Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Ollibolli skrev:

Ååå krysser fingrene for at det går bra! Jeg hadde blødninger i mitt første svangerskap og det gikk fint, og man leser jo her at mange har opplevd det samme.

Jeg tar masse blodprøver hver måned fordi jeg fikk cellegift for noen år siden. Jeg følges opp med tanke på bivirkninger og økt kreftfare, så da er hcg-prøver med, noe som er litt ekstra spennende i prøvetiden 😊 Blir jeg gravid så får jeg en del ekstra oppfølging, men det skal være trygt.

Krysser fingrene for deg! :) Bra de er oppmerksomme og vil følge deg ekstra godt opp!

Har selv blødd i svangerskap (som resulterte i et friskt barn), men dette var virkelig noe annerledes. Blødde mer i dag. Jeg er bombesikker på at der var SA. Nå har jeg grått meg ferdig, og vi er klare for ny prøving. Det skjer som regel for en grunn, og det er en grei, dog liten, trøst i det hele 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, PepsiFlax skrev:

Krysser fingrene for deg! :) Bra de er oppmerksomme og vil følge deg ekstra godt opp!

Har selv blødd i svangerskap (som resulterte i et friskt barn), men dette var virkelig noe annerledes. Blødde mer i dag. Jeg er bombesikker på at der var SA. Nå har jeg grått meg ferdig, og vi er klare for ny prøving. Det skjer som regel for en grunn, og det er en grei, dog liten, trøst i det hele 😊

Så leit å høre, @PepsiFlax. Godt å se at du er ved godt mot, og at du evner å se veien videre! Sender deg en god klem 💛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, PepsiFlax skrev:

Tusen takk 😊😊

Åå det var trist å høre 😔 Bra at du har grått. Det er viktig å få det ut ❤️ Sender deg en trøsteklem og ønsker deg masse lykke i neste pp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe

Venter enda på TR. Tok one step billigtest i dag, kunne ikke se strek samme hvor mye jeg prøvde å lure meg selv til at det kunne være noe der 🤭 Tok test midt på dagen etter en stor kopp te og masse vann da, så får teste igjen i morgen tidlig. Men er 16-17dpo i dag, så burde kanskje vært positiv uansett. 

I går begynte jeg å gråte fordi det ikke var nok varmtvann igjen da jeg skulle fylle opp badekaret for å ta et bad:vetikke: Så hormonene er på plass hvert fall. Ellers har jeg ikke noe symptomer, har alltid litt spotting i dagene før, kramper og veldig ømme bryster minst en uke før IKM. Kanskje jeg ikke hadde EL, så derfor ingen symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, VaniIIe skrev:

Venter enda på TR. Tok one step billigtest i dag, kunne ikke se strek samme hvor mye jeg prøvde å lure meg selv til at det kunne være noe der 🤭 Tok test midt på dagen etter en stor kopp te og masse vann da, så får teste igjen i morgen tidlig. Men er 16-17dpo i dag, så burde kanskje vært positiv uansett. 

I går begynte jeg å gråte fordi det ikke var nok varmtvann igjen da jeg skulle fylle opp badekaret for å ta et bad:vetikke: Så hormonene er på plass hvert fall. Ellers har jeg ikke noe symptomer, har alltid litt spotting i dagene før, kramper og veldig ømme bryster minst en uke før IKM. Kanskje jeg ikke hadde EL, så derfor ingen symptomer? 

EL kan jo være forsinket? Så da er det jo ennå en sjanse 😊 haha huff kjenner igjen de hormonene 😂 I min første graviditet gråt jeg av «alt», enten jeg var sint, glad eller trist 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ollibolli said:

EL kan jo være forsinket? Så da er det jo ennå en sjanse 😊 haha huff kjenner igjen de hormonene 😂 I min første graviditet gråt jeg av «alt», enten jeg var sint, glad eller trist 😆

Hadde positiv EL test, men en uke senere hadde jeg plutselig masse El slim igjen, så kan jo være at EL var en uke forsinket ja. Negativ test i dag også, og med morgenurin i dag så. Har hørt at de ebay one step testene ikke er så gode da... 

Haha ja 😂 mannen prøvde å trøste meg og lurte på hvorfor jeg gråt, han trodde noe skikkelig ille hadde hendt 😅💕

Anonymkode: 571d0...d0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde positiv EL test, men en uke senere hadde jeg plutselig masse El slim igjen, så kan jo være at EL var en uke forsinket ja. Negativ test i dag også, og med morgenurin i dag så. Har hørt at de ebay one step testene ikke er så gode da... 

Haha ja 😂 mannen prøvde å trøste meg og lurte på hvorfor jeg gråt, han trodde noe skikkelig ille hadde hendt 😅💕

Hm ja, det kan hende at du hadde nok LH til å få positiv EL-test, men at det ikke ble høyt nok til at det slapp. Har du vurdert temping? Da finner man ut om egget slapp eller ikke... Hvor lang lutealfase pleier du å ha? Min erfaring med OS-testene er at de er dårlige på å vise hcg tidlig (lavt nivå), men når den først blir positiv så er den god på å vise økning (imotsetning til BT-testene) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Amatariel said:

Hm ja, det kan hende at du hadde nok LH til å få positiv EL-test, men at det ikke ble høyt nok til at det slapp. Har du vurdert temping? Da finner man ut om egget slapp eller ikke... Hvor lang lutealfase pleier du å ha? Min erfaring med OS-testene er at de er dårlige på å vise hcg tidlig (lavt nivå), men når den først blir positiv så er den god på å vise økning (imotsetning til BT-testene) 

Ja, men står opp til så forskjellige tider, og mannen også, så om han har jobbet veldig sent vil jeg ikke vekke han med å teste temp tidlig på morgenen osv. Så blir litt vanskelig! 

Har vanligvis veldig normale sykluser, 28 dager med el på dag 14 (myk åpen livmorstapp og El slim, samt smerter i siden når EL er på høyre side), men de to siste månedene har kroppen vært litt tullete (hadde sa syklusen før det så kanskje derfor). Forrige måned var uklar EL og 30 dager syklus, denne måneden er jeg på dag 32 med null tegn på at mensen er på vei. Får bare se hva som skjer fremover 🤪 selv de dårlige testene burde jo vist positivt nå, om ikke EL var senere enn antatt da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops meg over som vanlig 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe

Beklager spam, men rart... Alt jeg skriver blir postet som anonym selv om knappen ikke er huket av :S er meg, Vanille hvert fall 😊

Edit: jeg gir opp 😂 nå funket det plutselig 

Endret av VaniIIe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men står opp til så forskjellige tider, og mannen også, så om han har jobbet veldig sent vil jeg ikke vekke han med å teste temp tidlig på morgenen osv. Så blir litt vanskelig! 

Jeg har forståelse for at det er litt å sette seg inn i i starten, men dersom man vil så er det veldig enkelt. Jeg har tidligere tempet tilsammen i over 2 år, og det tar knapt en uke å venne seg til ;) Hadde stålkontroll på syklusen. Vet ikke hvor tungt mannen din sover da, men min har aaldri våknet av at jeg har tempet. Svært ofte våknet jeg knapt selv 😂 Hadde ringeklokken på samme tidspunkt hver dag, fant frem termometeret uten å åpne øynene, stappet det oppi der, og varsel enten via lyd eller lys sier ifra når den er ferdig, så legge det i fra meg. Må ha termometer med minne vel og merke... slik at man kan lese av resultatet når man faktisk er ordentlig våken og står opp. Kan også innrømme at jeg sovnet videre maange ganger med termometeret stukket inn der 🤣 men har ikke hatt noe  å si da resultatet jo har blitt avlest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg har forståelse for at det er litt å sette seg inn i i starten, men dersom man vil så er det veldig enkelt. Jeg har tidligere tempet tilsammen i over 2 år, og det tar knapt en uke å venne seg til ;) Hadde stålkontroll på syklusen. Vet ikke hvor tungt mannen din sover da, men min har aaldri våknet av at jeg har tempet. Svært ofte våknet jeg knapt selv 😂 Hadde ringeklokken på samme tidspunkt hver dag, fant frem termometeret uten å åpne øynene, stappet det oppi der, og varsel enten via lyd eller lys sier ifra når den er ferdig, så legge det i fra meg. Må ha termometer med minne vel og merke... slik at man kan lese av resultatet når man faktisk er ordentlig våken og står opp. Kan også innrømme at jeg sovnet videre maange ganger med termometeret stukket inn der 🤣 men har ikke hatt noe  å si da resultatet jo har blitt avlest.

Jeg ville veldig gjerne, og har søvnproblemer, så det funka særdeles dårlig. Hjalp ikke uansett hvor mye jeg ville, det gikk utover søvn- og livskvalitet😅 Godt å høre at det funker for andre, for meg var det helt pyton. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6 eller 7 dpo. Diskuterer med meg selv om jeg skal begynne å teste i morgen eller fredag eller vente til nærmere ikm. På den ene siden vet jeg at jeg blir nedfor av negativ test, til og med når det er så tidlig, men samtidig så hadde det vært gøy å skimte en strek tidlig hvis jeg faktisk er gravid! Liker jo godt den spenningen med tidlig testing 😉 Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ollibolli skrev:

I dag er jeg 6 eller 7 dpo. Diskuterer med meg selv om jeg skal begynne å teste i morgen eller fredag eller vente til nærmere ikm. På den ene siden vet jeg at jeg blir nedfor av negativ test, til og med når det er så tidlig, men samtidig så hadde det vært gøy å skimte en strek tidlig hvis jeg faktisk er gravid! Liker jo godt den spenningen med tidlig testing 😉 Hva gjør dere andre?

Personlig syns jeg det er MYE verre å få mensen, enn å se en blenda test. Da er det iallefall fortsatt håp... jeg har tidligere hatt så kort lutealfase, at hvis jeg ikke har testet tidlig, så har bare mensen kommet uten at jeg har fått testet noe - dèt er kjedelig det :(Så du må nesten kjenne på hvordan du takler det ene og andre... om du blir veldig nedfor av negativ test, men heller trives med å være litt uvitende så ville jeg unngått å teste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt flau av meg selv... 😳 for jeg skulle jo ta denne prøvingen såå rolig, og bare se om det skjer noe... men i dag har jeg altså vært hos en fertilitetsgynekolog 🤪 på pp1 CD11 liksom. MEN til mitt eget forsvar så fant jeg rett og slett ut at når jeg vet at noe sannsynligvis kan hjelpe, så er det jo like greit å komme i gang med det. Jeg har nemlig PCOS, og da jeg har prøvd på tidligere barn har jeg gått på metformin for å stabilisere syklusen. Jeg har kartlagt syklusen det siste året, og den varierer fra alt mellom 69 og 29 dager. Ikke helt stabil med andre ord... så jeg tenkte at det ikke kunne skade å starte opp på dette igjen.

Ettersom det er noen år siden sist jeg var involvert i klinikken, så ville gynekologen naturlig nok ha meg inn til en undersøkelse. Så da har jeg vært der i dag for UL, og som mistenkt har jeg fortsatt eggposer (cyster) på eggstokkene. Og metformin er utskrevet. Så da starter jeg på det i morgen. Håper dette gjør at jeg får eggløsning på et normalt sted i syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Amatariel skrev:

Personlig syns jeg det er MYE verre å få mensen, enn å se en blenda test. Da er det iallefall fortsatt håp... jeg har tidligere hatt så kort lutealfase, at hvis jeg ikke har testet tidlig, så har bare mensen kommet uten at jeg har fått testet noe - dèt er kjedelig det :(Så du må nesten kjenne på hvordan du takler det ene og andre... om du blir veldig nedfor av negativ test, men heller trives med å være litt uvitende så ville jeg unngått å teste.

Jeg tror nok jeg skal starte testingen i morgen. Jeg har alt for lite å gjøre for tiden så da blir det uutholdelig å vente lenger 😆 du har et godt poeng med at det er verre å få mensen. For det er jo fortsatt håp når man tester tidlig 😉

38 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg blir litt flau av meg selv... 😳 for jeg skulle jo ta denne prøvingen såå rolig, og bare se om det skjer noe... men i dag har jeg altså vært hos en fertilitetsgynekolog 🤪 på pp1 CD11 liksom. MEN til mitt eget forsvar så fant jeg rett og slett ut at når jeg vet at noe sannsynligvis kan hjelpe, så er det jo like greit å komme i gang med det. Jeg har nemlig PCOS, og da jeg har prøvd på tidligere barn har jeg gått på metformin for å stabilisere syklusen. Jeg har kartlagt syklusen det siste året, og den varierer fra alt mellom 69 og 29 dager. Ikke helt stabil med andre ord... så jeg tenkte at det ikke kunne skade å starte opp på dette igjen.

Ettersom det er noen år siden sist jeg var involvert i klinikken, så ville gynekologen naturlig nok ha meg inn til en undersøkelse. Så da har jeg vært der i dag for UL, og som mistenkt har jeg fortsatt eggposer (cyster) på eggstokkene. Og metformin er utskrevet. Så da starter jeg på det i morgen. Håper dette gjør at jeg får eggløsning på et normalt sted i syklusen.

Haha det er IKKE lett å ta prøvingen med ro! Men jeg synes det høres veldig fornuftig ut det du har gjort 👍 Håper metformin gjør susen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville bare komme kjapt innom å si at jeg har blitt gravid med eggløsning på dag 8,9 og 9 de tre gangene spirene har blitt noe ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe
22 hours ago, Amatariel said:

Tja jo, om man vil nok så er det enkelt?? Mannen min sover ekstremt lett, han våkner bare jeg snur meg nærmest. Så med alarm på og bipete termometer så tror jeg ikke mannen hadde blitt så glad. I tillegg sliter jeg selv med søvnen, og klarer ikke sovne igjen etter å ha våknet og trenger den søvnen jeg kan få. Så hadde nok blitt mindre sex på oss om jeg hadde begynt med temping 🤭 da hjelper det ikke å vite når EL er, om man ikke får dtd. 

Vi har sex så og si hver dag uansett så lenge mannen er hjemme, så EL treffer vi jo som oftest. Men nå når man plutselig er langt over normal syklus lengde hadde det så klart vært greit å vite mer nøyaktig når EL var. :)

22 hours ago, Førstegangs said:

Jeg ville veldig gjerne, og har søvnproblemer, så det funka særdeles dårlig. Hjalp ikke uansett hvor mye jeg ville, det gikk utover søvn- og livskvalitet😅 Godt å høre at det funker for andre, for meg var det helt pyton. 

Ja samme her, det funker ikke for alle, samme hvor mye man vil 😅 folk er jo forskjellige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe

Dag 33 her, fremdeles ikke noe tegn på at mensen kommer, men også negativ test. Så får nesten anta at EL var en uke etter antatt EL (hadde plutselig masse El slim en uke etter), så da er ny IKM nå på fredag 😬 Eller kanskje null EL, det ville forklart mangel på ømme bryster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, VaniIIe skrev:

Dag 33 her, fremdeles ikke noe tegn på at mensen kommer, men også negativ test. Så får nesten anta at EL var en uke etter antatt EL (hadde plutselig masse El slim en uke etter), så da er ny IKM nå på fredag 😬 Eller kanskje null EL, det ville forklart mangel på ømme bryster. 

Det må være så frustrerende med ustabil syklus 😕 man får vel gjerne en «bortfallsblødning» når man ikke har EL? Eller gjelder det kanskje bare på p-pillen 🤔 Håper du får positiv test snart!

Tror kjæresten tenker at det har rabla helt for meg når han «tok meg på fersken» i å se på youtube-filmer av damer som tar graviditetstester 😂 Jeg er ikke i jobb nå så jeg kjeder vettet av meg tydeligvis.

I dag morges tok jeg en tidligtest fra Babyplan. Jeg er 7 eller 8 dpo. Så en svaaak skygge, men det gjør jeg alltid på disse. Eneste forskjellen nå er at skyggestreken var bredere enn de jeg klarer å myse meg fram til ellers. Så da får jeg litt håp nok en gang 🤪 I morgen skal jeg ta hcg-blodprøve så blir spennende å se om den fanger opp noe. Men jeg våknet også opp i dag i skikkelig PMS-humør så det tenker jeg er negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...