AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #61 Skrevet 20. april 2019 Tror ikke jeg hadde giddi å dratt på hytta med svigers mer nei.. Meeen på en annen side hadde jeg blitt forbanna og konfrontert svigers, og sikkert fått problemet ut av verden. Det høres jo ut som åpenlys mobbing. Rart å bare la det gå uten å si noe syns jeg.. Anonymkode: 8f8a4...1ea 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #62 Skrevet 20. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror ikke jeg hadde giddi å dratt på hytta med svigers mer nei.. Meeen på en annen side hadde jeg blitt forbanna og konfrontert svigers, og sikkert fått problemet ut av verden. Det høres jo ut som åpenlys mobbing. Rart å bare la det gå uten å si noe syns jeg.. Anonymkode: 8f8a4...1ea Jeg visste faktisk aldri at det var så vanlig å dra på hyttetur med svigers i påsken før jeg leste alle trådene om det på kg. Virker som veldig, veldig mange tilbringer påsken med feil folk. Anonymkode: 9d4d6...69a 2
Hedersbrukeren Skrevet 20. april 2019 #63 Skrevet 20. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo ut som åpenlys mobbing. Anonymkode: 8f8a4...1ea Mobbing er en stygg ting!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #64 Skrevet 20. april 2019 5 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Mobbing er en stygg ting! Er det du som er TS? Fikk en følelse av det.. Anonymkode: 5685e...603
Hedersbrukeren Skrevet 20. april 2019 #66 Skrevet 20. april 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det du som er TS? Fikk en følelse av det.. Anonymkode: 5685e...603 Jeg? Hvorfor tror du det? Jeg har aldri brukt AB-knappen etter at jeg opprettet denne brukeren, det kan sikkert moderatorene bekrefte, og jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i TS sin problemstilling
Hactar Skrevet 21. april 2019 #67 Skrevet 21. april 2019 Hvordan har det vært med forskjellsbehandling i oppvejsten til mannen din. Noen familier har en uheldig dynamikk der et av barna blir det sorte fåret, og foreldrene etablerer en grunnleggende forskjellsbehandling som hele familien etter hvert tilpasser seg. For slik jeg skjønner deg, er det ikke godteriet i seg selv dere reagerer på, men at det er en atmosfære av mistenkeliggjøring der det passes på at dere ikke forsyner dere med feil ting, samtidig som andre gjester har normalt frie tøyler. Vet ikke hvor lett det i så fall er å snu en slik grunnleggende forskjellsbehandling, men jeg tenker det er verdt en oppklaring. Om de ikke klarer å begynne oppføre seg som folk også rundt dere, kan det være dere bør vurdere om dere skal skjerme dere mer fra dem. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #68 Skrevet 21. april 2019 På 19.4.2019 den 14.44, AnonymBruker skrev: Det er kjøpt inn til kjæreste til søster, søster, bror og mor, helt greit at de har vært her noen dager lengre enn oss, men likevel.. Anonymkode: b6022...42f Det er sært ja. Anonymkode: 9a108...6a9 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #69 Skrevet 21. april 2019 På 19.4.2019 den 15.16, AnonymBruker skrev: Kanskje det kommer på bordet i morgen, på påskeaften. Anonymkode: 3549f...3bd Nei, det skjedde ikke. Anonymkode: b6022...42f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #70 Skrevet 21. april 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg hadde giddi å dratt på hytta med svigers mer nei.. Meeen på en annen side hadde jeg blitt forbanna og konfrontert svigers, og sikkert fått problemet ut av verden. Det høres jo ut som åpenlys mobbing. Rart å bare la det gå uten å si noe syns jeg.. Anonymkode: 8f8a4...1ea Til jul ble det sagt at det ikke skulle brukes så mye på julegaver, det gjald tydeligvis bare meg, den nye kjæresten til den ene søsken, hadde fått dyre gaver og lagte gaver som h"n minst bruker en mnd på å lage og er dyrt å lage, Anonymkode: b6022...42f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #71 Skrevet 21. april 2019 19 timer siden, Morten1 skrev: Jeg har vokst opp i ett hjem der det er vanlig at barn får påske egg, ellers er det felles godteri i en skål på bordet, ofte flere skåler med varriert innhold. Dette som du nevner TS syns jeg er veldig sært av de det gjelder, skjønner godt at dere syns det er rart og er enig i at det ikke er godteriet det handler om, men selve forskjellen! Ja, vært sånn i de andre påske/juleferiene, uten om denne, merker jeg begynner å bli drit lei av oppførsel deres. Anonymkode: b6022...42f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #72 Skrevet 21. april 2019 4 timer siden, Hactar skrev: Hvordan har det vært med forskjellsbehandling i oppvejsten til mannen din. Noen familier har en uheldig dynamikk der et av barna blir det sorte fåret, og foreldrene etablerer en grunnleggende forskjellsbehandling som hele familien etter hvert tilpasser seg. For slik jeg skjønner deg, er det ikke godteriet i seg selv dere reagerer på, men at det er en atmosfære av mistenkeliggjøring der det passes på at dere ikke forsyner dere med feil ting, samtidig som andre gjester har normalt frie tøyler. Vet ikke hvor lett det i så fall er å snu en slik grunnleggende forskjellsbehandling, men jeg tenker det er verdt en oppklaring. Om de ikke klarer å begynne oppføre seg som folk også rundt dere, kan det være dere bør vurdere om dere skal skjerme dere mer fra dem. Jeg kjenner til den dynamikken, og det er ikke tilfelle i denne familien, men jeg har merket at det er dysfunksjonelle og litt syk familie, mye mas og kjefting, de 2 yngste "barna" blir behandlet som barn, det er haugvis av sms og telefoner hver dag, de har blitt slettet og blokkert av de to yngste, nektet å få telefon nr og komme på besøk ol. Anonymkode: b6022...42f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #73 Skrevet 21. april 2019 4 timer siden, Hactar skrev: Hvordan har det vært med forskjellsbehandling i oppvejsten til mannen din. Noen familier har en uheldig dynamikk der et av barna blir det sorte fåret, og foreldrene etablerer en grunnleggende forskjellsbehandling som hele familien etter hvert tilpasser seg. For slik jeg skjønner deg, er det ikke godteriet i seg selv dere reagerer på, men at det er en atmosfære av mistenkeliggjøring der det passes på at dere ikke forsyner dere med feil ting, samtidig som andre gjester har normalt frie tøyler. Vet ikke hvor lett det i så fall er å snu en slik grunnleggende forskjellsbehandling, men jeg tenker det er verdt en oppklaring. Om de ikke klarer å begynne oppføre seg som folk også rundt dere, kan det være dere bør vurdere om dere skal skjerme dere mer fra dem. De er veldig kontrollende, og det er my way or the high way holdning, og vi har hatt mye bråk rundt dette dessverre, ved at de ikke respekter bl annet at vi ikke ville ha så mye besøk, vi bor på 52 kvadratmeter leilighet med en stue og soverom, når vi hadde vært sammen i nesten 4 mnd (1 mnd hvor han ikke var i Norge), og såvidt flyttet inn, begynte de å komme på besøk MYE, det var 6 mnd med 5 overnattingbesøk på enn 3-4 dager, den ene mnd var på ferie, vi hadde også mye besøk av søskene, når foreldrene var på besøk den siste helgen, tok vi en pause på kvelden på 2 timer, de ble drit sure, de forventer at vi skal være sammen med de til vi står opp og legger oss. Vi har satt grenser på hvor ofte de kan komme på besøk og hvor lenge. De har laget et helsike bråk både under besøk og samboer har måttet kranglet med de ofte det første 6 mnd på telefon. De respektere ikke at vi ønsker noe annet, og det er ikke mulig med en middelvei for de, jeg har hatt den ene foreldre stormet inn i stua når jeg var skikkelig dårlig og blitt skjelt ut om at "er ikke vi velkommen"? Nå til jul skulle vi få mindre gaver pga en spandert syden tur, det gjald bare meg, alle andre har fått mye og dyre ting, inkludert den nye kjæresten til søsken på noen få mnd, han har til og med fått dyre og tidskrevende laget gave. Gaven i seg ok, men det er igjen den forskjell behandlingen og alle de signalene de skal vise, jeg kunne ha skrevet mye mer. Samboer synes heller ikke om oppførselen deres, og er heldigvis på min side. Anonymkode: b6022...42f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #74 Skrevet 21. april 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det du som er TS? Fikk en følelse av det.. Anonymkode: 5685e...603 Det er jeg som er ts. Anonymkode: b6022...42f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #75 Skrevet 21. april 2019 16 timer siden, Frostrose skrev: Har dere prøvd å spørre direkte? Og da bli beskyld for å være utakknemlig, og vise de at de har gjort helt rett i hva de spekulerer og at helt rett i sin oppførsel? De driver med manupulering, og jeg og samboer gidder ikke være med på slike leker, vi overser, tilbringer mindre tid med de, så de taper bare på det. Anonymkode: b6022...42f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #76 Skrevet 21. april 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste faktisk aldri at det var så vanlig å dra på hyttetur med svigers i påsken før jeg leste alle trådene om det på kg. Virker som veldig, veldig mange tilbringer påsken med feil folk. Anonymkode: 9d4d6...69a De er da familie til min samboer da...! Anonymkode: b6022...42f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #77 Skrevet 21. april 2019 5 timer siden, Hactar skrev: Hvordan har det vært med forskjellsbehandling i oppvejsten til mannen din. Noen familier har en uheldig dynamikk der et av barna blir det sorte fåret, og foreldrene etablerer en grunnleggende forskjellsbehandling som hele familien etter hvert tilpasser seg. For slik jeg skjønner deg, er det ikke godteriet i seg selv dere reagerer på, men at det er en atmosfære av mistenkeliggjøring der det passes på at dere ikke forsyner dere med feil ting, samtidig som andre gjester har normalt frie tøyler. Vet ikke hvor lett det i så fall er å snu en slik grunnleggende forskjellsbehandling, men jeg tenker det er verdt en oppklaring. Om de ikke klarer å begynne oppføre seg som folk også rundt dere, kan det være dere bør vurdere om dere skal skjerme dere mer fra dem. "de prøvde hele tiden å snike inn ekstra dager på besøk, men da slo samboer foten ned og sa torsdag kan dere være på hotell og fredag til søndag hos oss, da sluttet de med det, men så sinna! Anonymkode: b6022...42f 1
Gjest malifika Skrevet 21. april 2019 #78 Skrevet 21. april 2019 På 19.4.2019 den 15.11, AnonymBruker skrev: Ja det er jo det jeg sier: Goderi is da shit:-) Anonymkode: 50920...d76 Slutt og mobb! Du skjønner hva hun mener!
Hactar Skrevet 21. april 2019 #79 Skrevet 21. april 2019 Det høres mildt sagt dysfunksjonelt ut. Hva sier samboeren din til å holde større avstand? Høres ikke ut som det er mye å hente på å prøve oppdra den. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #80 Skrevet 22. april 2019 18 timer siden, Hactar skrev: Det høres mildt sagt dysfunksjonelt ut. Hva sier samboeren din til å holde større avstand? Høres ikke ut som det er mye å hente på å prøve oppdra den. Du har rett, må nok det. Det ene søskenet har reist hjem dermed ble det ikke felles frokost i sammen som vi har hatt hver deg nå i påsken.. Anonymkode: b6022...42f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå