AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #61 Del Skrevet 11. april 2019 Ble selv dømt for voldtekt etter å ha sagt "Fuck you". Vedkommende onanerte pga min kommentar og det å tvinge noen til å utføre seg seksuelle handlinger på seg selv sidestilles med voldtekt i straffeloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#KAPITTEL_2-11 Anonymkode: 1c26c...1d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #62 Del Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, Alivamale skrev: Ja, eller «slutt å plage meg». Tror aldri jeg har sagt det, og ville i voksen alder ikke sunket til å skrive dette, eller si dette, i en debatt. Jeg er tydeligvis gammel, siden jeg synes det begynner å nærme seg et lavmål av flisespikkeri og evne til å krenkes på andres vegne, med et innslag av usunne katastrofetanker. Akkurat! Anonymkode: da75e...6a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #63 Del Skrevet 11. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke hvor mye du roper nei. Dette var noe vi sa for 25 år siden. Jeg har ikke hørt, lest eller selv sagt dette på 25 år. Den gangen så var det ment som "stikk av". Anonymkode: da75e...6a0 Din barnerumpe..! (neida, igjen - ikke ment bokstavelig ) Vi brukte det som sagt alt for minst 40 år siden - det er nok gammelt ungdomsspråk, som med internett igjen er blitt mer synlig, i hvert fall i enkelte kretser. Kommer over det mye i enkelte youtube-miljøer f.eks. Har sett det enkelte ganger her inne, men da leser jeg det som unge mennesker ute etter å sjokkere 'gamlisene' litt. Som antakelig ikke er så veldig langt unna sannheten? Ungdommer er jo heller ikke dumme, og skjønner stort sett å tilpasse seg etter hvor en skriver. Anonymkode: 148fd...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 11. april 2019 #64 Del Skrevet 11. april 2019 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble selv dømt for voldtekt etter å ha sagt "Fuck you". Vedkommende onanerte pga min kommentar og det å tvinge noen til å utføre seg seksuelle handlinger på seg selv sidestilles med voldtekt i straffeloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#KAPITTEL_2-11 Anonymkode: 1c26c...1d0 Oi! Jeg kjenner mange jenter som burde vært dømt, siden de ba gutter/menn om å «gå og leke med seg selv» når hankjønnet ble tafsete og nærgående. Endret 11. april 2019 av Alivamale 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #65 Del Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Din barnerumpe..! (neida, igjen - ikke ment bokstavelig ) Vi brukte det som sagt alt for minst 40 år siden - det er nok gammelt ungdomsspråk, som med internett igjen er blitt mer synlig, i hvert fall i enkelte kretser. Kommer over det mye i enkelte youtube-miljøer f.eks. Har sett det enkelte ganger her inne, men da leser jeg det som unge mennesker ute etter å sjokkere 'gamlisene' litt. Som antakelig ikke er så veldig langt unna sannheten? Ungdommer er jo heller ikke dumme, og skjønner stort sett å tilpasse seg etter hvor en skriver. Anonymkode: 148fd...989 Hehe, der kan du se. Det har vært i omgang i en haug av år. Hele 40 år siden a gitt Men det er klart, ikke alle ord og uttrykk egner seg like godt skriftlig som muntlig. Og ihvertfall ikke i krenketiden. Anonymkode: da75e...6a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #66 Del Skrevet 11. april 2019 4 minutter siden, Alivamale said: Oi! Jeg kjenner mange jenter som burde vært dømt, siden de ba gutter/menn om å «gå og leke med seg selv» når de ble tafsete og nærgående. Jepp. Heldigvis så må man evne å tolke ting i sammenheng for å kunne bli dommer slik vi slipper at alle som sier noe billedlig havner i fengsel. Anonymkode: 1c26c...1d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #67 Del Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, der kan du se. Det har vært i omgang i en haug av år. Hele 40 år siden a gitt Men det er klart, ikke alle ord og uttrykk egner seg like godt skriftlig som muntlig. Og ihvertfall ikke i krenketiden. Anonymkode: da75e...6a0 Ja, nei, det er klart. Men ser jo den store ironien her, om hensikten ved å bruke det her på KG er å sjokkere gamlisene litt - min antakelse da - så ser det ut til at dess eldre vi er, dess mer med knusende ro tar vi det Anonymkode: 148fd...989 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #68 Del Skrevet 11. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble selv dømt for voldtekt etter å ha sagt "Fuck you". Vedkommende onanerte pga min kommentar og det å tvinge noen til å utføre seg seksuelle handlinger på seg selv sidestilles med voldtekt i straffeloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#KAPITTEL_2-11 Anonymkode: 1c26c...1d0 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Heldigvis så må man evne å tolke ting i sammenheng for å kunne bli dommer slik vi slipper at alle som sier noe billedlig havner i fengsel. Anonymkode: 1c26c...1d0 Å, du lever farlig, skrive sånt her på KG uten veldig, veldig tydelig ironi-flagg bak..... Anonymkode: 148fd...989 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #69 Del Skrevet 11. april 2019 Hadde ikke brydd meg om noen jeg kjenner godt hadde sagt det til meg i en spøkende tone. Blir det samme som å si: hvis du gjør det, så dreper jeg deg! Eller: hvis du gjør det så er du død! Men hvis en person jeg ikke kjenner så godt hadde sagt det til meg så hadde jeg tenkt at den personen var ekstremt korttenkt, hva vet dem om jeg har mistet noen på den måten, det kan bli sårt. Eller selvfølgelig hvis noen jeg kjente som visste at jeg hadde mistet noen på den måten som allikevel brukte den setningen, da hadde det blitt krig. (Jeg har ikke mistet noen ved henging altså,bare ser på forskjellige vinkler av det) Anonymkode: 212c7...9e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #70 Del Skrevet 11. april 2019 Gå OG heng deg, heter det. Anonymkode: f345e...f4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 11. april 2019 #71 Del Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke brydd meg om noen jeg kjenner godt hadde sagt det til meg i en spøkende tone. Blir det samme som å si: hvis du gjør det, så dreper jeg deg! Eller: hvis du gjør det så er du død! Men hvis en person jeg ikke kjenner så godt hadde sagt det til meg så hadde jeg tenkt at den personen var ekstremt korttenkt, hva vet dem om jeg har mistet noen på den måten, det kan bli sårt. Eller selvfølgelig hvis noen jeg kjente som visste at jeg hadde mistet noen på den måten som allikevel brukte den setningen, da hadde det blitt krig. (Jeg har ikke mistet noen ved henging altså,bare ser på forskjellige vinkler av det) Anonymkode: 212c7...9e8 Jeg har vært deprimert. Dersom noen nær meg hadde sagt det, hadde jeg muligens i min forvirrede tilstand kunne trodd at vedkommende mente det. Dersom jeg hadde debattert her inne på samme tid, og noen hadde skrevet det, ville jeg sett at det var en tullete kommentar, og absolutt ikke tolket det bokstavelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #72 Del Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gå OG heng deg, heter det. Anonymkode: f345e...f4e "Gå og heng deg - det heter gå OG heng deg" ? ( <--- se, ikke bokstavelig ment, noe av det ) Anonymkode: 148fd...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #73 Del Skrevet 11. april 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke hvor mye du roper nei. Dette var noe vi sa for 25 år siden. Jeg har ikke hørt, lest eller selv sagt dette på 25 år. Den gangen så var det ment som "stikk av". Anonymkode: da75e...6a0 Det er ikke greit! 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om dette er nivået diskusjonen skal gå på, så får jeg følge ditt eksempel: "Nei og NEI!" At du ikke har noen andre argumenter enn det som fremstår som en følelsesmessig reaksjon betyr ikke at du har rett. Å kun si "NEI!" til noe en reagerer på er krenking i praksis, og et ypperlig eksempel på hvordan ordskiftet forsøkes begrenses av de som er mest hårsåre. (heller ikke ment bokstavelig ) Anonymkode: 148fd...989 Anonymkode: fb0a9...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #74 Del Skrevet 11. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Langt i fra Anonymkode: fb0a9...7f5 Jeg ser det sånn hvertfall. Det er jo ingen som ønsker at en annen faktisk skal gå å henge seg. Legger til at jeg selv ikke har behov for å bruke slike utrykk. Holder meg til drittsekk og idiot. Anonymkode: ed333...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #75 Del Skrevet 11. april 2019 Kjenner jeg er litt nysgjerrig på alderen til dere som synes dette er helt forferdelig. Anonymkode: da75e...6a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #76 Del Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke greit! Anonymkode: fb0a9...7f5 Og du er ikke moralpolitiet som får bestemme hva som er greit eller ikke for andre Du må gjerne mene det, men om du ønsker at andre skal rette seg etter din mening må du faktisk argumentere overbevisende for hvorfor din oppfatning er riktig. Det finnes mange i tråden her som alt har gitt en lang rekke gode argumenter for hvordan uttrykket kan forståes, og hvorfor det faktisk er greit, selv om det kan oppleves noe 'upolert'. Har ikke sett deg imøtegå noen av dem....? Personlig indignasjon er ikke noe argument. Anonymkode: 148fd...989 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #77 Del Skrevet 11. april 2019 I would love to tell you, but then, of course, I'd have to kill you. Det må vel regnes som en drapstrussel? Uansett synes det hele er et ikke-problem. Om jeg sier "gå og heng deg" til en på forumet som ikke forstår uttrykket og tolker det i verste mening så er det ikke verre enn at vedkommende svarer tilbake at oppfordring til selvmord ikke er greit. Da vil jeg kunne forklare at det slettes ikke er en oppfordring til selvmord, men et billedlig uttrykk og om vedkommende googler uttrykket vil hun se at jeg har rett. Det er INGEN reell fare for at noen som leser en isolert kommentar av typen "gå og heng deg" faktisk ender med å henge seg. Det verste som kan skje er at noen synes jeg bruker grovere språk enn det jeg selv mener at jeg gjør. Man kan sikkert si at man bør holde en hyggeligere tone enn "gå og heng deg", men enkelte ganger så blir man frustrert og enkelte ganger så er det helt på sin plass å be noen komme seg vekk fra den aktuelle tråden. Får man høre "gå og heng deg" så har man mest sannsynlig selv oppført seg upassende. Anonymkode: 1c26c...1d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #78 Del Skrevet 11. april 2019 3 hours ago, Catalina Culès said: Sånt sier man bare ikke, Hva? Gutter sier det til hverandre helt dagligdags. Kommer da helt an på situasjonen dette. Anonymkode: ad468...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #79 Del Skrevet 11. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I would love to tell you, but then, of course, I'd have to kill you. Det må vel regnes som en drapstrussel? Anonymkode: 1c26c...1d0 Og The Fugees vakre kjærlighetsballade 'Killing me softly' er en drapsbeskrivelse......? Tror heller ikke de egentlig er flyktninger - enkelte i tråden vil kanskje prøve å anmelde dem for villedende markedsføring....? Anonymkode: 148fd...989 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 11. april 2019 #80 Del Skrevet 11. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan sikkert si at man bør holde en hyggeligere tone enn "gå og heng deg", men enkelte ganger så blir man frustrert og enkelte ganger så er det helt på sin plass å be noen komme seg vekk fra den aktuelle tråden. Får man høre "gå og heng deg" så har man mest sannsynlig selv oppført seg upassende. Nåja, jeg har aldri sett «gå og heng deg», men at noen fyrer på tilsvarende måte, har ikke nødvendigvis noe med at en annen har skrevet noe upassende. Enkelte hisser seg voldsomt opp og er ufine og barnslige fordi andre er uenige i deres syn på en gitt sak. Så vidt jeg har observert, gjelder dette brukere i hele det politiske spekteret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå