Gå til innhold

Erfaringer med å avslutte vennskap når man har felles venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tidligere venn som jeg har to felles venner med. Han snudde ryggen til meg og var ikke der for meg i en periode av livet mitt der jeg trengte han som mest. Det var det, blant en del annet, som gjorde at jeg innså at det beste for begge parter er at vi avslutter vennskapet. 

Jeg tenker ikke å si noe til han om at jeg ikke ønsker å ha mer kontakt og heller ikke hvorfor jeg har tatt dette valget. Skulle han spørre om hvorfor skal jeg selvfølgelig svare ærlig, men jeg ser ikke noe poeng i å si det hvis ikke. Jeg tenker at det beste er å bare la være å ta kontakt med han og svare kort dersom han skulle velge å ta kontakt med meg, samt å si det ikke passer dersom han foreslår at vi skal møtes. Jeg har slettet meg selv fra gruppesamtalene som vi fire hadde sammen på messenger og snapchat, men han har fortsatt muligheten til å ta kontakt med meg i privat melding dersom han ønsker. Har foreløpig ikke hørt noe fra han på to uker.

Så til problemstillingen. Disse to felles vennene vi har ønsker fortsatt å ha kontakt med han slik som før. Jeg har sagt  til de felles vennene at jeg tenker å kutte kontakten og de sier jeg må gjøre det jeg føler er best for meg. Jeg er redd det at jeg kutter kontakten med han også vil ødelegge mine vennskap med de to andre. Er det noen som har erfaringer med å avslutte vennskap når man har felles venner? Hvordan ble vennskapet ditt med deres felles venn(er)?

Anonymkode: acc6e...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvor langt du har tenkt å ta den. Hvis det blir slik at du ikke ønsker å være i samme rom som vedkommende eller lager klein stemning så kan det jo hende at dine felles venner lar være å invitere en eller begge av dere til sammenkomster. 

Nå vet jeg ikke hva din venn har gjort, så jeg skal ikke dømme for at du kutter ut vedkommende, men jeg har selv stått i en venninnegjeng på fire der to av partene ikke har kommet overens etter diverse ting som skjedde mellom de to og det er en veldig ubehagelig situasjon å stå i midten. For å være helt ærlig så er jeg ganske lettet over at en av de nå har flyttet til utlandet. Mye bedre stemning mellom de gjenværende nå. 

Anonymkode: d86d2...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...