Gå til innhold

Rakel og Roger 15.juni 2002


june2002

Anbefalte innlegg

12.08.

Hei!

Tenkte vi også kunne skrive dagbok. Nå er det litt over ti måneder til den store dagen, 15.juni 2002!

I denne dagboken vil vi fortelle om oss, og hvordan det går med forberedelsene frem mot den store dagen.

Vi kommer til å skrive inn etterhvert som vi får ting i orden. Skal også prøve å få med bilder og linker etterhvert. Vi kommer også til å lage vår egen bryllupsside, men den kommer nok ikke før etter jul.

Vi bor i Trondheim, begge studerer for tiden, og er nok studenter i noen år til. Rakel er 25 og Roger er 27, så vi har gått litt frem og tilbake i studieveien. Vi begge har også jobbet i perioder, og er for tiden deltidsstudenter.

Begge spiller volleyball på studentlaget, og det var her vi traff hverandre for første gang. Ble fort venner, og vi endte med å tilbringe mer og mer tid sammen. Det gikk ikke lenge før vi fant ut at det skulle bli oss to. Vi ble samboere etter sommeren for to år siden.

Som sagt fann vi fort ut at det skulle bli oss to, og en ting vi begge elsker å gjøre, er å sitte og prate med hverandre, gjerne til langt utpå morgenkvisten. Vi prater om alt mellom himmel og jord, og natten 6.oktober, etter en lang stillhet fridde Roger til en svært overrasket og overlykkelig Rakel.

Etter lang tid med tenking, bestemte vi oss 16.mai iår, for å ha bryllup 15.juni 2002. Vi hadde tenkt litt frem og tilbake om vi skulle ha bryllupet på et av hjemstedene våre, men det passet oss best å ha det her vi bor nå. Vi visste allerede at vi ville gifte oss i Vår Frues Kirke, som ligger i sentrum i Trondheim. Den ble da bestilt den 16.mai.

Vi begge ønsker å ha en stor fest, og vi ville i utgangspunktet ha en litt annerledes fest. Hadde lyst til å ha det i et stort telt, med koselige runde bord, masse blomster, sommerlig og lett mat(koldtbord). Vi fann dessverre ut at å finne en plass til teltet ble vanskeligere og dyrere enn vi trodde. Såg at et budsjett for et slikt bryllup ble for dyrt for oss studenter, og vi vil ikke ta opp lån selv om vi gifter oss da bare en gang.

Måtte da begynne å finne alternative steder, og det ble ikke lett. Vi ville ha fine og romantiske omgivelser for festen, men plassene som vi fann var enten for dyre eller feil stil. Flere steder var også begynt å bli fylt opp for neste sommer.

Men en vakker dag som sendt fra himmelen, fann Roger en koselig og fin plass som vi ikke hadde sett før. Hun vi snakket med på telefonen var veldig hyggelig, og da vi dro for å se på lokalet, falt vi pladask begge to. Vi reserverte plassen sporenstreks. Utrolig nok var vår dato ledig!

Middag og fest for 100 gjester blir holdt på Grenaderen

_________________

june-02 icon_smile.gif

[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-02-21 18:50 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-04-10 03:16 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21.08.

Hei igjen!

Idag fikk vi reservert oss hos en fotograf. Må innrømme at vi tok den første og beste vi gikk inn på. Har fått noen råd fra bekjente, hvor vi ikke burde gå, siden flere har hatt dårlig erfaringer. Har kikket litt på nettet, før vi bestemte å kikke hos fotografene.

Vi synes at fotografen vi har reservert, hadde flere fordeler. Den ligger kjempenært kirken, synes prisen virket veldig grei( i forhold til hva vi har sett andre har oppgitt her), og fotografen var veldig grei å snakke med. Synes at service-innstillingen var flott, og det synes vi begge er viktig! Vi fikk titte i mange albumer før vi reserverte, og synes at bildene vi fikk se var veldig fine.

Skal tilbake og snakke mer med fotografen 1.sept., så fotografen får vite hva vi vil ha, og hva vi ikke vil ha. Vi får da vite bedre om både fotograf og pris på hele pakka da.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29.09.

Ja, nå har vi vært til konsultasjonstime hos fotografen. Det var faktisk veldig morsomt! Vi var der når vi reserverte, og da snakket de også med oss en god stund, men denne gangen var vi der i 1 t. og et kvarter.

Hun vi snakket med virket veldig grei, og hun satte seg virkelig inn i hvordan vi ville ha det. Ville ikke "presse" på oss dei dyreste alternativene, og spurte oss veldig mange spm. så hun virkelig forstod hva vi ville ha. Ga oss også noen gode tips vi ikke hadde tenkt så mye på, som f.eks. at forloverene tar seg av mobiltlf våre så vi kan ta kontakt m hverandre, og som å ha med litt ekstra mat så vi ikke blir altfor sultne.

Vi bestemte oss for å ta både farge og sort/hvitt, ha med forlovere, men vi skal bare ha utebilder, for vi syntes det ville ta for lang tid med. Dessuten synes vi begge at det egentlig er finest m utebilder.

Valgte en litt "enkel", mellomstor album(ikke skinn, men med gulltrykk på og slikt) med 20 bilder i. Det hele blir på litt over fire tusen. Synes det ikke var altfor dyrt det.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

02.10.

Uæææh!

Må få ut frustrasjon... PC'n vår kræsja, og den vi måtte få ny harddisk.

ALT vi hadde laga og som vi hadde lagra hadde vi ikke tatt sikkerhetskopi av.... så ALT er borte! icon_frown.gif

Vi blir gal når vi tenker på det. Vi hadde som godt laga invitasjoner, sanghefte, og bordkort, og budsjett, og nyttige adresser, og mange fine clip art og bakgrunner og hjemmesia vi hadde ordna klar til å legge ut....

Uæææh! Ta sikkerhetskopi folkens!

_________________

june-02 icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-02-23 00:31 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.10. 23:40

RE: Rakel & Roger

Av: Frk/Fru

Profil

Hei!

GRATULERER SÅ MYE!!

Vi gifter oss den 12.juli 2002.

Hos Byfogden i Tr.heim.

Bor ikke i Tr.heim selv, men skal feire brylluppet vårt der.

Vi har vært sammen i 5 1/2 år,

og skal nå "endelig" gifte oss.

Jeg ble veldig nysgjerrig på hvilken fotograf dere har valgt.

Har du foresten noen tips om hvilken frisør man skal velge? Tenker å bli sminket og frisert.

Lykke til videre med planleggingen.

Husk ta sikkerhetskopi..

Vennlig hilsen Frk/Fru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24.10.

Hei Frk/Fru!

Fotografen vi har valgt var Fotograf Schrøder... nå husker jeg ikke hva hun het fotografen, men det kan jeg finne ut hvis du vil!

Angående frisør kan jeg ikke gi deg noen tips, for det har ikke jeg heller funnet en jeg vil ha. Du kan jo se på innlegg her på diskusjonsforumet. Tror ikke jeg skal bruke min vanlige frisør, den bruker jeg jo til å klippe meg, og det er ikke sikkert min vanlige er beste frisør til å sette opp brudefrisyren. Det er forferdelig mange frisører, så det er mange å velge mellom! Tenker jeg ender opp med en frisør som blir anbefalt fra andre, men som også er litt rimlige. Si ifra hvis du hører om noen gode!

Hyggelig at du stakk innom! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11.12.

Ja, nå begynner jeg å bli stressa. Trodde jeg hadde så mye under kontroll, men når en ting går gærnt, blir det litt ras i kortstokken. Jeg hadde tenkt å få sydd kjole, men nå viser det seg at syerske ikke kan ta på seg oppdrag, og jeg lurer på nå å kjøpe kjole ifra USA og få den bare syddd inn på en av bruekjolebutikkene her i Trondheim. Har egentlig ikke funnet kjolen enda, iallefall ikke til overkommelig pris....

Etter jul må vi begynne å lage invitasjoner og få sendt de ut, og vi kom på at vi har ikke den endelige gjestelisten helt klar enda. Jaja, det er vel slik det alltid er. Men det blir ikke gjort noe før jul, etter praksisen min er ferdig skal vi feire jula!!

Har forresten kjøpt sko. De er jeg kjempefornøyd med! Jeg ville ha noen som var litt spisse og stilige, men jeg kan ikke ha noen høy hæl, og jeg fann noen jeg virkelig likte, og det var når det var salg i høst. Å få kjøpe sko som koster 900 til 200 er arti, for det blir mange andre utgifter!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.01

Jippi!!

Nå har jeg bestilt kjole! Jeg er så glad! hoppe.gif

Det har ikke vært lett. Jeg har vært ute etter en tyllkjole, og det er ikke populært her i Norge. Jeg tenkte som sagt å få en sydd, men det ble ikke noe av. Tenkte på å kanskje reise til England i håp om de har utvalg der, men jeg vet at det er best utvalg er i Hellas og USA. Jeg surfa litt og fann ut at kjolene i Hellas var litt for mye "broderier". Så da ble det USA. Men jeg fann fort ut at mine favorittdesignere hadde ganske dyre kjoler (25-30 000 kr.), så jeg fann ut at jeg måtte velge billigere kjoler som ikke ville være like fine.

Jeg fann flere fine kjoler, men ingen som var helt overbevisende. Jeg fulgte med på flere på EBay, og kontaktet flere "internettbrudebutikker", men fann aldri noen helt. Ikke før den utkårede ble beveget av min frustrasjon og fortvilelse og fann det jeg ikke fann: Drømmekjolen til drømmepris! kys_2.gif Det er en Eve of Milady kjole, som egentlig koster $2 700, men jeg fikk den for $599! Den skal være i perfekt tilstand, er fra en respektiv brudeforretning (nesten sossebutikk), og jeg har fått kjempegod behandling, de har vært flinke til å svare på alle spørsmål, og kjemperaske! Jeg må vente til imorgen med å få svar på hvor raskt jeg kan få den... jeg tror jeg sprekker snart! icon_smile.gif

Ellers så har vi fått gjort en del i det siste, som jeg ikke har skrevet i dagboka. På søndag fikk vi bekreftelse fra presten "vår" at han kunne vie oss. Vi har spurt en av lærerene våre på høgskolen, som er utdannet prest om han ville vie oss. Han er kjempehyggelig, og vi var veldig nervøs (til og med de andre i klassen), men han var helt grei og svarte med en gang at det ville han gjerne om det passet. Etter at han sjekket planen, bekreftet han at dt ville han, og han takket til og med for å bli spurt! Det er bare så hyggelig slik! icon_smile.gif

Vi har også vært på sognekontoret og sagt ifra til dem, og de var også veldig hyggelige! (Hadde bare snakket med dei på tlf. før, men de var selvfølgelig hyggelig da også.)

Ellers har vi kjøpt inn til å lage invitasjoner, og gjestelisten er "finslipt". Den prossessen har vært lang! og ikke minst vanskelig! Har egentlig valgt et enkel valg med invitasjonene, og vi har også begynt så smått med innkjøp til sanghefte og bordkort. Tenker jeg skal til byn å kjøpe en gjestebok, bryllupsalbum og "bryllupskvitteringsfolder" - pakke, som jeg så. Hu og Hoi! Nå er jeg igang!

_________________

june-02 icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-02-23 00:34 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.01. 11:23

RE: Rakel & Roger

Av: Misty

Profil

Hei

Ser vi har valgt samme dato.....

Har du noe bilde av drømmekjolen din, eller?? Kanskje jeg har oversett den blant alle de andre..

Har sett på mange Eve of Mylady-kjoler i Amerikanske magasiner, og de er kjempeflotte....

Vel, ville egentlig bare ønske deg lykke til med videre planlegging. Om fem mndr er vi fruer

Klem

- - - - - - - - - - -

Misty - selvutnevnt tåkelegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.01.

Hei!

Tenkte bare jeg skulle legge ut en (bedre) link til kjolen min! Takk for hjelp *perser* (tafka azi) icon_smile.gif

_________________

june-02 icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-02-23 00:36 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.01.

Ja, nå tenkte jeg vi måtte skrive litt i dagboken vår, for nå har vi fått iorden flere småting.

For det første har jeg kjøpt meg undertøy, vet det er litt "risky" siden jeg ikke har fått kjolen enda, men det var så fint at det får jeg bruk for allikavel! icon_smile.gif

Så har vi kjpøt inn gjestebok, album og dokumentordner i samme stil. (Var fra samme produsent og serie) De er kremgul i farge, har roser i bakgrunnen og passer dermed perfekt til fargene i bryllupet vårt!

Sist men ikke minst har vi reservert en bryllups-suite på Hotel Britannia. Der hadde de service (gikk rundt og viste oss flere ulike siuter) og der var det fint! Men det koster da også! ÅÅÅhhh, hadde vi vært rik (les: lotto-millionær) skulle vi hatt bryllupet vårt der ja! Vi drømte oss helt bort når vi var der....

Men, men, det er veldig fint der vi skal ha det også! Og der er det koselig med..

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.01. 17:49

RE: Rakel & Roger

Av: viwi

Profil | E-post

Heisann

Ser at dere skal gifte dere 1 uke før oss. Nå er det jammen ikke så lenge igjen. Ting kommer på plass og det er jo deilig!!

Vil bare ønske lykke til videre i planleggingen!!

- - - - - - - - - - -

viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Og tusen takk for koselig hilsen viwi! icon_smile.gif

Ja, nå nærmer det seg, og nå begynner vi å virkelig gle' oss. Til og med brudgommen sitter nå timesvis foran data'n og ordener og leser og alt mulig... Det er så kjekt at han gler seg like mye som meg - begynner å lure på om han egentlig gler seg mer..

Ville bare si at etter jeg kikka på viwi og Ole sin dagbok at vi kom på at vi har kjøpt ringer. Vi har heller ikke valgt å ringforlove oss, bare være "vanlig" forlovet. Ringene vi har valgt heter Harmony og er i hvitt gull, med vanlig gull i midten. På min ring sitter det en diamant. Vi ville ikke ha vanlige gifteringer, og vi er veldig fornøyd med valget!

Må vel si at vi ikke klarer å dy oss med å prøve de på av og til.. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24.01. 22:11

RE: Rakel & Roger

Av: viwi

Profil | E-post

Heisann

Vi var å kikket på ringer ja. Mange fine. Vi klarte ikke helt å bestemme oss. Men det blir ett av to par. Det ene paret er helt enkle glatte 4 mm ringer litt rund inni. På de andre er halve ringen glatt og andre halve har riller som er ganske dype. Veldig stilig. begge parene er i gult gull- så får vi se da hva vi kommer med. Har tenkt litt på at vi faktisk skal ha dem resten av livet...

skjønner godt at dere må ta fram ringene av og til for å prøve. tihi kjekke greier!!

tilbringer masse tid her inne på KG nå merker jeg og det er utrolig hvor dagene raser avgårde...

se ya!!

- - - - - - - - - - -

viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.02.

Koselig med besøk, Viwi! icon_smile.gif

Tenkte vi skulle oppdatere litt til.. Vi har vært på Grenaderen og snakket med de igjen. Vi ga beskjed om hva slags meny vi ville ha, og når tid middagen ble, hvor mange osv.

Ellers har vi bare fjort mange småting, jeg venter på kjolen og vi har finpusset invitasjonene. Det eneste som har gått idørken, er min slanking og Omvisning. Vi hadde tenkt å ha omvisning på Erkebispegården, siden det ligger rett ved Nidarosdomen og Grenaderen. Dette ville passet perfekt! Helt til vi fann ut prisen.. 3500 icon_frown.gif Synes dette var dårlig service.. Vi regner med at ikke alle gjestene kommer til å være med på dette, siden noen av de bor i Trondheim, eller har vært der 1000 ganger, men flesteparten ville nok være med. Men det var bare faste gruppepriser, og vi må betale for 30 personer mer enn vi skal være. Vi vet ikke hva vi skal finne på for gjestene i mellomtien, men vi kommer vel på noe....

_________________

june-02 icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-02-23 00:38 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

heia

skal si dere har kommet langt! det er jo kjempe bra:-)

og bare hygglig å hjelpe deg vettu:)

ellers så er det vist mange som gifter seg 15juni! det er ikke så mange som gifter seg på våres dag! litt greit også da, da kan vi velge å vrake på alt vi vil ha, *SSS*

hva tid får du kjolen?

nå har vi fikset kjolen min så jeg er suuuuper lykkelig icon_smile.gif og det regner jeg med at du er også icon_wink.gif

klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei Perser! icon_smile.gif

Koselig å se at du tenker på meg hoppe.gif

NEI! Jeg har ikke fått kjolen enda icon_frown.gif Jeg vet ikke hva jeg har gjort tollvesenet, men nå har det vært ca en mnd siden kjolen min kom t Trheim, men jeg har forts ikke fått den icon_confused.gif Enda jeg maser og maser... icon_frown.gif

_________________

june-02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-03-02 22:32 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

heia

uffda det hørtes ikke kjekt ut!

har du vært hos de? jeg trodde ikke de hadde lov å holde igjen noe som helst!

synes du skal ta så si til de at hvis jeg ikke får kjolen min snart så går jeg til tv2hjelper deg eller noe!

ta så ring til en advokat eller forligsråde og spør om de har lov å holde igjen kjolen din så lenge!?

lykke til, dette her kommer nok til å gå bra!

si fra hvis det skjer noe nytt!

ikke bekymra deg så mye da, det kommer til å gå bra!

stor klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, oppdatering bør være på sin plass:

Vi har sendt ut invitasjonene. De kan sees her og her

Har ordnet med frisør. Skal bruke SjakkMatt, og skal betale 1650,- for frisering og sminke. De virker veldig flinke og gnaske freshe, så jeg tror jeg har kommet rett. De ordner med blomsterprøving samme dag som jeg har prøvetime hos de. Det virker kjempegreit, de har eget rom til brud m. følge for påkledning og slikt også. Det var kjekt icon_smile.gif

Kjolen skulle være levert til meg i løpet av denne uka her, men: måtte ringe å mase nok en gang idag, og nå ble jeg lovet (for n'te gang) at den skal komme på mandag. *sukk*

...får se....

_________________

june-02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-03-09 03:07 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...