Gå til innhold

Etter du fikk lappen, hvor gikk din første biltur?


GjestSiden2006

Anbefalte innlegg

Da du skulle kjøre selv, hvor kjørte du første gang? Hvilket årstall var dette? Alle husker sikkert sin første biltur helt selvstendig. 

Jeg håper å snart ha denne opplevelsen. Enn så lenge, ville dere utbrodert denne helt spesielle kjøreopplevelsen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var for 20 år siden, kjørte til butikken 😂

Anonymkode: 4b94e...b45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem etter å ha kjøpt bil :) 2 uker etter at jeg fikk lappen. 

Min mor spurte «skal du ikke ut å kjøre?» jeg bare... «hvorfor skal jeg ut å kjøre for å bare «kjøre»?», det plager meg grenseløst at folk skriker om miljø samtidig som veiene er overfylt av folk som «kjører tur». 

Dette var i 2009 :) 

Anonymkode: c76f1...999

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en stund siden men jeg husker mannen (da bare samboer) som hadde øvelseskjøre mye med meg før oppkjøring ventet spent på meg med bilen sin. 

Kjørte hjem og parkerte, husker jeg prøvde å hinte til at jeg ville kjøre alene en liten tur bare... han tok hintet med et stort smil. 

Jeg kom ikke hjem på 2 timer, kjøre kanskje i maks 40 min sammenhengende. Men jeg ville prøve landvei,motorvei,tunell og bykjøring helt alene 😂😂 og følelsen av å dra til butikken heeeeelt alene, selvom jeg hadde gangavstand til butikken...

Anonymkode: 5d974...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første biltur gikk rett inn i bilen bak meg.... Forøvrig bilen bak sin feil, men ikke SÅ kult å kondemnere bilen etter første kjøretur 😜 fikk igjen på forsikringen da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte hjem etter oppkjøringa, med samboer i baksetet 😂 Var litt merkelig å ikke ha noen i passasjersetet.
Mener å huske at jeg fikk kjøre alene til butikken litt utpå dagen. Kjøpte bil selv uka etter oppkjøring, det ble første langtur alene. 2018.

Anonymkode: 4964d...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjørte til jobb. Kveldsvakt. Hadde en time og 30min reisevei (pga bussbytte og venting), og med bil tok det ca. 30min. Så gleden var stor. Fikk plutselig en helt ny hverdag. Tror årstallet var 07. 

Anonymkode: 4b41a...2ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2004 - cruiset bare rundt i byen. Frihet!

Anonymkode: d3c26...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 30 år siden jeg fikk lappen, og tror første tur alene var å låne mammas bil til skolen dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Jeg håper å snart ha denne opplevelsen. Enn så lenge, ville dere utbrodert denne helt spesielle kjøreopplevelsen? 

Hørte en Som PLYSSTRET Høyt, -på veg ut døra, fra Sakkyndige, -lappen i lomma,

-kom en  nøkkel flyende gjennom lufta, -fikk instruks OM HVOR Å levere tralla, dagen etter.

-Gutta hadde trua, -sÅ HADDE Leid en ¨halvsprek¨ bil til meg. ... Logga mer enn 70 mil, da, ...

210 ut av byen, rush-trafikk, vegskulderen ut, på E-6... Ble satt offisiell nedbørsREKORD På Østlandet den natta...

Vannplaning sidevegs forbi en kø, husker jeg, -i gode 170. BRA DØGN. :tommelopp:

:reise:

a.

Endret av Sliten&kjørt51
BLEI FOLK -Err. -AMBULANSEPERS. -Av meg og ...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til jobb. Det var veldig spesielt, følte nesten at jeg gjorde noe ulovlig. Men jeg var samtidig veldig rolig og fokuserte på å kjøre pent. 

Hadde en veldig frihetsfølelse, selv om jeg ikke hadde egen bil (hadde fått låne samboerens én dag men han trengte den vanligvis selv). Veldig god følelse, og det ga veldig mersmak. Fikk lyst til å kjøre hele tiden en periode etterpå.

Anonymkode: 8c604...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i 1988, og jeg kjørte fra Bærum til en venninne på Lørenskog.

Jeg husker jeg satte meg bak rattet og følte at jeg gjorde noe veldig ulovlig da jeg startet bilen uten å ha noen ved siden av meg.

Anonymkode: d9a8e...72f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Til den nærmeste Kiwi-butikken, for å kjøpe ett par ting og tang...            

Anonymkode: 483d3...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2013, ble til jobb - en helt hverdagslig tur og det føltes veldig naturlig.

Anonymkode: 5218e...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

da var det å hente noen venner med pappas bil med favorittsangene mine på fullguffe mens vi spiste oss mette på mcdonalds😂😂 fikk teste ut drive through også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen i 2016, godt voksen.
Første alenetur klarte jeg å kjøre meg bort. :fnise:
Jeg skulle ut og poste et brev, men så en bekjent som var på vei til å ta bussen mot Mjøndalen. Jeg tilbød meg å kjøre vedkommende, siden jeg hadde lyst på turen.
Problemet var bare at jeg har dårlig retningsans, og hadde aldri vært den veien før. Så på vei tilbake tok jeg feil avkjøring i en rundkjøring og havnet på feil side av elva, gjennom Strømsåstunnellen.
Og for å toppe galskapen, tok jeg feil i rundkjøringen etter tunnellen også, slik at jeg havnet på E18. Flinke damen :murvegg:

Heldigvis så jeg et skilt mot Kobbervikdalen (som jeg kjente igjen fordi det er der vi kjører av for å dra på dynga) og tok av der, snudde og kjørte hjemover igjen. Tok litt mer kjente veier gjennom byen for å komme hjem.
HrMinya lurte fælt på hvorfor jeg hadde brukt nesten en time på å poste et brev. Jeg sa at kortversjonen var at jeg hadde kjørt meg bort. Han bare ????? Du skulle bort i posten 500 meter herfra??
Og jeg bare; Jo, nå skal du høre....
:skratte::skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg rett og slett ikke huske, men kjenner jeg meg selv rett så gikk iallfall en av de første turene til tante som bodde hele 2 km  unna. "Seee tante, jeg har kjørt opp!" :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...