Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 

Håper dere har det bra i disse Corona tider 💛Ta vare på dere selv 💛

- M

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Bærblå skrev:

Hei alle sammen! 

Håper dere har det bra i disse Corona tider 💛Ta vare på dere selv 💛

- M

I lige måde 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må lufte tankene mine før jeg får helt noia... Jeg var(er) i utgangspunket kjempe redd graviditet og fødsel pga helseangst, men etter å ha fått enorm støtte av jordmor og helsevesenet med mye betryggelse om at jeg skal få ekstra oppfølging og samtaler. Da klarte jeg endelig å slutte på prevensjon og å starte prøvingen. Vi er nå i PP2, og jeg KAN være gravid da jeg allerede har hatt eggløsning denne mnd. Men nå mens denne coronakrisen står på kjenner jeg på en ekstrem redsel. Jeg skjønnet at de aller fleste er redde - men jeg et på randen til panikkanfall! Bare det av tanken på å ikke få ekstra oppfølging og at min partner evt ikke får være med på fødsel/barsel gjør meg helt ødelagt og angrer på alt 😭 Og selvfølgelig skjønner jeg at jeg ikke blir prioritert nå! Misforstå meg rett - men hva om jeg er blitt gravid og at dette ikke avtar før jeg evt skal føde 😰😭

Er det noen av dere som har «trøstende» eller støttende råd til en desperat person 🙈?? 

Tror dere dette er i en periode fremover eller vil jeg kunne risikere å må føde aleine 😢😢

Anonymkode: 41f31...358

Uff forstår du tar dette tungt og er redd, og denne typen frykt og angst er vanskelig å gi slipp på. Men om du skulle være gravid nå så er det heldigvis 9 mnd til du skal føde. Innen den tid tror jeg mye er løst. Men en tanke fra min side er at om du ikke skulle være gravid nå, så kanskje du bør vente et par PP til ting har blitt mer avklart å du har fått sortert tankene dine litt.

Husk at vi nå har stengt grenser og fått i gang utrolig mange gode tiltak. Dette løser seg :) I både Kina og Sør Korea har de nå begynt å gå tilbake til en mer normal hverdag allerede, så håper og tror absolutt vi også skal kunne klare det om ikke lenge.

Ja de har hvert strengere på mange områder, men vi er tross alt ikke mange mennesker, og derfor er vi også mye enklere å få kontroll på. Vi har også en av verdens beste helsevesen. 

Tror dette skal gå veldig fint og du kommer nok ikke til å måtte føde alene :) hadde en bekjent som faktisk fødte i disse dager, og hun ble veldig godt tatt vare på, og mannen hennes var tilstede under fødsel, og barsel. 

- M

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bærblå skrev:

Uff forstår du tar dette tungt og er redd, og denne typen frykt og angst er vanskelig å gi slipp på. Men om du skulle være gravid nå så er det heldigvis 9 mnd til du skal føde. Innen den tid tror jeg mye er løst. Men en tanke fra min side er at om du ikke skulle være gravid nå, så kanskje du bør vente et par PP til ting har blitt mer avklart å du har fått sortert tankene dine litt.

Husk at vi nå har stengt grenser og fått i gang utrolig mange gode tiltak. Dette løser seg :) I både Kina og Sør Korea har de nå begynt å gå tilbake til en mer normal hverdag allerede, så håper og tror absolutt vi også skal kunne klare det om ikke lenge.

Ja de har hvert strengere på mange områder, men vi er tross alt ikke mange mennesker, og derfor er vi også mye enklere å få kontroll på. Vi har også en av verdens beste helsevesen. 

Tror dette skal gå veldig fint og du kommer nok ikke til å måtte føde alene :) hadde en bekjent som faktisk fødte i disse dager, og hun ble veldig godt tatt vare på, og mannen hennes var tilstede under fødsel, og barsel. 

- M

TS her :)

Tusen takk for beroligende og utfyllende svar ❤️ Jeg tror kanskje det blir en pause dersom jeg ikke allerede er gravid ja. Takler dette dårlig merker jeg.. Men dersom jeg er gravid, så tror jeg også at det ordner seg :) Veldig godt å høre at det gikk fint med venninnen din!! Og at mannen fikk være med ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her :)

Tusen takk for beroligende og utfyllende svar ❤️ Jeg tror kanskje det blir en pause dersom jeg ikke allerede er gravid ja. Takler dette dårlig merker jeg.. Men dersom jeg er gravid, så tror jeg også at det ordner seg :) Veldig godt å høre at det gikk fint med venninnen din!! Og at mannen fikk være med ❤️ 

Vet du hva TS betyr? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Seinnie skrev:

Vet du hva TS betyr? 

Trodde det sto for tråd starter? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er TS av skravletråden:) du tenkte kanskje på selve temaet du postet om? Spiller jo ingen rolle, men TS er den som startet tråden, altså aller første innlegg i en tråd :) 

Endret av -C-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, -C- skrev:

Jeg er TS av skravletråden:) du tenkte kanskje på selve temaet du postet om? Spiller jo ingen rolle, men TS er den som startet tråden, altså aller første innlegg i en tråd :) 

Aaah, det beklager jeg🙈 Skjønte der nå når jeg leser det du skriver 😂 Trur jeg tenkte jeg hadde laget en egen tråd 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aaah, det beklager jeg🙈 Skjønte der nå når jeg leser det du skriver 😂 Trur jeg tenkte jeg hadde laget en egen tråd 🙈

Vet du, det spiller ingen rolle ❤️ bare dumt om noen forveksler meg med deg og visa versa! Plass til alle her, TS eller ei :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Da har vi vært på ultralyd og fått sett en liten sprelloppmaker i magen 😍 Hjertet slo og slo og det lille rørte på seg! Det var kun én inni der, så Hausken mente at høyt hcg bare indikerer et sterkt embryo for oss! Jeg trodde selv jeg var 7+0, men gynekologen satte meg fram til 7+1 ❤️ 

Da jeg så det lille hjertet slå, før hun rakk å si noe, begynte tårene og trille! Sambo ble også rørt! 

Jeg har nemlig i de to siste dagene plutselig ikke følt meg kvalm lengre, omtrent ikke liksom. I dag er jeg litt kvalm, men minimalt! Og med jentene spydde jeg jo fra uke 5, og hadde hyperemesis. 
Så for meg var det utrolig skremmende at kvalmen forsvant og at jeg denne gangen overhodet ikke spyr!

Så jeg krisemaksimerer seff - stressballe som jeg er, og sa til meg selv og sambo at nå har vi sikkert mistet til MA og bla bla bla!  Var driiiiiitnervøs da jeg gikk inn der i dag sukk!

VERDENS BESTE NYHET! Og jeg kunne ikke vært lykkeligere ❤️ Måtte dele med dere ❤️ 

God klem fra meg og lille trille🥰

743A6A39-201B-4A18-B431-5B4C7FC674AE.jpeg

Endret av -C-
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, -C- skrev:

Hei alle sammen!

Da har vi vært på ultralyd og fått sett en liten sprelloppmaker i magen 😍 Hjertet slo og slo og det lille rørte på seg! Det var kun én inni der, så Hausken mente at høyt hcg bare indikerer et sterkt embryo for oss! Jeg trodde selv jeg var 7+0, men gynekologen satte meg fram til 7+1 ❤️ 

Da jeg så det lille hjertet slå, før hun rakk å si noe, begynte tårene og trille! Sambo ble også rørt! 

Jeg har nemlig i de to siste dagene plutselig ikke følt meg kvalm lengre, omtrent ikke liksom. I dag er jeg litt kvalm, men minimalt! Og med jentene spydde jeg jo fra uke 5, og hadde hyperemesis. 
Så for meg var det utrolig skremmende at kvalmen forsvant og at jeg denne gangen overhodet ikke spyr!

Så jeg krisemaksimerer seff - stressballe som jeg er, og sa til meg selv og sambo at nå har vi sikkert mistet til MA og bla bla bla!  Var driiiiiitnervøs da jeg gikk inn der i dag sukk!

VERDENS BESTE NYHET! Og jeg kunne ikke vært lykkeligere ❤️ Måtte dele med dere ❤️ 

Så UTROLIG hyggelig lesning!!! ❤️ Gratulerer til dere begge, dette er sååå stas 😍🙌🏻 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SUPERMIRI skrev:

Så UTROLIG hyggelig lesning!!! ❤️ Gratulerer til dere begge, dette er sååå stas 😍🙌🏻 

Tuuuusen takk snille deg @SUPERMIRI ❤️ jeg er letta skal du tro!!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, -C- skrev:

Tuuuusen takk snille deg @SUPERMIRI ❤️ jeg er letta skal du tro!!! 

Åh ja, det vil jeg tro! ❤️ Må være en heeerlig følelse 🥰🥰🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SUPERMIRI skrev:

Åh ja, det vil jeg tro! ❤️ Må være en heeerlig følelse 🥰🥰🥰

Ja virkelig! Nå har jeg opplevd dette to ganger før, men jeg har virkelig aldri sett så pris på det, som jeg gjør nå!

Det er en helt annen følelse denne gangen. Takknemlighet på en helt annen måte! Misforstå meg rett, de to andre barna var helt fantastiske å få se hjerteslag på de også, og kjempeønsket var de også. Men med tiden, alder, bekymringer og redsel, + det har opplevd å ha mistet to stykk, gjør noe med en! Det setter spor i sjelen!

Så ja denne gangen føles det annerledes! Det føles som en ekstra velsignelse! Jeg vet at vi ikke er utenfor faresonen enda, men vi er et lite del mål nærmere. Nei, et STORT del mål nærmere😍

Så ja - jeg er såååå glad! Herlighet, tenk at vi fikk se og høre hjertet slå ❤️ 

Takknemlig 🙏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, -C- skrev:

Ja virkelig! Nå har jeg opplevd dette to ganger før, men jeg har virkelig aldri sett så pris på det, som jeg gjør nå!

Det er en helt annen følelse denne gangen. Takknemlighet på en helt annen måte! Misforstå meg rett, de to andre barna var helt fantastiske å få se hjerteslag på de også, og kjempeønsket var de også. Men med tiden, alder, bekymringer og redsel, + det har opplevd å ha mistet to stykk, gjør noe med en! Det setter spor i sjelen!

Så ja denne gangen føles det annerledes! Det føles som en ekstra velsignelse! Jeg vet at vi ikke er utenfor faresonen enda, men vi er et lite del mål nærmere. Nei, et STORT del mål nærmere😍

Så ja - jeg er såååå glad! Herlighet, tenk at vi fikk se og høre hjertet slå ❤️ 

Takknemlig 🙏

Jeg får virkelig ikke sagt nok hvor glad jeg er på dine vegne! ❤️ Håper du får til å nyte det litt mer fremover 😍

Her i gården hadde jeg eggløsning i helgen, så nå blir det en spennende tid i vente! 🙌🏻🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@-C-, nå var det på tide med oppdatering ja!! 😍😍 Venta så spent i hele dag og krysset alt jeg kan krysse 🤭 Gratulerer så utrolig mye! Må være en god følelse å endelig få det bekreftet! Håper skuldrene senkes nå og at du kan nyte graviditeten fremover ❤

STOR klem til deg og lille trille 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@-C- Åååh så utrolig kjekk nyhet!! 😊 Fin og sterk spire!! Gratulerer så mye!! Har selv TUL på fredag, så er megaspent. Håper å få se hjertet slå, er 6+5 da 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -C- skrev:

Hei alle sammen!

Gode nyheter 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, -C- skrev:

Hei alle sammen!

😍😍😍 Gratulerer såå mye ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk alle sammen ❤️ virkelig alle!

Jeg skal prøve å slappe av litt mer nå. Gynekologen sa at når jeg faktisk har født to friske barn, er sjansen enda lavere for SA eller MA også.

De tidlige SA’ene jeg har hatt før påvirker ikke statistikken til den som er der inne nå :) da de skjedde så mye tidligere. Denne er mye lengre på vei og hjertet slår, så det er trygt å vite! Det sa iallfall gynekologen i dag :)

Ser også en del av dere har svart meg direkte innboksen ❤️ svarer der etterhvert også.

Dere skjønner at den kvalmen som forsvant, dom bekymret meg så med sitt fravær, har nemlig meldt sin fulle ankomst igjen 🤢 men jeg setter pris på den allikevel haha! 

@SUPERMIRI så spennende med EL! Satser på den sitter snart altså! Du vet jo at du kan 😍

@J1994 Tusen takk ❤️ det er virkelig veldig stas!  

@Vestalinn Åååh da må du oppdatere oss! Det føles som en evighet til sant? Tiden går sååå sakte når man venter på tul haha!

@Pingvin1 og @frk.bie TUSEN TAKK ❤️ 

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...