Gå til innhold

Best kontant med sønn eller datter i voksen alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik mange sier at døtre tar mest kontakt? Eller også sønnene? 

Har de flyttet langt unna? 

Anonymkode: e8257...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel ann på hvordan du som mor behandler de og. Vet noen behandler en som gull og betaler,hjelper og passer barn til ene og ikke løfter en fing for den andre.Kommer og ann på hvordan du behandler ektefeller/samboere/barn/barnebarn og.

Anonymkode: e8bab...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Nå er ingen av mine barn voksne enda. Har snart 2 av hver, så blir spennende å se. Men, jeg tror det handler mest om kjemi. Mannen min har godt kontakt med sin mor og far. Vi besøker svigers ofte, og de er mye hjemme hos oss og passer barnebarna :) 

Vi har mye mindre kontakt med mine foreldre, tross for at vi bor nærmere. Jeg ringer svigermor oftere enn mamma. Hadde også med svigermor på min første fødsel, og hun var veldig god å ha. 

Broren min har mye kontakt med mamma. De har alltid vært veldig like. De liker begge å reise, de jobber innen samme yrke (data), og er mer like. Han og kona er mye på besøk der. Jeg er helt anerledes enn mamma. Jeg er hjemmekjær, jobber med mennesker, og liker helt forskjellige ting. 

Edit: Alle vi søsknene bor nærme foreldre våre. Vi bor lengst unna, og det tar 15-20 min med bil. 

 

Endret av NotYou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel ann på hvordan du som mor behandler de og. Vet noen behandler en som gull og betaler,hjelper og passer barn til ene og ikke løfter en fing for den andre.Kommer og ann på hvordan du behandler ektefeller/samboere/barn/barnebarn og.

Anonymkode: e8bab...c7c

Hos oss har den som ble båret på gullstol minst kontakt med foreldrene. De ble tatt for gitt og er ikke lenger like oppofrende, så gullbarnet gidder ikke. Dessuten er det for mye bryderi med gamle folk som trenger hjelp.

Anonymkode: 8d299...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet mange år i hjemmesykepleien ved siden av studiene mine og der fikk jeg stadig høre av de eldre hvor heldig mine foreldre var som hadde fått ei jente... Fordi de eldre opplevde veldig sterkt at omsorgen de fikk fra sine jente barn var utrolig mye bedre enn fra guttebarna, om de ikke da var heldige og hadde gode svigerdøttre...

Jeg observerte det samme mange ganger,  mens døttrene vasket, lagde mat, krøllet hår og virkelig tok seg av sine foreldre, så kom heller sønnen bare en kjapp tur innom på besøk, uten å se hva de eldre trengte...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Kommer vel ann på hvordan du som mor behandler de og. Vet noen behandler en som gull og betaler,hjelper og passer barn til ene og ikke løfter en fing for den andre.Kommer og ann på hvordan du behandler ektefeller/samboere/barn/barnebarn og.

Anonymkode: e8bab...c7c

Det er helt korrekt.

jeg er datter i familien med samboer uten barn, vi er ikke interessante for mine foreldre lenger etter at min bror fikk to barn (med en nogen spesiell svigerinne også, men det ser ikke ut til å bry dem da barnebarna er blitt så gull verdt). Men min bror og hans kone bare utnytter de og de greier ikke/vil ikke se det.

Dette betyr i praksis at de alltid er sammen med dem, selvom vi bor såpass at vi fint kunne vært sammen noen timer hver uke alle sammen. 

Så jeg håper mine foreldre vet hva de gjør for de har mistet meg nå som datter og jeg vet at min bror ikke kommer til å stille opp når ungene der blir store for da skal nok de reise, selvrealisere og være med venner, så da har de ingen igjen. 

Så ordtaket: «en datter er en datter hele ens liv, en sønn er en sønn til han får seg en viv» stemmer ihvertfall ikke her da det er mine foreldre som har brent broene til meg selvforskyldt. 

Så det kommer helt an på hvordan du som voksen foreldre greier å behandle barna dine.

Anonymkode: 48452...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...