stenalina Skrevet 11. april 2019 #1 Del Skrevet 11. april 2019 Bilen starter men dør når man slipper nøkkelen. Jeg har ikke så alt for mye erfaring med det elektriske, men ble tipsa om dårlig formotstand, og klarer ikke google meg helt fram til noe heller. Og finner ikke fram til det i haynes-boka. Noen som vet hvordan man ordner det? Eventuelt noen som har forslag på annet det kan være? Rotor, fordelerlokk, kondensator, tenningskabler og tennspole er ganske nytt på den. Motoren(b230e) er også nettopp fiksa og det er nye reimer. Kan være jeg har surra med noe helt på slutten med noen intense mekkedager men jeg ser ikke helt hva det kan være da alt tilsynelatende står som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Del Skrevet 11. april 2019 Raanernorge på snapchat kan hjelpe deg med det 😛 Anonymkode: 9afe7...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Del Skrevet 11. april 2019 Du kan begynne med å sjekke at strømmen i tenningssystemet går som den skal. Ta av en av tenningskablene, få noen til å starte bilen, mens du holder metallet i tenningskabelen 1-2 cm unna motorblokka. Er det spenning, som det skal, vil du se en gnist. Er den ikke der, kan du lete deg bakover i det elektriske. Anonymkode: ee8de...019 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Del Skrevet 11. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kan begynne med å sjekke at strømmen i tenningssystemet går som den skal. Ta av en av tenningskablene, få noen til å starte bilen, mens du holder metallet i tenningskabelen 1-2 cm unna motorblokka. Er det spenning, som det skal, vil du se en gnist. Er den ikke der, kan du lete deg bakover i det elektriske. Anonymkode: ee8de...019 Og naturligvis: hold i gummien (plasten) i kabelen. Er du i kontakt med metallet, vil du få støt, om det elektriske virker som det skal. Det er ikke farlig, men ubehagelig. Anonymkode: ee8de...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Del Skrevet 11. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kan begynne med å sjekke at strømmen i tenningssystemet går som den skal. Ta av en av tenningskablene, få noen til å starte bilen, mens du holder metallet i tenningskabelen 1-2 cm unna motorblokka. Er det spenning, som det skal, vil du se en gnist. Er den ikke der, kan du lete deg bakover i det elektriske. Anonymkode: ee8de...019 Og jo, du finner dette i Haynes. "Go Haynes, go by the book!" Anonymkode: ee8de...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stenalina Skrevet 11. april 2019 Forfatter #6 Del Skrevet 11. april 2019 Viste seg å være brudd på en kabel! Alt i orden nå😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #7 Del Skrevet 11. april 2019 10 minutter siden, stenalina said: Viste seg å være brudd på en kabel! Alt i orden nå😂 Du hadde en reservekabel? Det må jeg si! 👍 Anonymkode: ee8de...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stenalina Skrevet 11. april 2019 Forfatter #8 Del Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du hadde en reservekabel? Det må jeg si! 👍 Anonymkode: ee8de...019 Er så teit hvor lite som skal til før ingenting går hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #9 Del Skrevet 11. april 2019 4 minutter siden, stenalina said: Er så teit hvor lite som skal til før ingenting går hahaha Ja, ikke sant. Anonymkode: ee8de...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 11. april 2019 #10 Del Skrevet 11. april 2019 Jeg antar at det finnes spesielle fora med kompetanse på Volvo veteranbiler. Hvorfor spør du på Kvinneguiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #11 Del Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, Mannisinbestealder skrev: Jeg antar at det finnes spesielle fora med kompetanse på Volvo veteranbiler. Hvorfor spør du på Kvinneguiden? Nå fikk hn jo svar og fant feilen så hvorfor ikke? Anonymkode: 5b760...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 11. april 2019 #12 Del Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå fikk hn jo svar og fant feilen så hvorfor ikke? Anonymkode: 5b760...b0c Du har et poeng der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stenalina Skrevet 11. april 2019 Forfatter #13 Del Skrevet 11. april 2019 13 minutter siden, Mannisinbestealder skrev: Jeg antar at det finnes spesielle fora med kompetanse på Volvo veteranbiler. Hvorfor spør du på Kvinneguiden? Fordi det er alt mulig slags folk her og jeg ikke gidder å lage en bruker et sted når det sannsynligvis ikke er store saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå