Gå til innhold

Er det noen som har født uten å vite kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jenter kan bruke blått sant? 

Anonymkode: 6f65e...112

Det KUNNE nok babyen ha gjort, men hvem gidder alle de spørsmålene fra folk da?

"Å så søt han er. Har du funnet navn til HAN?"
Og så "Jada, HUN heter Sofie!"

Måpende tryner, forklaring utbedes, bruker flere minutter på å forklare, om og om igjen, til alle vi møter. Også konservative gamle kjerringer som rynker på nesa over alt mulig, som min mor.  

Nei, det hadde jeg ikke giddet på et nyfødt barn som ser ut som intetkjønn, uten tydelige kjennemerker på å være jente eller gutt.

Mye enklere når jenta er eldre og man ser at det ER en jente. Bruk lyseblått for all del.

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte min eldste uten å vite. De kunne ikke se kjønnet på OUL, og vi dro ikke på noen ekstra ultralyd for å se etter kjønnet. Og vi likte begge godt den litt spennende følelsen av å ikke vite, selv om det aldri hadde falt oss inn å ikke vite kjønn i utgangspunktet. Etter fødselen tok det faktisk noen minutter før vi fikk vite kjønnet også, tenkte ikke på det før vi ble spurt om vi ville se det selv. Og det var en gutt. Hadde hatt en liten følelse på det selv, hvis jeg skulle gjette, men det var fordi jeg lurte på om jeg så noe mellom beina hans på ultralyd, selv om det også kunne være navlestrengen. 

Med de to andre ville jeg gjøre det samme igjen, og mannen var egentlig enig, men når det kom til stykket var mannen alt for nysgjerrig. Med nr tre holdt vi på å avslutte på OUL, da han plutselig ombestemte seg😄 Og vi var i utgangspunktet enig i at enten skulle vi begge vite eller ingen, så da fikk vi vite det begge to. 

Med de to yngste barna mine har jeg hatt en mer følelse på kjønn før OUL, men kun basert på at de har vært så tidlig aktive i magen. Og antakelig helt uvitenskapelig, har jeg et inntrykk av at gutter er mer aktive i magen (skal nevnes at min mest aktive baby i magen er mitt roligste barn nå, men han var stor og sterk da han ble født). Jeg har altså født tre gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Million skrev:

Det KUNNE nok babyen ha gjort, men hvem gidder alle de spørsmålene fra folk da?

"Å så søt han er. Har du funnet navn til HAN?"
Og så "Jada, HUN heter Sofie!"

Måpende tryner, forklaring utbedes, bruker flere minutter på å forklare, om og om igjen, til alle vi møter. Også konservative gamle kjerringer som rynker på nesa over alt mulig, som min mor.  

Nei, det hadde jeg ikke giddet på et nyfødt barn som ser ut som intetkjønn, uten tydelige kjennemerker på å være jente eller gutt.

Mye enklere når jenta er eldre og man ser at det ER en jente. Bruk lyseblått for all del.

Haha, nå måtte jeg le. Barna mine har vært såkalte "intetkjønn" som babyer. Dvs guttebabyer som har brukt lite blått eller typisk "guttete" klær. Har fått mange spørsmål om de har vært gutter eller jenter, men har da aldri måtte si noe mer enn at det er en gutt, har da ikke vært noe mer styr enn det. Ser virkelig ikke problemet. Er heller ikke viktig for meg qr andre ser hvilket kjønn de er. Når de er store nok til å bry seg selv, kan man uansett se hvilket kjønn de er, selv om de skulle ha på seg en rosa t-skjorte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det KUNNE nok babyen ha gjort, men hvem gidder alle de spørsmålene fra folk da?

"Å så søt han er. Har du funnet navn til HAN?"
Og så "Jada, HUN heter Sofie!"

Måpende tryner, forklaring utbedes, bruker flere minutter på å forklare, om og om igjen, til alle vi møter. Også konservative gamle kjerringer som rynker på nesa over alt mulig, som min mor.  

Nei, det hadde jeg ikke giddet på et nyfødt barn som ser ut som intetkjønn, uten tydelige kjennemerker på å være jente eller gutt.

Mye enklere når jenta er eldre og man ser at det ER en jente. Bruk lyseblått for all del.

Søsteren min var ute for en hendelse med datteren sin på et venterom en gang. Jenta var kledd i rosa fra tåspissen til hårbåndet, og en godt voksen dame i nærheten kommenterer "Å, så fin gutt du har!". 😂

Anonymkode: 66810...63c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det KUNNE nok babyen ha gjort, men hvem gidder alle de spørsmålene fra folk da?

"Å så søt han er. Har du funnet navn til HAN?"
Og så "Jada, HUN heter Sofie!"

Måpende tryner, forklaring utbedes, bruker flere minutter på å forklare, om og om igjen, til alle vi møter. Også konservative gamle kjerringer som rynker på nesa over alt mulig, som min mor.  

Nei, det hadde jeg ikke giddet på et nyfødt barn som ser ut som intetkjønn, uten tydelige kjennemerker på å være jente eller gutt.

Mye enklere når jenta er eldre og man ser at det ER en jente. Bruk lyseblått for all del.

Vet du, jeg fikk spørsmål om det var gutt eller jente flere ganger enda jenta lå badet i rosa nede i vogna (bestemødre som har gått amok på innkjøp og strikking). Da ble jeg litt sånn.. Eh.. Det er en jente, ja 😅 

Anonymkode: a8eee...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg fikk spørsmål om det var gutt eller jente flere ganger enda jenta lå badet i rosa nede i vogna (bestemødre som har gått amok på innkjøp og strikking). Da ble jeg litt sånn.. Eh.. Det er en jente, ja 😅 

Anonymkode: a8eee...993

Det opplevde aldri jeg, pussig nok, der han lå i lyseblått 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare se på de småjentene du møter, så vet du hva jeg mener. Ser sjeldent pent kledde og skikkelige jentebarn. Jentene er flotte i sinn, vilje og fantasi selvsagt. Men måten de blir presentert på er jævlig.

Anonymkode: 1354e...c33

Men... Ikke ta på dem ting du ikke liker da? Du trenger jo ikke dolle opp jentene dine???

Jeg har ikke gravid ennå, men kommer ikke til å ville vite kjønn. Skal prøve ha et navn klart av hver. Hva slags farger det er på ting osv bryr jeg meg ikke om, alle farger er kjønnsnøytrale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ønsket meg gutt siden jeg var tenåring, da jeg så graviditetstesten var jeg sikker på at det var gutt. På UL sa jeg at jeg visste det var gutt og ville derfor ikke at det skulle avsløres noe. Vi fikk gutt,
Selvsagt har jeg bare hatt flaks, men kan innrømme at jeg hadde blitt ufattelig skuffa om det var en jente. De er så stygt fjollet opp + grisete

Nå har vi hatt hellet med oss tre ganger og gir oss her.

Anonymkode: 1354e...c33

I alle dager 😂. Jenter er ikke noe mer grisete enn gutter! Når det gjelder klærne er da det helt opp til deg selv, evt barnet!

Anonymkode: f4dcf...808

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...