Gå til innhold

17 mai feiring med venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom man bare tar 50kr per person ender man opp med kun 750kr for 15 gjester. Skal love deg at man ikke får en fin 17. Mai frokost for 15 pers for den summen. Jeg tenker 100kr er ganske passe, eventuelt tar du vare på kvitteringen og deler regningen på antall gjester, så vippser de deg i ettertid. 

Anonymkode: 36a8a...dfe

som jeg skriver kommer det an på hva man servere, er det billig brød og smør og ost og skinke eller litt mer fancy?

er det litt mer fancy og alkolfritt inkludert synes jeg 100 kr er innafor.

 

Ts ja ta vare på kvitteringen, ta skjermbilde etter selskapet å vis hvor mye det koster om det er slikt at du må ta mer betalt neste år.

 

Lykke til :)

Anonymkode: 930ba...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

som jeg skriver kommer det an på hva man servere, er det billig brød og smør og ost og skinke eller litt mer fancy?

er det litt mer fancy og alkolfritt inkludert synes jeg 100 kr er innafor.

 

Ts ja ta vare på kvitteringen, ta skjermbilde etter selskapet å vis hvor mye det koster om det er slikt at du må ta mer betalt neste år.

 

Lykke til :)

Anonymkode: 930ba...abb

Ts skriver jo at det planlegges spekemat, laks, salater, eggerøre, brød osv osv, det er ikke billig! 

Anonymkode: 36a8a...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt ok men ca 100 kroner, men avtale i forkant. Det foresten mulig noen absolutt heller vil ta med mat i istedenfor, er muligens andre som og elsker å arrangere. Derfor greit å avklare det i forkant.. 

Anonymkode: a8dd2...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts skriver jo at det planlegges spekemat, laks, salater, eggerøre, brød osv osv, det er ikke billig! 

Anonymkode: 36a8a...dfe

Da tror jeg hun kommer til å trenge mer enn 100 kr. Nærmere 200 kr da.

Anonymkode: 930ba...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg hun kommer til å trenge mer enn 100 kr. Nærmere 200 kr da.

Anonymkode: 930ba...abb

Sannsynligvis ja. Mat er dyrt! Stemmer for at Ts handler inn og deler regningen på antall gjester dersom Ts ikke ønsker å spandere en del av utgiftene til frokosten til gjestene. 

Anonymkode: 36a8a...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At gjestene skal betale for å komme på frokost...nei!!  Den tusenlappen i bidrag fra gjestene klarer du deg vel uten. Begynn å spare nå du, TS, så klarer du det nok uten at gjestene dine må betale . Nå er dere så "store" at det heller kan gå på rundgang å invitere! 

Anonymkode: cedf0...a6f

Altså, noen ganger går denne "verten betaler"-mentaliteten vel langt her på KG. Jeg er enig i at man ikke inviterer folk på mat for deretter å komme med et uventet pengekrav i etterkant, men så lenge man informerer om spleisinga i invitasjonen, er det helt innafor. Spesielt når man er student og har begrenset økonomi.

Jeg er over 30, er ferdig med studenttilværelsen for lengst, men holder fremdeles spleiselag innimellom. Jeg krever selvsagt ikke betaling når jeg inviterer noen venner på middag hos meg en vanlig fredagskveld. Men det å skulle stå for mat for hele vennekretsen på merkedager er i en annen kategori. 

Alle vennegjenger er avhengig av at noen er initiativtakere til å samles, og det er sjelden at alle er like gode på å invitere og stelle istand. Da blir det typisk noen få personer (veldig ofte en av jentene) som må stå for utgifter og matlaging hver gang, enten det er grillfest i sommerferien, julebord for gjengen eller 17.mai-frokost. Derfor er vippsing en veldig god ordning, slik at ingen slipper unna å bidra. 

Anonymkode: 406da...74c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis ja. Mat er dyrt! Stemmer for at Ts handler inn og deler regningen på antall gjester dersom Ts ikke ønsker å spandere en del av utgiftene til frokosten til gjestene. 

Anonymkode: 36a8a...dfe

Helt ærlig hadde jeg gått for potluck som de gjorde tidligere.

Jeg vet ikke om jeg hadde vært intressert i betalt veldig mye for mat jeg ikke spiser og det faktum at jeg er lett spist.

jeg skjønner at det er irriterrende med de som altid har med seg brød, men dette begynner å bare høres ut som en dyr erfare.

  Jeg hadde hørt med hva jentene ønsket først?

Vil majoritet det go fo it

Anonymkode: 930ba...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre at folk tar med. Da tar de med noe de har råd til og vet de liker. 

Anonymkode: 74695...595

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bedre at folk tar med. Da tar de med noe de har råd til og vet de liker. 

Anonymkode: 74695...595

Enig.

Anonymkode: 930ba...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre at folk tar med. Da tar de med noe de har råd til og vet de liker. 

Anonymkode: 74695...595

Men blir ikke det man tar med satt på et felles bord, så alle kan forsyne seg av hva de vil?

Anonymkode: 760e1...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men blir ikke det man tar med satt på et felles bord, så alle kan forsyne seg av hva de vil?

Anonymkode: 760e1...92f

Jo? 

Anonymkode: 74695...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men blir ikke det man tar med satt på et felles bord, så alle kan forsyne seg av hva de vil?

Anonymkode: 760e1...92f

Selfølgelig blir det, hvis jeg lager en rett il 100 kr og du lager en rett 200 kr, da har vi begge valgt hva vi føler vi har råd,  ingen som tvinger andre folk å lage dyre retter.

 

Og det er jo tydeligvis det ts irriterrer seg over, men sånn er dettil  tider, folk har forskjellige økomoni.-

man MÅ ikke ha all den fancy maten for å ha en hyggelig frokost.

Anonymkode: 930ba...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gladelig vipset om alternativet hadde vært å lage selv for å ta med. Deilig å slippe det styret altså. 

Kan du ikke sette opp en innkjøpsliste for deg selv og så se hva utgiftene blir ? Dele dette på 15 stk, som vertinne kan man betale en større andel selv hvis man har mulighet til det. Det blir jo også ofte litt restemat som kan nytes/fryses. Men absolutt ikke et must, trivelig at noen tar initiativ og steller i stand.  Hadde med et smil betalt opptil kr 250 for frokosten:)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100 kr er en bra pris. 

Anonymkode: 32ab7...ab2

Jeg hadde synes det hadde vært en ok pris å betale for frokosten, men ikke særlig mer..

Anonymkode: 930ba...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo? 

Anonymkode: 74695...595

Men det ble sagt at man da tar med det man vet man liker. Blir alt satt på felles bord er det ikke sikkert man får det man har kjøpt med selv. Noen andre kan jo ha forsynt seg av det.

Anonymkode: 760e1...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aureka skrev:

Hadde gladelig vipset om alternativet hadde vært å lage selv for å ta med. Deilig å slippe det styret altså. 

Kan du ikke sette opp en innkjøpsliste for deg selv og så se hva utgiftene blir ? Dele dette på 15 stk, som vertinne kan man betale en større andel selv hvis man har mulighet til det. Det blir jo også ofte litt restemat som kan nytes/fryses. Men absolutt ikke et must, trivelig at noen tar initiativ og steller i stand.  Hadde med et smil betalt opptil kr 250 for frokosten:)

 

Dette er studenter.

Jeg er 38, og hadde nok ikke vært intressert i betale 250 kr til frokost, når jeg kan lage en rett selv som er mye billigere.

Anonymkode: 930ba...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det ble sagt at man da tar med det man vet man liker. Blir alt satt på felles bord er det ikke sikkert man får det man har kjøpt med selv. Noen andre kan jo ha forsynt seg av det.

Anonymkode: 760e1...92f

Hva er poenget ditt egentlig?

Kverulere? 

 Var du som hold på i den bose tråden eller?

Anonymkode: 930ba...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i nesten samme situasjon. Bare at her har min samboers gjeng blitt enig uten vår mening om at frokosten skal holdes hjemme hos oss. Jeg jobber turnus og synes ikke dette er greit da jeg ikke har tid til å forberede noe. Jeg synes heller ikke det er greit at de bestemmer at vi skal servere dem mat, vi har ok økonomi men synes det er feil å bare gå ut i fra at vi har mulighet til å gjøre det. Så at alle betaler litt skulle absolutt bare mangle, det er jo du som faktisk må forberede og rydde etterpå.

Anonymkode: af621...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...