Gå til innhold

Noen som bare bestemte seg for at dette skal funke selv om det ikke var drømmemannen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.4.2019 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Noen som har klart å bare settle med en bra nok fyr ? Er i situasjonen hvor jeg egentlig har fått alt jeg ønsket meg. Han er smart, snill, ekstremt god og rettferdig, generøs, har samme verdier, interesser og matcher meg aldersmessig. Han er ferdig med festing, god økonomi, lar meg styre med mitt. Han har et greit utseende.

Vi er snart 40 og begge vil ha familie.

Selv om sommerfuglene ikke kommer, har vi det veldig artig og fint sammen.

Har noen erfart lignende? Fungerer det?

Har vært singel i 6 år og aktivt datet, så tror ikke jeg har lett for å forelske meg.

Anonymkode: 9a13b...b89

Tenner du på ham? Liker du tanken på sex med ham? Har dere god sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er merkelig at ingen kommenterer hvor forkastelig det er å gå inn i et forhold med en mann (som er forelsket i deg) uten at du føler noe for han. Synes dere at han fortjener det? Har ikke han rett til å finne en som elsker han tilbake? 

Dette er kun greit om dere er på samme side og han vet at du ikke føler noe mer for han enn som en venn/partner. Om han synes det er greit, så kjør på. Men husk at de fleste finner kjærligheten når de ikke leter. Kan godt hende du går glipp av drømmemannen fordi du nøyet deg med en annen. 

Det at forelskelsen forsvinner uansett er ren tull. Om det var en ekte forelskelse i begynnelsen, så ble den i så fall drept. Tusenvis av småkrangler, store krangler, stress i hverdagen, neglisjering, småbarn, lite sex. Etterhvert som man slår seg til ro i forholdet, så behandler man det mye mindre fint. Jeg er mer forelsket i samboeren min enn da jeg møtte han for 8 år siden, og det tror jeg er fordi jeg har jobbet beinhardt med forholdet hver eneste dag. 

Anonymkode: e931c...205

 

Kan bare tale for meg selv, men det er ikke sånn at jeg overhodet ikke føler noe for denne mannen. Jeg er glad i ham og bryr meg om ham, men har ikke falt pladask som med han andre. 

Ang siste avsnittet; jeg tror det finnes de som opplever livslang forelskelse, men jeg tror også mange "glemmer" å være forelsket etterhvert, typ i tiden en får barn, er stresset osv. Om dette skjer og en ikke har sex på uker, måneder, men forblir trofast , så er forholdet bygget på gjensidig respekt og vennskap i tillegg til kjærlighet. Jeg synes i grunnen ikke det er så galt? Det er ikke snakk om å "lure" noen, men heller å se at dette er en flott mann, gå sakte frem, og håpe at følelsene blir dypere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Noen som har klart å bare settle med en bra nok fyr ? Er i situasjonen hvor jeg egentlig har fått alt jeg ønsket meg. Han er smart, snill, ekstremt god og rettferdig, generøs, har samme verdier, interesser og matcher meg aldersmessig. Han er ferdig med festing, god økonomi, lar meg styre med mitt. Han har et greit utseende.

Vi er snart 40 og begge vil ha familie.

Selv om sommerfuglene ikke kommer, har vi det veldig artig og fint sammen.

Har noen erfart lignende? Fungerer det?

Har vært singel i 6 år og aktivt datet, så tror ikke jeg har lett for å forelske meg.

 

Anonymkode: 9a13b...b89

Jeg er også snart 40. Alenemor. Har alltid bare ville ha de jeg har vært mest tiltrukket av, og forelsket i. Som regel er det playere, de vet de har draget.. Som godt voksen kan jeg si helt sikkert, at disse mennene ikke er noe å satse på. Vet jeg kunne vært godt gift med noen som hadde stilt opp 100%, og med solid økonomi. Men jeg greide aldri det. De mennene ble for kjedelige, eller jeg var ikke klar for det. Nå er disse mennene gift, og lever tilsynelatende gode familieliv. Jeg vet ikke om jeg hadde hatt det bedre hvis jeg hadde slått meg til ro med en av frierne, som hadde gitt meg et stabilt og godt familieliv. Men hvis man først vil ha en livspartner, og en familie, så høres mannen du beskriver ut som en sånn typisk kjernekar. Gjennom et mangeårig forhold, og et langt liv, vil jeg tro at vennskapet er noe av det viktigste. Det høres ut som du har en solid partner. 

Anonymkode: 1e3ac...727

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...