Gå til innhold

Ikke søkt barnehageplass, hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Planen var å være hjemme med mini til neste år, men etter at bedriften til samboer plutselig har gått dukken er jeg nødt til å starte å jobbe. Det som er super kjipt er at vi da ikke har søkt barnehageplass, er det slik at jeg kan søke, men at jeg havner sist på lista? Skal jeg ringe kommunen? Eller hva gjør jeg? 

Håper noen kan svare på dette da jeg er ganske fortvilt :( 

Anonymkode: a766a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedopptaket er tatt nå, så nå setter du deg ned og ringer til de barnehagene du ønsker og hører om de har plass. Den som har plass til deg søker du på via nett og så har du barnehageplass. Får håpe du bor i en by med full dekning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Planen var å være hjemme med mini til neste år, men etter at bedriften til samboer plutselig har gått dukken er jeg nødt til å starte å jobbe. Det som er super kjipt er at vi da ikke har søkt barnehageplass, er det slik at jeg kan søke, men at jeg havner sist på lista? Skal jeg ringe kommunen? Eller hva gjør jeg? 

Håper noen kan svare på dette da jeg er ganske fortvilt :( 

Anonymkode: a766a...dd4

Hvis samboer ikke har jobb så kan samboer passe mini istedet mens dere finner ut av det. 

 

Anonymkode: 30f84...90b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis samboer ikke har jobb så kan samboer passe mini istedet mens dere finner ut av det. 

 

Anonymkode: 30f84...90b

Han kan jo ikke det. For å få arbeidsledighetspenger krever nav at han skal være reell arbeidssøker. Dvs ingen barn han må passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, atropos skrev:

Han kan jo ikke det. For å få arbeidsledighetspenger krever nav at han skal være reell arbeidssøker. Dvs ingen barn han må passe på.

Han kan selvsagt det. Nav forventer ikke at en skal søke 24 timer i døgnet. 

Anonymkode: 30f84...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis samboer ikke har jobb så kan samboer passe mini istedet mens dere finner ut av det. 

 

Anonymkode: 30f84...90b

Han kan det nå, men han også må jo sefølgelig fortest mulig ut i arbeid igjen han også :) 

det bare at planen vår ble helt snudd om på hodet 🤷🏽‍♀️ Så nå må vi bare finne en løsning 😄

Anonymkode: a766a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, atropos skrev:

Hovedopptaket er tatt nå, så nå setter du deg ned og ringer til de barnehagene du ønsker og hører om de har plass. Den som har plass til deg søker du på via nett og så har du barnehageplass. Får håpe du bor i en by med full dekning :)

Tusen millioner takk for svar, har en ganske god oversikt så skal ringe i morgen :) 

ts

Anonymkode: a766a...dd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kakapo skrev:

I hvilken by bor dere i? 

Bor i skedsmo, Akershus :)

Anonymkode: a766a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...