Gå til innhold

Menn som sier "du er min". Er de ofte kontrollerende og eiesyke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den kom ikke uventet, jeg opplever daglige rasisme pg forholdet vårt. Om jeg giftet meg etter en måned å det fungerer i 1 år eller resten av livet kan vi aldri vite uansett. Jeg har di følelsene jeg har, jeg tar di valgene jeg ønsker ut ifra hva jeg vil. Vi flyttet sammen etter en uke, vi har det supert sammen. Hva andre mener får vi trykkt i trynet daglig. Han har vært ærlig fra første gang vi møtes om at han har ønsker å gifte seg veldig fort første og fremst pg kultur og religion med å for kunne jobbe. 

Anonymkode: e6aa0...355

Dere risikerer at udi tror det er et proforma- ekteskap, og avviser familiegjenforening på det grunnlaget. Er ikke snakk om styrken på følelser, men at dere ikke har rukket å bli kjent. De fleste ønsker å bruke tid på det. Hun som er i media om dagen får ikke mannen hit nettopp fordi de gifta seg fort + aldersforskjell. 

Anonymkode: c1f8d...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere risikerer at udi tror det er et proforma- ekteskap, og avviser familiegjenforening på det grunnlaget. Er ikke snakk om styrken på følelser, men at dere ikke har rukket å bli kjent. De fleste ønsker å bruke tid på det. Hun som er i media om dagen får ikke mannen hit nettopp fordi de gifta seg fort + aldersforskjell. 

Anonymkode: c1f8d...e87

Det er ikke noe fare for problemer med udi. Vi kommer ikke til å bosette oss i Norge. Vi møtes og bor i et annet europeiske land. Aldersforskjell er heller ubetydelig, - 4.

Anonymkode: e6aa0...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke noe fare for problemer med udi. Vi kommer ikke til å bosette oss i Norge. Vi møtes og bor i et annet europeiske land. Aldersforskjell er heller ubetydelig, - 4.

Anonymkode: e6aa0...355

Hvordan i all verden dreide diskusjonen seg fra "du er min", til proforma ekteskap, oppholdstillatelse, gjenforening og å bosette seg i andre europeiske land..?

Anonymkode: 61586...c71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være tegn på det om de sier det veldig tidlig i prosessen ja

Anonymkode: 9de25...1ef

Ja, det kan være det, men behøver ikke. Jeg får på skylapper hvis jeg hører det tidlig i et forhold, da løper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje an på hvordan det blir sagt. 

Jeg er skikkelig territorial, kan være sjalu og ser på han som min mann. Men han har frihet, han er sin egen person og jeg er jo fult klar over at han kun er min så lenge han har lyst til det. Så når han klemmer meg inntil seg å sier "du er min", så får jeg kriblinger i hele kroppen, hjertet kjennes ut som det flommer over av kjærlighet og jeg føler meg som verdens heldigste som er så viktig for han. At jeg er hans og han er min, for meg kjennes det trygt og godt ut. Men vi begge er klar over at vi ikke eier hverandre, men velger å være sammen. 

For hadde han eller jeg vært en kødd som prøvde å kontrollere, bestemme over eller manipulere den andre. Så hadde en slik setning blitt ubehagelig, som ord som beskrev eierskap. 

Men tenker at er man ikke komfortabel med en slik ytring så gir man beskjed. Kommer det fra en kjæreste som er kontrollerende, så kan det være ett rødt flagg. Stol på magefølelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, mae1234 skrev:

Alt skal nå fader meg vries til noe negativt. Hærregud. 

😂 I 2005 var det annerledes. Vi lever i 2019!!! * sarkasme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden dreide diskusjonen seg fra "du er min", til proforma ekteskap, oppholdstillatelse, gjenforening og å bosette seg i andre europeiske land..?

Anonymkode: 61586...c71

Fordi andre her lurte på hvorfor hun skulle gifte seg så fort, og begynte å snakke om udi. Hun får da gjøre hva hun vil uten at noen på kg skal si sin mening om det, mener jeg. Var ikke det tråden handlet om.

Anonymkode: 5eb27...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden dreide diskusjonen seg fra "du er min", til proforma ekteskap, oppholdstillatelse, gjenforening og å bosette seg i andre europeiske land..?

Anonymkode: 61586...c71

Fordi hun som skal gifte seg etter å ha kjent fyren i en måned innerst inne vet at hun gjør en megatabbe. Så hun legger ut "agn" i innlegget sitt (kanskje ubevisst) slik at andre reagerer hvor hun svarer med å legge ut kjernen i det som er tvilsomt. Når hun da får motstand og ikke bekreftelse på at det er et lurt valg kommer skylappene helt på igjen og hun begynner å forsvare seg. Hun tror hun forsvarer seg mot de som reagerer i tråden her, men egentlig forsvarer hun seg mot seg selv for å overbevise seg selv om at hun ikke holder på å ødelegge livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det spørs vel på hvor mye de mener det.  Normale folk tenker ikke at de "eier" et objekt. Men at du er min fordi jeg er din. Jeg synes det er koselig når h*n sier "du er min, kjære" og tilsvarende. Eller til andre  "H*n er min". Feministene som begynner å rynke på nesa pga dette overser jeg bare.

Anonymkode: 26ac1...d07

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier mannen min, han sier kona mi. Er jo nettopp det jeg er. Jeg er hans kone, ingen andres. Ser ikke på det som eiesyke eller noe. 

Anonymkode: 38712...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...