Gå til innhold

Hvor dårlig er dere som går til psykolog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster ønsket å gå henvisning til psykolog da hun sliter mye med angst og isolerer seg nesten daglig. Tror også hun er deprimert da hun sjeldent smiler, aldri tar initiativ til samtale osv. Hun fikk beskjed om at hun ikke var syk nok. Spør du meg så er hun virkelig det da angsten (og depresjonen?) Begrenser henne mye i hverdagen.

Anonymkode: 9f740...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 4/20/2019 at 1:42 AM, AnonymBruker said:

Min søster ønsket å gå henvisning til psykolog da hun sliter mye med angst og isolerer seg nesten daglig. Tror også hun er deprimert da hun sjeldent smiler, aldri tar initiativ til samtale osv. Hun fikk beskjed om at hun ikke var syk nok. Spør du meg så er hun virkelig det da angsten (og depresjonen?) Begrenser henne mye i hverdagen.

Anonymkode: 9f740...61d

Jeg er post nr. 40. Jeg hadde også søkt hjelp i forkant av hva jeg beskriver der, men fikk også avslag. Personlig synes jeg det grenser til umulig å skulle beskrive hvorfor man har behov for psykolog i løpet av en kort legetime. Så jeg gikk en stor omvei innom et lavterskeltilbud som kommunen hadde, det var gratis og man fikk x-antall timer der. Og de kunne også sende henvisning videre etterpå. Det var min vei inn i behandling. Det kan være noe å undersøke om deres kommune har. Evt. bistå søsteren din med å skrive et brev hun kan ta med til legen, jeg tror kanskje jeg ville syntes det var lettere å formulere. Du som utenforstående kan også fortelle hvordan du opplever henne.

Anonymkode: 58828...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...