Gå til innhold

Uventede besøk i boretslag, kan man vente dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tibbie skrev:

"Loven om helligdagsfred har som formål å «verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager og (…) gi høytiden ro og verdighet.»"

Hvor mange her er imot at folk lager lyder på helligdager, fordi de vil verne om sitt "gudstjenestelige liv"? 😂

Jeg har respekt for religion og at folk er religiøse, men hvor mange av dere her er faktisk religiøse?

"Loven definerer ikke hva som er «utilbørlig larm». Smarte Penger kjenner heller ikke til rettsaker hvor støy på helligdager har vært tema."

Nettopp. Who cares, bortsett fra gamle folk som er ute etter å "ta" noen.

3000 i bot om du gjør dette på en søndaghttps://www.ostlendingen.no/fritid/politi/nyheter/3000-i-bot-om-du-gjor-dette-pa-en-sondag/s/5-69-263689

Anonymkode: 7e426...581

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi deg med alle blokkbokstavene og skriftstørrelser større en TV´n min?

Leste du artikkelen du linket til? Er du en av dem som ringer til politiet når ungene i hagen hopper på trampolina en søndag, sånn at foreldrene kanskje kan få en bot på 3000 kroner?

Og leste du at de nesten aldri gir ut bøter, selv om at sure naboer har ringt?


Og dessuten, TS sager ikke ned trær med motorsag, hun vasker trusene sine!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også lønne seg å lese Husordensreglene og de Vedtektene som gjelder for ditt borettslag.

Anonymkode: 7e426...581

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 3 skriftlige klager, risikerer man tvangssalg av leilligheten sin. Det svir kanskje litt mer enn en bot på kr 3000,- ...

Anonymkode: 7e426...581

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tibbie skrev:


Og dessuten, TS sager ikke ned trær med motorsag, hun vasker trusene sine!

Er det du som er ts, ettersom du vet hva ts vasker?

Anonymkode: 7e426...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I borettslag er det bokser ute i fellesganger slik at de ikke trenger å komme inn i leiligheter for å lese av. Elektrikere dukker ikke opp uten avtale, leier du skal du ha beskjed fra utleier og evt styre. Jeg har nektet folk i å komme inn pga utleiere som ikke har gitt beskjed om en dritt. Vi vet jo ikke om det er falske service arbeidere?

Anonymkode: c52ec...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Tibbie skrev:

"Loven om helligdagsfred har som formål å «verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager og (…) gi høytiden ro og verdighet.»"

Hvor mange her er imot at folk lager lyder på helligdager, fordi de vil verne om sitt "gudstjenestelige liv"? 😂

Jeg har respekt for religion og at folk er religiøse, men hvor mange av dere her er faktisk religiøse?

Jeg er helt enig med deg at den første delen er bakstreversk, utdatert, fremmer overtro og burde vært fjernet.

Det er så godt som ingen som bryr seg om den biten.

Det ganske mange folk derimot bryr seg om, er den andre delen: "Loven om helligdagsfred har som formål å «verne om (..) den alminnelige fred på helligdager (..)»"

Jeg er stort sett enig med standpunktene dine, selv om du drar det litt langt i den andre tråden. Men det hjelper ikke saken din når du argumenterer som om de du argumenterer mot gjør det pga religiøse grunner. Det kalles stråmannsargumentasjon og får dem som er usikre til å vende seg mot deg.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts: Nei, jeg åpna ikke men ble jo veldig redd og forsto ikke hvem det var. Jeg hørte de leste opp navnet mitt på utsidien, og  forsto da at det ikke var noen beskjente og de banka så hardt, det virka brutalt så sitte rjo å lurer litt på hvem og hva det gjaldt.

Anonymkode: e9b29...135

Da var det sikkert politiet eller lignende.

Anonymkode: c52ec...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som er ts, ettersom du vet hva ts vasker?

Anonymkode: 7e426...581

Er det nøye hva hun vasker? Klær er klær, og de må vaskes innimellom. Også på søndager og i påskeuka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tibbie said:

Er det nøye hva hun vasker? Klær er klær, og de må vaskes innimellom. Også på søndager og i påskeuka.

Om du har en maskin som lager skrekkelige dunkelyder i veggen så skal du ikke sette den på i stilletider og helligdager. Det sier seg selv. Må du slutte med å leke deg vrang her.

Anonymkode: c52ec...6fd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

I borettslag er det bokser ute i fellesganger slik at de ikke trenger å komme inn i leiligheter for å lese av.

 

Nei, det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nicathv skrev:

Jeg er helt enig med deg at den første delen er bakstreversk, utdatert, fremmer overtro og burde vært fjernet.

Det er så godt som ingen som bryr seg om den biten.

Det ganske mange folk derimot bryr seg om, er den andre delen: "Loven om helligdagsfred har som formål å «verne om (..) den alminnelige fred på helligdager (..)»"

Jeg er stort sett enig med standpunktene dine, selv om du drar det litt langt i den andre tråden. Men det hjelper ikke saken din når du argumenterer som om de du argumenterer mot gjør det pga religiøse grunner. Det kalles stråmannsargumentasjon og får dem som er usikre til å vende seg mot deg.

:)

Men hellidagene er her jo kun av religiøse årsaker? Eneste grunnen til at jeg ikke er på jobb nå, er fordi vi har stengt. Når helligdagene fjernes (for det kommer de til å bli en dag), så er det ingen grunner til å holde på meningen om at folk ikke får lov til å vaske klærne sine eller barn leke ute?

Å ringe politiet kun fordi det er forbudt å henge opp bilder på veggene sine på søndager, synes jeg er litt tynt. Man trenger ikke være enig i alt flertallet i KrF stemte om i 1984. Det er heller ikke lov til å urinere på gater, men jeg ringer ikke politiet hver gang jeg ser noen gjør det. Jeg er heller ikke for oljeboring, bare fordi loven er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen stod og banket på døren og ropte navnet ditt utenfor var det mest sannsynlig politiet. Har et ukjent nummer forsøkt å ringe deg mange ganger i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men nå hopper jeg i dusjen, selv om at naboen hører hver gang jeg skrur varmtvannet av og på :) Håper at han ikke ringer politiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har en maskin som lager skrekkelige dunkelyder i veggen så skal du ikke sette den på i stilletider og helligdager. Det sier seg selv. Må du slutte med å leke deg vrang her.

Anonymkode: c52ec...6fd

Ts: Jeg tenkte ikke på det med helligdag da jeg er ikke 80 år og dypt religiøs og det er helle rikke naboene mine...må jeg vakse klær så gjør jeg det, jeg er ikke sikker på om naboene har klaga påmeg, men synes jeg hørte noen av de snakka på utsiden. Jeg er veldig stille av meg, men en gang i blant må jeg vaske klær...er ikke jeg som er problemet.

Anonymkode: e9b29...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts: Jeg tenkte ikke på det med helligdag da jeg er ikke 80 år og dypt religiøs og det er helle rikke naboene mine...må jeg vakse klær så gjør jeg det, jeg er ikke sikker på om naboene har klaga påmeg, men synes jeg hørte noen av de snakka på utsiden. Jeg er veldig stille av meg, men en gang i blant må jeg vaske klær...er ikke jeg som er problemet.

Anonymkode: e9b29...135

Om du er religiøs eller ikke har ingenting med det norske lovverket å gjøre. Og jo, da er det du som er problemet.

Anonymkode: c52ec...6fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Jeg tenkte ikke på det med helligdag da jeg er ikke 80 år og dypt religiøs og det er helle rikke naboene mine...må jeg vakse klær så gjør jeg det, jeg er ikke sikker på om naboene har klaga påmeg, men synes jeg hørte noen av de snakka på utsiden. Jeg er veldig stille av meg, men en gang i blant må jeg vaske klær...er ikke jeg som er problemet.

Anonymkode: e9b29...135

Hvorfor åpnet du ikke døren? Det er normalt å åpne døren når der banker/ringer på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tibbie skrev:

Og hva er utilbørlig larm? Står det i loven hva det er per definisjon?

 fordi Jesus ridde på et esel for 2000 år siden. 

Han red 😂

Bortsett fra det må jeg bare riste på hodet over denne tråden 🤪😂

Endret av Neket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2019 den 21.00, Neket skrev:

Han red 😂

Bortsett fra det må jeg bare riste på hodet over denne tråden 🤪😂

Det går fort i svingene når man er provosert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...