Gå til innhold

Familie som roser deg opp i skyene -for å kamuflere at de egentlig bare vil lure deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir du også manipulert av dine nærmeste? Søsteren som går over lik for å få det som hun vil. Ingen skryter så mye av deg som henne og hun tar store ord i sin munn. Bare at du har gjennomskuet henne. Gullungen kommer med flotte ord  om deg og tror dermed hun er uangripelig. Bare at du har gjennomskuet henne  hvor falsk hun er og faller ikke lenger for hennes smiger. Men denne gangen nytter det ikke lillesøster. For nå vet vi hvor vi har deg.

Anonymkode: 6f508...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det bra med deg? Virker som du trenger hjelp.

Anonymkode: 15217...891

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går det bra med deg? Virker som du trenger hjelp.

Anonymkode: 15217...891

Jeg har det bra. At familien min smisker med meg- og at jeg har gjennomskuet det- betyr ikke at det er meg det er noe galt med.Men det er tøft å forholde seg til en manipulerende familie.Heldigvis har jeg annen nær familie som støtter meg og som ser hva som skjer.

 

Ts

Anonymkode: 6f508...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mangler mye info. Det samsvarer ikke mellom tittel og innhold. Hvorfor vil hun lure deg? Hvordan skjer denne luringen? 

Høres veldig usammenhengende ut.

Anonymkode: a0574...504

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her mangler mye info. Det samsvarer ikke mellom tittel og innhold. Hvorfor vil hun lure deg? Hvordan skjer denne luringen? 

Høres veldig usammenhengende ut.

Anonymkode: a0574...504

Alt for mye å nevne her - og med fare for å bli gjenkjent unnlater jeg å gå i detalj. Adferden har vart lenge og vilkår som hele tiden endres. Det handler om få meg til å gjøre tjenester de ber om - roser meg veldig for så å ignorere meg og stikker av med utbyttet selv. På en så subtil måte at de utad ser ut som godheten selv. 

Anonymkode: 6f508...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her mangler mye info. Det samsvarer ikke mellom tittel og innhold. Hvorfor vil hun lure deg? Hvordan skjer denne luringen? 

Høres veldig usammenhengende ut.

Anonymkode: a0574...504

Lurer du egentlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det bra. At familien min smisker med meg- og at jeg har gjennomskuet det- betyr ikke at det er meg det er noe galt med.Men det er tøft å forholde seg til en manipulerende familie.Heldigvis har jeg annen nær familie som støtter meg og som ser hva som skjer.

 

Ts

Anonymkode: 6f508...12a

Måten du forteller så virker det som en psykose på deg nå, sikkert fordi det mangler mye informasjon.

Anonymkode: 7472f...906

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på TS da jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene om min egen familie - men - det er skrevet litt rart. Jeg tenker at det er mange der ute som er falske og prøver å vinkle seg selv og andre i et uriktig lys. I noen familier er dette mer vanlig enn andre. Ha det i bakhodet og ta alt hun sier med en klype salt, samt hold egne tanker og følelser tett til brystet, så går det nok greit skal du se. De har ingen reell makt over deg

Anonymkode: 38592...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på TS da jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene om min egen familie - men - det er skrevet litt rart. Jeg tenker at det er mange der ute som er falske og prøver å vinkle seg selv og andre i et uriktig lys. I noen familier er dette mer vanlig enn andre. Ha det i bakhodet og ta alt hun sier med en klype salt, samt hold egne tanker og følelser tett til brystet, så går det nok greit skal du se. De har ingen reell makt over deg

Anonymkode: 38592...872

 

10 timer siden, Rotemor skrev:

Lurer du egentlig...?

Jeg og dessverre, måtte kuttet hele familien pga det samme.

Anonymkode: 0faf0...ecb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Alt for mye å nevne her - og med fare for å bli gjenkjent unnlater jeg å gå i detalj. Adferden har vart lenge og vilkår som hele tiden endres. Det handler om få meg til å gjøre tjenester de ber om - roser meg veldig for så å ignorere meg og stikker av med utbyttet selv. På en så subtil måte at de utad ser ut som godheten selv. 

Anonymkode: 6f508...12a

Stikker av med utbyttet selv?

Anonymkode: afbb2...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Her mangler mye info. Det samsvarer ikke mellom tittel og innhold. Hvorfor vil hun lure deg? Hvordan skjer denne luringen? 

Høres veldig usammenhengende ut.

Anonymkode: a0574...504

Det gir mening i en narsissistisk familie. Gullungen - det barnet som aldri gjør feil og perfekt i øynene til den/de foreldrene med narsissitske trekk fordi den/de foreldrene projiserer sitt perfekte grandiose selvbilde på det barnet. I barnet som får rollen som det svarte fåret eller hakkekyllingen ser narsissisten sine dårlige/uønskede prosjiserte trekk.

Gullungen blir også utsatt for emosjonell mishandling selv om det ser veldig vakkert og behagelig ut fra utsiden. Gullungen sitter på pidestallen så lenge det barnet handler helt i tråd med narsissistens ønsker og blir belønnet med smiger, ros og gaver så lenge det skjer. Egentlig handler det om emosjonell utpressing og barnet blir aldri satt pris på, sett eller får uttrykke den han/hun er og de barna det gjelder står i fare for å utvikle det samme grandose selvet som foreldrene for å holde skammen unna. For å overleve psykologisk lærer de at de må lyve og manipulere får å få det de trenger og som oftest trenger de ganske mye for det er det de er vant til å få som takk lydigheten, diskresjonen og tilpasningen i en dysfunksjonell familie.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-legacy-distorted-love/201105/the-narcissistic-family-tree

https://www.psychologytoday.com/us/blog/understanding-narcissism/201705/how-do-children-become-narcissists

Anonymkode: a77a5...fa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gir mening i en narsissistisk familie. Gullungen - det barnet som aldri gjør feil og perfekt i øynene til den/de foreldrene med narsissitske trekk fordi den/de foreldrene projiserer sitt perfekte grandiose selvbilde på det barnet. I barnet som får rollen som det svarte fåret eller hakkekyllingen ser narsissisten sine dårlige/uønskede prosjiserte trekk.

Gullungen blir også utsatt for emosjonell mishandling selv om det ser veldig vakkert og behagelig ut fra utsiden. Gullungen sitter på pidestallen så lenge det barnet handler helt i tråd med narsissistens ønsker og blir belønnet med smiger, ros og gaver så lenge det skjer. Egentlig handler det om emosjonell utpressing og barnet blir aldri satt pris på, sett eller får uttrykke den han/hun er og de barna det gjelder står i fare for å utvikle det samme grandose selvet som foreldrene for å holde skammen unna. For å overleve psykologisk lærer de at de må lyve og manipulere får å få det de trenger og som oftest trenger de ganske mye for det er det de er vant til å få som takk lydigheten, diskresjonen og tilpasningen i en dysfunksjonell familie.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-legacy-distorted-love/201105/the-narcissistic-family-tree

https://www.psychologytoday.com/us/blog/understanding-narcissism/201705/how-do-children-become-narcissists

Anonymkode: a77a5...fa5

Dessverre min famiilie, jeg er scapegoaten da.

Anonymkode: 0faf0...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.4.2019 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har det bra. At familien min smisker med meg- og at jeg har gjennomskuet det- betyr ikke at det er meg det er noe galt med.Men det er tøft å forholde seg til en manipulerende familie.Heldigvis har jeg annen nær familie som støtter meg og som ser hva som skjer.

 

Ts

Anonymkode: 6f508...12a

I Hi høres det ut som det "bare" er søsteren din. Nå er det plutselig hele familien din? Hvis det isåfall er slik så hadde jeg tatt avstand. 

Anonymkode: dd98e...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...