Gå til innhold

Åååh, for noen hundeeiere! Grenseløst irriterende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner til flere som har anskaffet seg hund som følgende: Vaktbikkje, turhund, selskapshund, og "se for en god person jeg er - hund" (hunder som mangler en fot eller et øye etc).

Og skal jeg være ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor akkurat disse har anskaffet seg hunder for de har aldri vært, og er ikke dyreelskere. Flere av dem er ikke særlig gode mennesker heller. I tillegg driver flere av disse også på med å avle frem nye hvalper og forsøker å presse de på andre i familien og naboer i blokka ved å tilby hvalper for en "hyggelig sum". 

Det er akkurat som om det er blitt trendy å ha hunder, for jeg vet at disse ville aldri anskaffet seg hunder om det ikke var for at det er blitt så populært å ha hunder. Det irriterer meg grenseløst å se på at dyrene blir utnyttet kun for å gi eierne den oppmerksomheten de søker. 

Ja, jeg vet det er mange som virkelig elsker hunder og alt det der. Dere er unnskyldt. Men er det riktig at andre skal skaffe seg hunder kun for å vise en fasade av hvor gode de liksom er som mennesker eller utnytte hunder som en ting for å få kontakt med andre mennesker eller en unnskyldning for å klare å karre seg ut døra? Mennesker som driv og nøkker i hundebåndet, sparker og skriker til hundene, og ikke engang klarer å få de til å lystre enkle signaler om bjeffing osv?

Jeg liker dyr. Men aldri om jeg vil ta på meg et ansvar for hund kun for å ha en maske overfor andre. "Se hvor god dyrevenn jeg er........." eller for å utnytte de stakkars dyra.

 

 

Dagens utblåsning.

 

Anonymkode: 360f1...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha plukket utallige hundedritt eller hundeposer med dritt i skogen, har jeg begynt å hate hunder og hundeeiere. 

Jeg skjønner ikke hvorfor de skaffer seg hunder når de knapt orker å gå tur med hundene sine. Også går de i tillegg løs i naturen. 

Det frister veldig å legge ut ene og det andre som rammer disse hundeeiere, men det rammer dessverre også de stakkars ville dyrene. 

Anonymkode: 66f25...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt at du kjenner til så mange av denne typen og at du vet akkurat hvordan de er.

Anonymkode: e41d6...8f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter å ha plukket utallige hundedritt eller hundeposer med dritt i skogen, har jeg begynt å hate hunder og hundeeiere. 

Jeg skjønner ikke hvorfor de skaffer seg hunder når de knapt orker å gå tur med hundene sine. Også går de i tillegg løs i naturen. 

Det frister veldig å legge ut ene og det andre som rammer disse hundeeiere, men det rammer dessverre også de stakkars ville dyrene. 

Anonymkode: 66f25...0c5

Har tenkt tanken selv.

Just now, AnonymBruker said:

Spesielt at du kjenner til så mange av denne typen og at du vet akkurat hvordan de er.

Anonymkode: e41d6...8f8

Spesielt og spesielt fru Blom. Stor familie og mange nære venner og naboer av disse igjen, samt at vi alle bor innenfor 30 min for hverandre med bil.

Anonymkode: 360f1...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha plukket utallige hundedritt eller hundeposer med dritt i skogen, har jeg begynt å hate hunder og hundeeiere. 

Jeg skjønner ikke hvorfor de skaffer seg hunder når de knapt orker å gå tur med hundene sine. Også går de i tillegg løs i naturen. 

Det frister veldig å legge ut ene og det andre som rammer disse hundeeiere, men det rammer dessverre også de stakkars ville dyrene. 

Anonymkode: 66f25...0c5

Så nyansert du er! Hate alle hunder og hundeeiere fordi noen ikke plukker opp etter hunden sin? Rimelig spesielt. 

Anonymkode: 24812...5c9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gode nok grunner for å skaffe seg hund da, om hverken selskap eller turkompis er god nok grunn? 

Anonymkode: a1be4...f5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er gode nok grunner for å skaffe seg hund da, om hverken selskap eller turkompis er god nok grunn? 

Anonymkode: a1be4...f5a

Uegennyttige grunner.

Anonymkode: 360f1...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er gode nok grunner for å skaffe seg hund da, om hverken selskap eller turkompis er god nok grunn? 

Anonymkode: a1be4...f5a

Servicehund. Førerhund, narko eller sporhund. 

Anonymkode: 7a6b8...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det frister veldig å legge ut ene og det andre som rammer disse hundeeiere, men det rammer dessverre også de stakkars ville dyrene. 

Anonymkode: 66f25...0c5

Greit at hunder rammes altså.Troll

Anonymkode: 980e9...79a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i å "ikke engang klarer å få de til å lystre enkle signaler om bjeffing osv" ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Har ingen sånne i min omgangskrets..

Anonymkode: e9c4e...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nerine_ said:

Hva legger du i å "ikke engang klarer å få de til å lystre enkle signaler om bjeffing osv" ?

Hundene bjeffer ukontrollert i møte med andre mennesker og lystrer ikke signaler.

Anonymkode: 360f1...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hundene bjeffer ukontrollert i møte med andre mennesker og lystrer ikke signaler.

Anonymkode: 360f1...02f

Du tenker at det bare er å be hunden om å holde kjeft? Typisk teori for de som har null erfaring👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha plukket utallige hundedritt eller hundeposer med dritt i skogen, har jeg begynt å hate hunder og hundeeiere. 

Jeg skjønner ikke hvorfor de skaffer seg hunder når de knapt orker å gå tur med hundene sine. Også går de i tillegg løs i naturen. 

Det frister veldig å legge ut ene og det andre som rammer disse hundeeiere, men det rammer dessverre også de stakkars ville dyrene. 

Anonymkode: 66f25...0c5

Fantastisk at du vil legge ut "det ene og det andre" (gift?) for å skade/drepe min hund som er uskyldig oppi det hele for å "ta" andre hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden sin, ikke går tur og har de løse i skogen (litt selvmotsigende dog). Jeg kan ikke gjøre noe med andre mennesker og deres oppførsel, jeg kan bare ta ansvar for meg selv, så å skulle la det gå ut over min hund er jo feilplassert aggresjon. Det vil det jo forsåvidt være å skade/drepe hundene til de hundeeiere som du snakker om også, de er jo prisgitt eieren sin og er uskyldige oppi dette. Like uskyldige som de stakkars ville dyrene du snakker om (glad for at du tenker på de ihvertfall). 

Anonymkode: 4efdf...adf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nerine_ said:

Du tenker at det bare er å be hunden om å holde kjeft? Typisk teori for de som har null erfaring👍

Jeg har hatt hund før. Profesjonelt. Just saying.

Anonymkode: 360f1...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt hund før. Profesjonelt. Just saying.

Anonymkode: 360f1...02f

Og du skjønner fortsatt ikke hvorfor noen hunder bjeffer når de møter andre hunder eller mennesker? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Nerine_ said:

Du tenker at det bare er å be hunden om å holde kjeft? Typisk teori for de som har null erfaring👍

Ja en hund kan trenes til å ikke være en elendig bortskjemt liten dritt. Hvis du har en bjeffehund er du en elendig eier og mest sannsynligvis skulle du ikke ha hatt hund. 

Anonymkode: c9880...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja en hund kan trenes til å ikke være en elendig bortskjemt liten dritt. Hvis du har en bjeffehund er du en elendig eier og mest sannsynligvis skulle du ikke ha hatt hund. 

Anonymkode: c9880...ac2

Er en redd hund en bortskjemt liten dritt? 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Nerine_ said:

Er en redd hund en bortskjemt liten dritt? 😂

Ok, la oss si redd da. Med din logikk bør 99% av alle eiere av små hunder (kvinner) ikke eie hund fordi de bjeffer hele tiden. Eier selv en stor hund og alle små hunder eid av kvinner bjeffer på min hund. Dette er altså redde hunder, ergo eieren har ikke kunnskap nok til å eie hund. 

Det burde kreves sertifikat for å få hund. 

Anonymkode: c9880...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, la oss si redd da. Med din logikk bør 99% av alle eiere av små hunder (kvinner) ikke eie hund fordi de bjeffer hele tiden. Eier selv en stor hund og alle små hunder eid av kvinner bjeffer på min hund. Dette er altså redde hunder, ergo eieren har ikke kunnskap nok til å eie hund. 

Det burde kreves sertifikat for å få hund. 

Anonymkode: c9880...ac2

Så det er alltid eierens egen feil om hunden er engstelig? Er det også foreldres feil om et barn er av den engstelige typen også eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...