Gå til innhold

Rakel og Roger 15.juni 2002


june2002

Anbefalte innlegg

Gjest *Perser*

du, linken til kjolen din virker ikke lenger? hvor har det blidt av 'an?

jeg hadde så lyst å se den igjen jeg icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Ser at linken ikke virker lenger... ar vært borte fra nettet en stund, og vi har akkurat formatert harddisken, så jeg skal legge ute en ny link når jeg har lastet ned bildet av kjolen...

*hrmpf* Begynner å bli lit stressa nå! Har ikke fått sløret mitt ennå! Det gikk jo i orden med kjolen da, men... Så jeg forstår ventinga di veldig godt jeg Perser!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Nå er det en stund siden sist ja! Nytt siden sist:

Jeg fikk sløret mitt idag! hoppe.gif Jippi!

Ellers så har vi bestilt 200 roser til 4 kr stk til å pynte lokalet vårt med.. (har ikke ordnet med evt. andre blomster), og så venter vi på svar på invitasjoner... har fått svar fra de fleste, men siden ingen fra pappas side takket ja, måtte vi nesten be noen nye til middag..

Glemte å si at vi har jo sent inn ekteskapsvilkårene med forlovereklæringer og slikt da!

_________________

june-02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-05-14 15:14 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Kom på at nå var det lenge siden vi hadde skrevet noe her..

Jeg har bestilt time på en hudpleiesalong (fikk sponset fra søstrene mine! icon_smile.gif ), og har hørt om brudesalongen kan stryke/tilpasse kjolen, men det fikk ingen tid til! Heldigvis har jeg en venninne som har ordnet med sydame til meg, nemlig bestemoren hennes. Det var artig! Så kan jeg slappe av der. Vi har ikke tatt så mye sol, siden det har vært fin-finvær, men jeg har ikke fått bra nok farge... På torsdag skal vi til samtale med presten. Ellers så må jeg ha prøvetime på frisøren og Roger tilpasningstime på brudeforretningen.

Kan ellers si at vi fikk en del avslag på invitasjonen, så vi sente ut en ny runde egentlig ganske seint, men mange takket ja da! icon_smile.gif Mamma har overtalt flere av gjestene til å ligge på samme hotell (Britannia), slik vi blir samla. Hun har også ordnet det slik at gjestene får 100 kr i avslag siden vi er så mange (vi fikk jo 1500 kr i avslag på suiten først)! Enda bedre! Ellers har vi ikke fått tak i toastmaster og bil! *svette, svette*

_________________

june-02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-06-05 20:26 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Ja det nærmer seg nå, ikke sant.

Hvordan går det med nervene?

Jeg kjenner dem litt om dagen jeg hvertfall....icon_eek.gif

Tenk om to uker er vi fruer...åh...det skal bli sååååå deilig!!!!

Måtte bare inn her å skrive en liten hilsen nå, håper du har alt under kontroll, vennen icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Hvordan går det??

Alt under kontroll?? Bare 11 dager igjen nå!

Jeg har vært litt fraværende her i det siste.. Har fått lungebetennelse og greier. Har vært sykemeldt siden 15 mai.. Men jeg føler meg bedre nå så jeg får henge litt her på Bryllup/KG den lille tiden det er igjen. Hvordan ser sløret ditt ut? Er det langt? Har du finni noe smykke enda da? icon_biggrin.gif

VI snakkes icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener begge to! icon_smile.gif

JA(H)! Nå er jeg stressa, men vi glær oss! icon_biggrin.gif Ting begynner så smått å ordne seg. Har vært en del "avbestillinger", men også noen nye gjester har hoppet på alikavel. Ser ut som en av søstrene mine blir toastmaster, og vi får vel kræsje en bil..

Smykke ja.. Roger har sagt at han skulle ordne det. Jeg hadde litt hetta for det, var sikker på han skulle ta noe jeg virkelig ikke likte, eller glemme av det. Igår ble han lei maset, så fikk jeg en gave han hadde tenkt å gi til meg på bryllupdagen.. (jeg klarer jo å ødelegge for meg selv daenig_animasjon.gif)Han hadde kjøpt meg et smykke med safir og diamanter og hvitt gull. NYDELIG smykke kys_2.gif Jeg skulle bruke øredobbene jeg fikk av han til jul (etter frieriet), og de er safir og diamanter og hvitt gull. Han er faktisk såpass flink, at han spesialbestilte (akkurat samme produsent og serie som øredobben), så det hele passet perfekt! kys_2.gif

Imorgen skal jeg til hudpleie icon_smile.gif, og så skal jeg også prøve kjole med sydame for(håpentligvis) siste gang. Tilpassningstime til Roger er tirsdag, og min prøvetime på frisør er onsdag, og han skal klippe seg samme dag (men ikke samme frisør nei!)

Selskapsgjestene begynner å komme torsdag, så nå er det ikke lenge igjen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at vi skulle si at vi leverte ringene idag til gravering, og kjøpte de siste pyntetingene til selskapet.. I helgen skal vi få ferdig de siste bordkortene, sangheftene, og kirkeprogram.

Men vi har ikke ordnet med kaffiservietter og lys, men dat skal mamma gjøre.

Samtale med prest hadde vi sist torsdag. Vi har ikke fått snakket med organisten enda, men vi regner med alt der går i orden siden vi har valgt "safe" sanger og melodier. Skal snakke med prestekontoret i morgen igjen, om at det er ok med generalprøve fredagen (før bryllupet).

Nå er alt undertøy også ordnet. Men så har jeg kjøpt et nytt, lengre slør... har liksom ikke bestemt meg helt enda der.. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiler i magen gjør det hvertfall...uæææ icon_smile.gif

Huff....fikk nyss om at det er planlagt utdrikkingslag for oss på lørdag, og så har vi billettter til A-ha konserten, så vi er ikke hjemme!!!!

Jaja....de får finne på noe annet i stedet da.....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Nei Misty, det var ikke så lurt, nei! Lurer på hvordan det gikk.. må vel en tur innom dagboka di for å se. icon_smile.gif

Tenkte jeg skulle legge ut nye linker til ulike bryllupsting:

Kjolen ser dere der og her.

Diademene jeg skal velge mellom er denne og denne.

Sløret som jeg valgte av de to jeg kjøpte, og slik ser festet ut.

Og ikke minst; du kan tiite på undertøyet mitt her.

Jeg er så fornøyd, atte! icon_smile.gif

_________________

june-02 vinke.gif

[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-06-11 00:51 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-06-11 00:54 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei alle sammen!

Nå har vi vært lenge borte, og nå skal dere få et referat fra den beste dagen i vårt liv! :D

Må nesten begynne dagene før...

På torsdag kom svigermor og forlover, og en venninne kom seeent på natt. Fredag stod jeg opp tidlig for å hente mine to søstre på flyplassen. De kom med en halvtimes mellomrom, og så dro vi avsted for å hente de 200 (kjempenydelige) rosene vi hadde bestilt. Da vi kom hjem for å laste av, hadde Roger som bare hadde fått noen timers søvn etter utdrikningslaget sitt, begynt med å skrive ut bordkort. JA, vi var sene med dette, og vi var STRESSA! Tiden før og etter eksamen gikk mye fortere enn vi trodde. Jeg skulle så hente svigermor, så skulle hun bli med meg og ene søsteren til å kjøpe inn de andre blomstene.

Mens vi var mellom de "hundrede" ulike gartneriene (selvfølgelig manglet alle litt), så fikk svigermor en tlf fra Roger om at dobbelsjekking av brudebukettbestilling hadde gått galt. De på blomsterforretningen visste ikke om noen bestilling!! Så måtte jeg da ned til denblomsterforretningen også for å ordne det... før vi til slutt kunne dra hjem for å ordne blomsteroppsatsene.

Med en ekstremt liten leilighet, to søstre, meg ,Roger, svigermor, forlover og mor, ble det ikke så mye effektivt arbeid. Selvfølgelig gikk vi tom for blekk til skriveren, vi hadde trykt 20 sanghefter feil, og vi hadde ikke fått overført mp3-sangene til søsters bærbare PC, og det var kaker som skulle lages ferdig, lage bordplanen... og ingen visste hva som skulle gjøres eller hvem som skulle gjøre hva.

Klokken fire skulle vi ha prøvevielse, som jeg selfølgelig kom et kvarter for sent til (fordi jeg måtte hente morgengavene først) men som ikke ble noe av fordi kirketjeneren aldri kom... Da bar det hjem igjen... Så var alle oppsatsene ferdig og kakene, og bordkortene.. så alt som var igjen var å vente på at maskinen skulle printe ut de siste. Klokka halv ett var vi frerdig med å levere alt til Grenaderen og sette fra oss blomsteroppsatsene i kirken. (Måtte snike oss inn via nattåpen kirke)

Jeg og Roger ble sittende oppe å vente på den treeeige datamaskinen vår (som self klikka noen ganger til)... Roger sovna på sofaen, og jeg sovna på senga mens jeg holdt på å sy sammen noe på kjolen som forlover fann ut måtte ordnes...

Klokka åtte stod jeg opp, kyssa Roger, prøvde å spise frokost. Dusja lenge og så var det å komme seg til frisøren! Kom fem minutter for sent enda jeg ikke skulle være der før halv tolv. Der var en oppglødd forlover som trippa og hoppa. :) På frisøren hadde de satt frem glass, Mozell og stort frukfat, og forlover hadde kjøpt inn rundstykker. Mamma hadde allerede blitt ferdig på frisøren, så henne så jeg ikke noe til. Etter en stund kom mine ene søster for å sette opp håret, og min andre søster (toastmasteren vår), tre av bestevenninnene mine, og pappa som fikk instruksjon fra frisøren min om hvor han skulle stoppe når han kom for å hente oss. Klokka kvart på tre stod vi ferdig ved døren og ventet.. og ventet.. og ventet... Jeg flira og sa at pappa hadde kanskje glemt av hele saken. Forloveren min var jeg sikker på skulle svime av, hun var på gråten, og alle frisørene sprang rundt for å se om de så en pyntet bil. Klokka åtte minutter over tre sa jeg vi ringer en drosje, noen sa leende vi skulle bare springe bort (det er bare 400 meter). DA kom en heseblesende frisør og sa: "Her står det en mann som sa at han har ventet på dere i en halvtime!" Jada!! Roger hadde planlagt en overraskelse til meg (lånt en kjempefin svart Mercedes) som han bare så vidt hadde nevnt til min forlover (som selfølgelig hadde glemt av det) og til sjåføren hadde han sagt at han skulle stille seg på baksiden av frisøren.. :roll: Min Roger det ja! Vi sprang ut, og jeg så bare litt av min frisørs urolige blikk og følte mange rare blikk fra folk i gata mens vi raste avsted...

Tolv minutt over tre stod jeg klar med min pappa. Kirketjeneren smilte bredt og sa at han ville ringe noen ganger til så jeg kunne få igjen pusten. Jeg sa det ikke var nødvendig, for jeg var helt rolig. Men da teppet gikk til siden ble jeg slått pusten av at kirken hadde blitt så nydelig pyntet (med tyll og masse rhododhenron) og da jeg så alle gjesten. Framme stod Roger, og han var NYDELIG i sin sjakett (det var første gang jeg så han). Da kom det enda flere tårer..

Det var først da jeg allerede hadde satt meg ned jeg merket det, jeg hvisket fort til Roger: Vi sitter feil! Han svarte raskt at det var forandring i planene, og at vi ikke sattt feil. "Hva mer nå!" tenkte jeg da. :lol: Men mens vi sang første salmen roet jeg meg helt, dette var bare å lene seg tilbake og nyte. Vi så hverandre i øynene for å si vi elsket hverandre. Da vi hadde gitt hverandre løftene, mens vi stod og holdt hverandre i begge hendene (før vi fikk ringene) sa vi Jeg elsker deg til hverandre. Det var veldig fint og spesielt. Prestens tale var kjempefin, den handlet om tilgivelse, hvor viktig det var for alt, men særlig i ekteskapet. Da søsteren min sang en engelsk velsignelsessalme etter velsignelsen reiste hårene reiste seg og tårene kom strømmende.

Det var mange folk i kirken, og da vi endelig kom ut hev folk ris (puffris) og roseblader, og det ble selvfølgelig en del bilder. Så dro vi med forlovere til Grenaderen, hvor vi møtte fotografene. Hun var bare kjempeflink! Da vi tok bilder i erkebispegården, måtte jeg ta noen pust i bakken og fotografen jaget forloverene avsted for å hente oss drikke. Da vi tok bilder utenfor Nidarosdomen var det i løpet av 30 sekunder samlet seg minst 600 turister og alle tok bilder i fleng.. :briller:

Vi kom til selskapslokalet klokka 17.30, og alt der var nydelig! Bordene, maten, talene.. ja ALT! Flere av gjestene var så begeistret for at alt var så gjennomført. Fargene og rosene. Fargene var i hvitt, kremgult, kremhvitt, kremrosa og lys lilla. Vi hadde bare tre taler til middag, og vi ble defor ferdige klokka 19.45. Det ble mer bildetaking, og så strømmet de 30 kaffegjestene inn.

Det ble kakspretting, men brudeparet klarte bare ett kakestykkke. Vi fikk da litt tid til å endelig se på gavebordet, og snakke litt med gjestene. Det hadde oppstått noe problem med musikken på PC'n, den ville ikke spille musikken slik den skulle, og slettes ikke sangen vi hadde valgt ut til dansen. Så var det tid for talene til forloverene og folk måtte samles inne på salen, så noen måtte stå; men det gikk greit. Begge forloverene holdt utrolig fine taler, at brudeparet ble helt imponert. Mens min svigerbror og søster prøvde febrilsk å fikse PC'en, så hadde to av søskenbarna funnet på noen leker og fortalte vitser/historier. SÅ kom endelig en sang vi kunne danse vals til, og dette gikk bedre enn vi forventet! :ler:

Vi bare snudde oss rundt en gang (føltes det) og så var det på tide for oss å dra. Toastmaster samlet alle ut på terassen, og da vi gikk ut hadde alle samlet seg i en "spissrotgang" som vi gikk i mellom mens alle jublet oss farvel...

-----------------------

Da Roger gikk ned for å slippe inn frokosten, hentet jeg gavene søsteren min hadde lagt under sengen. Jeg ga han en fin klokke (stål og gull) og en gullring med diamant i. Jeg fikk nydelig smykke med diamanter. Og så hadde han kjøpt til Brudeparet litt Ringenes Herre-effekter og noen dataspill begge lengtet etter. Det var morsomt!! Vi fikk litt av begge deler.

Alt i alt så var vi enige om en ting bryllupsnatten (og nå også da!) :rodme: : Dette var den vakreste, nydeligste, beste, fineste, mest perfekte dag i hele vårt liv!

Bilde av oss kan dere se her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...