AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #41 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er i nesten samme situasjon. Bare at her har min samboers gjeng blitt enig uten vår mening om at frokosten skal holdes hjemme hos oss. Jeg jobber turnus og synes ikke dette er greit da jeg ikke har tid til å forberede noe. Jeg synes heller ikke det er greit at de bestemmer at vi skal servere dem mat, vi har ok økonomi men synes det er feil å bare gå ut i fra at vi har mulighet til å gjøre det. Så at alle betaler litt skulle absolutt bare mangle, det er jo du som faktisk må forberede og rydde etterpå. Anonymkode: af621...39b Helt enig at man enten betaler litt eller tar med en rett hver. Men man behøver ikke spleise på den aller dyreste maten og den dyreste champagnen... Anonymkode: 930ba...abb 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #42 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget ditt egentlig? Kverulere? Var du som hold på i den bose tråden eller? Anonymkode: 930ba...abb Forsto du ikke hva jeg mente? Du tok visst ikke poenget. Anonymkode: 760e1...92f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #43 Skrevet 10. april 2019 5 minutter siden, Aureka skrev: Hadde gladelig vipset om alternativet hadde vært å lage selv for å ta med. Deilig å slippe det styret altså. Kan du ikke sette opp en innkjøpsliste for deg selv og så se hva utgiftene blir ? Dele dette på 15 stk, som vertinne kan man betale en større andel selv hvis man har mulighet til det. Det blir jo også ofte litt restemat som kan nytes/fryses. Men absolutt ikke et must, trivelig at noen tar initiativ og steller i stand. Hadde med et smil betalt opptil kr 250 for frokosten:) Jeg tror faktisk jeg hadde droppet frokosten og møtt mine venner etterpå. Anonymkode: 930ba...abb
Aureka Skrevet 10. april 2019 #44 Skrevet 10. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er studenter. Jeg er 38, og hadde nok ikke vært intressert i betale 250 kr til frokost, når jeg kan lage en rett selv som er mye billigere. Anonymkode: 930ba...abb Ser den. Jeg åpenbart ikke så veldig glad i å lage mat og synes det er styrete å ta med ut, særlig på en styrete dag i bunad. Gjør det når jeg må, men betaler meg heller ut av det😅
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #45 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, Aureka skrev: Ser den. Jeg åpenbart ikke så veldig glad i å lage mat og synes det er styrete å ta med ut, særlig på en styrete dag i bunad. Gjør det når jeg må, men betaler meg heller ut av det😅 Jeg er heller ikke glad å lage mat, men har ikke økonomi til å betale så mye, absolutte alt koster penger, og noen ganger man droppe ting for å være på flere ting, og da er det gjerne de dyre tingene som går først. Jeg har det like koslig om jeg dukker opp et par timer før. Som sagt man må ikke kjøpe det aller dyreste på menyen for å ha det hyggelig. Jeg kan lage en enkel rett til 50 kr til 15 stk, men siden det er 17 mai hadde jeg laget en litt mer fancy rett til enn 100 kr. Anonymkode: 930ba...abb 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #46 Skrevet 10. april 2019 Jeg er 23 år og student, hadde aldri betalt 200kr for å gå hjem til noen og spise frokost. Det ville nok ikke vært mange som hadde møtt med det beløpet. Anonymkode: f138a...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #47 Skrevet 10. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her: Nå er det diskusjon om de skal betale eller ikke. Vi har ikke avtalt noe, men jeg har nevnt til et par at vi bare kan vippse så kan jeg fikse. Vi er alle studenter, så det er ikke sånn at jeg har råd til å spleise masse mat på 15 personer. Jeg kommer til å betale selv for all pynt, velkomstdrink, og så videre. Jeg spør etter hvor mye man bør be om for å arrangere koldtbord. Alle vet at det ikke er jeg som skal sponse de med mat. Anonymkode: 391ef...740 Tar dere ikke vare på pynten? Anonymkode: 930ba...abb
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #48 Skrevet 10. april 2019 Ts igjen: Nå har jeg lagt ut et forslag på 150,- som de fleste har svart ja til, så da ordnet det seg 😊 Anonymkode: 391ef...740
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #49 Skrevet 11. april 2019 Ta vare på pynten, så slipper du å bruke mye av busjettet hvert åt til det. Anonymkode: 930ba...abb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #50 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta vare på pynten, så slipper du å bruke mye av busjettet hvert åt til det. Anonymkode: 930ba...abb Har ikke regnet inn det de betaler til det, det brukes kun til mat. Jeg liker å pynte med blomster og diverse, bruker nok litt penere plastikk tallerkner som er engangs og så videre. Er ting som ikke er så enkelt å spare på. Anonymkode: 391ef...740
Clefable Skrevet 11. april 2019 #52 Skrevet 11. april 2019 (endret) Jeg har ikke lest hele tråden, men: Vi pleier dele kvitteringen på antall når vi er enige om at det er spleiselag. Det er jo det mest rettferdige. Alternativt om noen tar med litt hver. Ellers synes jeg menyen høres kjempegod ut, TS! Blir nok en herlig frokost. Edit: Ops, så nå dere ble enige om pris og at det ordnet seg. Så bra! Endret 11. april 2019 av Clefable 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå