anonymkode: 0ac68...509

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lager et helsikkens bråk og konfroterer han

Det er godteri...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mannen i huset som spiser opp all sjokoladen altså? Her i huset er det hønemor. 🤣

Reise på butikken i morgentidlig og kjøp noe du kan legge oppi, og bevar påskefreden. 

Anonymkode: 46f45...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, WhisperingWind skrev:

Kjøper medisinskap med lås🙌 

Funker som fjell her 🤩

Genialt! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I-landsproblem.

Anonymkode: 3269f...dea

So?

Anonymkode: c1c76...89f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor idet hele tatt gi barna påskeegg som er så små at en mann greier å spise det på en kveld, uten å klage for at han er dårlig? En mann skal ikke kunne spise to-tre påskeegg på en kveld? 

Og det kan jo ikke være det at du ikke har råd til mer, fordi du lett kan kjøpe mer i morgen? 

Første gang jeg faktisk har syns en triviell tråd har luktet troll 😂😂 #helsikkensbråk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjører på butikken selvsagt. Jeg har også opplevd dette, og jeg sa helt nøytralt; jeg fant en tom godtepose i skapet, og jeg regner med at det blir fiksa før ungene skal ha godteri i kveld. (Vanlig lørdag) 

det er ikke noe vits å lage et kjempeproblem ut av, men jeg skjønner det er irriterende. Vi kan aldri ha noe godt liggende i huset, for det blir spist av gubben... 🙄

Anonymkode: eebbc...bfe

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville selvfølgelig sendt han rett på butikken. Og mulig dratt han ut av senga 1-2 timer før han vanligvis står opp for å ta unna litt i huset. Hadde ikke brukt en kalori på å rette opp hans feil. 

Anonymkode: a43e6...b05

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Summ skrev:

Hvorfor idet hele tatt gi barna påskeegg som er så små at en mann greier å spise det på en kveld, uten å klage for at han er dårlig? En mann skal ikke kunne spise to-tre påskeegg på en kveld? 

Og det kan jo ikke være det at du ikke har råd til mer, fordi du lett kan kjøpe mer i morgen? 

Første gang jeg faktisk har syns en triviell tråd har luktet troll 😂😂 #helsikkensbråk

Fordi en god foresatt ikke propper små barnehagebarn unødig med snop..? 

 

Anonymkode: 9360e...239

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist er spist, så hvis barna skal få påskeegg så er det ikke mye annet å gjøre enn å dra på butikken å kjøpe nytt. 

Hadde også sagt i fra til mannen at det ikke er greit å tjuvspise barnas påskegodteri. Ikke at jeg tror det hjelper, med mindre han er helt løk så er han nok klar over at det ikke er innafor. 

Faren min var kronisk på dette; broren min og jeg vokste opp med godteri bare på lørdager, vi fikk en pose Stjerneposen til Barne-TV. Og den brukte vi å spare på sånn at vi også hadde litt å kose oss med på søndagen. Men veldig ofte så sto vi opp til bare tompapir søndagsmorgen. Ble sure og grein, og far vår lovde at han ikke skulle gjøre det mere. Lærte aldri, samme regla helga etter. 

Du kan også prøve å gjemme unna søtsaker hvis mannen din ikke slutter med skapsnoklinga. Legg det på plasser han ikke vil lete; f.eks oppi bollen til kjøkkenmaskina, i undertøysskuffen din, på vaskerommet (hvis han ikke er noe særlig på å vaske klær), i klesskapet ditt 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Summ skrev:

Hvorfor idet hele tatt gi barna påskeegg som er så små at en mann greier å spise det på en kveld, uten å klage for at han er dårlig? En mann skal ikke kunne spise to-tre påskeegg på en kveld

Tror du undervurdere hvor mye en voksen mann på godteriraid er i stand til å tylle i seg. Og det kan da godt være han ble dårlig, men valgte å gå litt stille i dørene med akkurat det. 

Men ja, løsningen er at mannen skaffer nytt. Ikke bare denne gangen, men hver gang han glefser i seg noe som tydelig var tiltenkt en annen anledning. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min spiste opp neste alt bursdagssnopet ungene skulle ha til bursdagene sine! Endte med at han måtte komme seg ut og handle nytt, etter en preken fra meg, og ungene var sinte og leie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber mannen din kjøpe nytt godteri siden han har spist det opp. Eller at han må si til barna at det ikke blir noe godteri på dem fordi han har spist alt selv

Anonymkode: 87e5a...33d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med meg treåringe for å kjøpe ferskt brød, angivelig. 

Vi endte på godteland, fylte posen, treåringen fikk kvitteringen med beskjed om at den varmpappa sin, så hun måtte passe på den. Stolt løp hun inn og overleverte kvitteringen. Han tok poenget. 

Neste operasjon var å fordele smågodtet, og innprente jentene at de ikke måtte ta av hverandres påskeegg, for eggene var bare deres. Årets påskeegg er godt passet på. Forhåpentligvis blir det ikke mer smugspising, denne påsken. 

Anonymkode: c9c87...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...