Gå til innhold

Vis meg din bunad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎22‎.‎04‎.‎2019 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Sognebunad. Nesten lik med den på bildet, men har aldri sett noen i sognebunad med hvite strømper.

52_1373739110.jpg

Anonymkode: 3d6b5...36c

Denne har jeg også - samme liv som på bildet. Har heller aldri sett hvite strømper til Sognebunaden, det syns jeg så litt rart ut i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.4.2019 den 21.47, KittyNose skrev:

Sunnmørsbunad 

sunnm_re_1.jpg

Veldig vakker! 

Anonymkode: ed507...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🇳🇴🇳🇴

Anonymkode: 75724...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blå nordlandsbunad.

98FBEC23-C02C-4AAB-AE61-AE83DB14D094.jpeg

Anonymkode: a7341...f5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blå nordlandsbunad.

98FBEC23-C02C-4AAB-AE61-AE83DB14D094.jpeg

Anonymkode: a7341...f5c

Absolutt den vakreste av dem alle!

Anonymkode: b2c47...a37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om hårbøylene som har kommet nå som matcher de forskjellige bunadene? Jeg synes de er fine, selv om de ikke hører til det tradisjonelle tilbehøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne: 

prod_details-ROB_4247.jpg

 

Jeg kommer nok ikke til å bytte siden jeg har sterke røtter i distriktet som skapte Nordlandsbunaden (og dessuten er bunad så dyrt at man kjøper ikke mange av det slaget) men for en tid siden oppdaget jeg at jeg har brukbart med røtter i Otta også - noen generasjoner tilbake. Sitter dermed og er gruelig nysgjerrig på hva som er den mest brukte bunaden i Otta. Prøvde meg med google, men Gudbrandsdalen har så mange at jeg er mer forvirret enn før jeg googlet. Best guess er Rondastakken siden den tilhører den nordlige delen av Gudbrandsdalen, men jeg kan ta feil. Er det noen fra Otta her som kan fortelle meg hvilken bunad jeg "har gått glipp av"? :ler:

Anonymkode: 62df8...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har denne: 

prod_details-ROB_4247.jpg

 

Jeg kommer nok ikke til å bytte siden jeg har sterke røtter i distriktet som skapte Nordlandsbunaden (og dessuten er bunad så dyrt at man kjøper ikke mange av det slaget) men for en tid siden oppdaget jeg at jeg har brukbart med røtter i Otta også - noen generasjoner tilbake. Sitter dermed og er gruelig nysgjerrig på hva som er den mest brukte bunaden i Otta. Prøvde meg med google, men Gudbrandsdalen har så mange at jeg er mer forvirret enn før jeg googlet. Best guess er Rondastakken siden den tilhører den nordlige delen av Gudbrandsdalen, men jeg kan ta feil. Er det noen fra Otta her som kan fortelle meg hvilken bunad jeg "har gått glipp av"? :ler:

Anonymkode: 62df8...e19

Ser ikke bildet.

Anonymkode: c5fb5...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 18.04, KittyNose skrev:

Hva synes dere om hårbøylene som har kommet nå som matcher de forskjellige bunadene? Jeg synes de er fine, selv om de ikke hører til det tradisjonelle tilbehøret. 

Jeg synes ikke de er pene. Kan man ikke bare ta en vanlig svart hårbøyle om man absolutt vil ha det på seg? Samme med paraply - ta en enkel, svart en!

Anonymkode: b821a...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke bildet.

Anonymkode: c5fb5...2a5

Merkelig, det ble limt inn som link og jeg ser det helt fint, men det er den grønne nordlandsbunaden. 

Anonymkode: 62df8...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...