Gå til innhold

Andre som mister matlysten nå på våren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg rett og slett ikke er sulten om sagene. Bare sånn helt plutselig. etter frokost, orker jeg knapt lunch til lunch tid. Kan faktisk gå mange timer til jeg vil ha mat igjen. Ofte over 4 t.

Etter lunch, orker jeg ikke middag. Det blir i så fall bare å spise den kun for å spise middag. Noe jeg ikke ser vitsen i.

Andre som også mister matlysten når det blir varmere? Kjenner jeg er så matlei og trøtt. Er egentlig normalt for meg å spise mye mer.

 

Anonymkode: 72f8b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæh, er fire timer mange timer nå?

Men det er helt vanlig at appetitten varierer, og ofte med årstiden. Det er uproblematisk så lenge du faktisk får igjen appetitten, og at du ikke blir undervektig, eller at den ikke er altfor kraftig når den kommer tilbake, og du blir overvektig.

Anonymkode: 2be17...d01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæh, er fire timer mange timer nå?

Men det er helt vanlig at appetitten varierer, og ofte med årstiden. Det er uproblematisk så lenge du faktisk får igjen appetitten, og at du ikke blir undervektig, eller at den ikke er altfor kraftig når den kommer tilbake, og du blir overvektig.

Anonymkode: 2be17...d01

Beklager, burde spesifisert bedre. Mente ofte over 4 t. Altså at det gjerne går mye lenger, men minst 4 t. Var vel 6 t mellom frokost og lunch. Tanken på middag :kvalm:

orket ikke.

Den siste tida nå har det gått stadig lenger mellom måltidene, og de har blitt færre. Orker liksom ikke. Ikke fordi jeg ikke vil. Er bare ikke sulten.

Anonymkode: 72f8b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme mobilskriving. Kutta setningen min der. 6 timer mellom frokost og lunch i går.

Anonymkode: 72f8b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-6 timer mellom måltider er ikke så uvanlig. 
Men nei, jeg mister ikke matlysten nå på våren, tvert om faktisk, er mer sulten enn på vinter. 
Mister matlysten ganske mye på sommeren om det blir lange perioder med intens varme da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, burde spesifisert bedre. Mente ofte over 4 t. Altså at det gjerne går mye lenger, men minst 4 t. Var vel 6 t mellom frokost og lunch. Tanken på middag :kvalm:

orket ikke.

Den siste tida nå har det gått stadig lenger mellom måltidene, og de har blitt færre. Orker liksom ikke. Ikke fordi jeg ikke vil. Er bare ikke sulten.

Anonymkode: 72f8b...246

4 eller 6 eller 10 eller 24 timer, det er uansett ikke noe problem, ikke isolert sett. Spis når du er sulten.

At du ikke spiser når du ikke er sulten, er ikke noe problem, ikke isolert sett.

At du har mer lyst på noe mat enn annen mat, er ikke noe problem, ikke isolert sett. Det er faktisk helt normalt.

Hvis du går uten mat i flere dager og ikke kjenner sult, er det bekymringsverdig.

Hvis du går uten mat så lenge at du mister vekt, er det bekymringsverdig.

Hvis du finner all mat/spising motbydelig, er det bekymringsverdig.

Bekymring -> lege.

Anonymkode: 2be17...d01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...