Gå til innhold

Alltid blod på papiret når jeg snyter meg, hva kan det være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg mener - og kommer alltid til å mene - at når man i flere dager oppdager at en eller annen kroppsdel oppfører seg anderledes/rart så går man til lege. 

Jeg har ikke googlet symptomer. Jeg har fortalt hva som var det første signalet hos en bekjent med lymfekreft.

Jeg finnes ikke hysterisk. Jeg synes derimot at det er utrolig rart at man heller sitter på KG og spør om hva dette betyr enn å gå til fastlegen.

Jeg kan også gjøre oppmerksom på at min bekjente overlevde. Det var et TIDLIG signal om at noe var galt. Vedkommende tok signalet alvorlig. Jeg har også en slektning som tok en haug av signaler lite alvorlig. Også der begynte det med blødning og utartet seg. Vedkommende døde.

Mest sannsynlig er det ikke noe som helst alvorlig hos TS, men siden det KAN være mer alvorlig synes jeg det er ganske drøyt å sitte å bagatellisere dette på forum. Det eneste fornuftige rådet er at TS skal komme seg til lege.

Dette er jo ikke noe «nytt» da, ta skriver «sikker i 15 år nå». Så... om dette var kreft, så er det en veldig laaaaaangsom krefttype.

Anonymkode: ed4c7...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Blondie65 skrev:

Symptomet her er at man plutselig får blodig snørr. Jeg vet ikke jeg altså, men jeg ville heller gått til legen en gang for mye enn en gang for lite.

Mest sannsynlig har din venn fått neseblod pga endrede blodverdier, det er f.eks vanlig med lave blodplater ved leukemi og sikkert noen typer lymfekreft også. Grunnen til at blåmerker kan være et tegn på kreft, og da blør man også lettere fra slimhinner. 

Men det mest vanlige er at "litt blod i snørren" er helt ufarlig. Så med mindre ts går rundt med konstant blodig nese og har andre helseplager i tillegg, ville jeg absolutt ikke bekymret meg for kreft etter en uke med tett nese og litt blod i snørren. 

Jeg synes det høres ut som hun har tørre slimhinner, da blør man lettere, det har jeg også for tiden og har akkurat de samme symptomene og tenker ikke tanken på å dra til legen (jeg har også hatt lave blodplater ifm alvorlig sykdom og det er ganske mange andre symptomer man også ser etter). Men Ts kan selvfølgelig dra til legen og få det sjekket hvis hun ønsker. 

I mellomtiden kan jeg anbefale å tilføre fukt ved å sette litt vaselin eller olje på ørepinne og smøre neseborene med det. Det pleier å hjelpe på tørre slimhinner, etter min erfaring :) 

 

Anonymkode: ecdf5...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På 18.4.2019 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke noe «nytt» da, ta skriver «sikker i 15 år nå». Så... om dette var kreft, så er det en veldig laaaaaangsom krefttype.

Anonymkode: ed4c7...858

Siterer TS:

Sitat

Jeg er ikke forkjølet og jeg har heller ikke blødd neseblod eller fått blod på papiret når jeg snyter meg på sikkert 15 år minst

Hvilken del av dette er det som har skjedd de siste 15 årene, eller kan det være at det IKKE HAR SKJEDD på 15 år? Les også FØRSTE SETNING i TS innlegg en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 7.18, Blondie65 skrev:

Jeg mener - og kommer alltid til å mene - at når man i flere dager oppdager at en eller annen kroppsdel oppfører seg anderledes/rart så går man til lege. 

Jeg har ikke googlet symptomer. Jeg har fortalt hva som var det første signalet hos en bekjent med lymfekreft.

Jeg finnes ikke hysterisk. Jeg synes derimot at det er utrolig rart at man heller sitter på KG og spør om hva dette betyr enn å gå til fastlegen.

Jeg kan også gjøre oppmerksom på at min bekjente overlevde. Det var et TIDLIG signal om at noe var galt. Vedkommende tok signalet alvorlig. Jeg har også en slektning som tok en haug av signaler lite alvorlig. Også der begynte det med blødning og utartet seg. Vedkommende døde.

Mest sannsynlig er det ikke noe som helst alvorlig hos TS, men siden det KAN være mer alvorlig synes jeg det er ganske drøyt å sitte å bagatellisere dette på forum. Det eneste fornuftige rådet er at TS skal komme seg til lege.

Ja, en slik vurdering og skremmeskuddhistorie kan man få når man ber om hjelp på nettet. 

Blodkreft gir langt andre og flere symptomer i tidlig fase enn litt blod på snytepapiret. 

Kanskje du skal lese deg litt opp på blodkreft slik at vi unngår flere slike uvitende og totalt feile svar? 

Anonymkode: e6023...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en slik vurdering og skremmeskuddhistorie kan man få når man ber om hjelp på nettet. 

Blodkreft gir langt andre og flere symptomer i tidlig fase enn litt blod på snytepapiret. 

Kanskje du skal lese deg litt opp på blodkreft slik at vi unngår flere slike uvitende og totalt feile svar? 

Anonymkode: e6023...185

Jeg har ikke nevnt blodkreft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 19.09, Blondie65 skrev:

Vi snakker dessverre kreft her.

Dette er med all respekt tull. Jeg synes du skal slutte å skremme folk unødig. Det er ingen kreftformer som gir neseblod uten å gi masse andre symptomer i tillegg.

Det eneste litt farlige dette i teorien kunne skyldtes ville vært høyt blodtrykk, men det er også ekstremt lite sannsynlig.

Men - jeg er helt enig i at man bør spørre lege hvis man er bekymret. Dog er det ikke nødvendig å helle bensin på bålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...