Amatariel Skrevet 8. mai 2020 #6281 Del Skrevet 8. mai 2020 6 minutter siden, Ollibolli skrev: Ja, det blir spennende å få svar på mandag 😀 håper du får god effekt av B6! Vet du om det er et vitamin man kan få for mye av? Sikkert ikke bra å ta for mye (av noe), men èn tablett B6 daglig er iallefall ikke farlig. Det er også et vannløslig vitamin som gjør det til et mindre problem. Les mer om evnt. inntak her https://www.matprat.no/artikler/ernaring/vitamin-b6/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 8. mai 2020 #6282 Del Skrevet 8. mai 2020 2 timer siden, Amatariel skrev: Neste pp nå blir pp2. Jeg har blitt gravid på første pp etter en SA hele to ganger, så håper det samme for deg! Man er ekstra fruktbar da ☺️ Uh, spennende! Da slår vi et slag for februarbaby nå da 😄 Merket du at du var mer nervøs i svangerskapene etter MA? Kjenner jeg gruer meg litt, kommer sikkert til å tenke at det er for godt til å være sant hele tiden 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. mai 2020 #6283 Del Skrevet 8. mai 2020 10 minutter siden, PepsiFlax skrev: Merket du at du var mer nervøs i svangerskapene etter MA? Ja i høyeste grad. Jeg opplevde faktisk tre svangerskap som ikke holdt på bare ett år. Så da jeg testet positivt for fjerde gang trodde jeg ikke -litt- på at det holdt en gang. Spesielt ettersom den ene aborten var en senabort. Angstfull fra jeg testet positivt til babyen lå i armene mine, rett og slett. Men det var bare 9 måneder med angst jeg måtte igjennom... det er jo verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiFlax Skrevet 8. mai 2020 #6284 Del Skrevet 8. mai 2020 20 minutter siden, Amatariel skrev: Ja i høyeste grad. Jeg opplevde faktisk tre svangerskap som ikke holdt på bare ett år. Så da jeg testet positivt for fjerde gang trodde jeg ikke -litt- på at det holdt en gang. Spesielt ettersom den ene aborten var en senabort. Angstfull fra jeg testet positivt til babyen lå i armene mine, rett og slett. Men det var bare 9 måneder med angst jeg måtte igjennom... det er jo verdt det. Det forstår jeg veldig godt! Så flott at du fikk babyen din da ❤️ Utrolig hva man klarer når man står oppi det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 10. mai 2020 #6285 Del Skrevet 10. mai 2020 I dag føler jeg meg skikkelig nedfor 😔 fikk svakt positiv test i går, da kunne kjæresten min se den og det var svak rosa farge. I dag derimot var testen helt blendahvit 😩 ikke en skyggestrek engang! Jeg er 10-11 dpo i dag. Så da tenker jeg at løpet er kjørt for denne PP’en også. Hvis det ikke klaffer neste gang så får vi utredning, men jeg har så lite lyst til det. Jeg har et litt vanskelig forhold til sykehus og utredninger fordi jeg var alvorlig syk i flere år og bodde mye på sykehus. Håper jeg klarer å se litt mer optimistisk på ting snart. Er sikkert bare PMS-humøret som tuller med meg. Jaja, det var dagens sutrepost fra meg 😜 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. mai 2020 #6286 Del Skrevet 10. mai 2020 Uff, det var kjedelig Ollibolli. Skjønner det er greit å holde forventningsnivået nede, men husk at håpet ikke er ute før mensen kommer. For det første øker ikke en test så mye fra en dag til en annen (dobler seg mer annenhver dag). Og for det andre er det fortsatt under to uker siden du hadde EL. Da er det svæært sensitivt å teste. Mye kan spille inn, f.eks urinkonsentrasjon. Så jeg krysser fingrene ennå litt til for deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 10. mai 2020 #6287 Del Skrevet 10. mai 2020 4 timer siden, Amatariel skrev: Uff, det var kjedelig Ollibolli. Skjønner det er greit å holde forventningsnivået nede, men husk at håpet ikke er ute før mensen kommer. For det første øker ikke en test så mye fra en dag til en annen (dobler seg mer annenhver dag). Og for det andre er det fortsatt under to uker siden du hadde EL. Da er det svæært sensitivt å teste. Mye kan spille inn, f.eks urinkonsentrasjon. Så jeg krysser fingrene ennå litt til for deg! Tusen takk for trøstende ord ☺️ Det er jo ikke helt over ennå, men siden jeg testet relativt sterkt positiv 10 dpo med første så tenker jeg at det gjelder nå også. Nå har jeg i hvert fall gått en lang tur og fått klarnet tankene litt. Disse hormonene tuller med humøret mitt 😂 Nå venter jeg nok med å teste til evt IKM. Mistenker en kjemisk, men får se hva blodprøven jeg tok på fredag sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VaniIIe Skrevet 10. mai 2020 #6288 Del Skrevet 10. mai 2020 4 hours ago, Ollibolli said: Tusen takk for trøstende ord ☺️ Det er jo ikke helt over ennå, men siden jeg testet relativt sterkt positiv 10 dpo med første så tenker jeg at det gjelder nå også. Nå har jeg i hvert fall gått en lang tur og fått klarnet tankene litt. Disse hormonene tuller med humøret mitt 😂 Nå venter jeg nok med å teste til evt IKM. Mistenker en kjemisk, men får se hva blodprøven jeg tok på fredag sier. Uff ikke noe gøy når man får opp håpet 💕 fikk selv ganske tydelig rosa strek i går, både mannen og jeg var helt sikre på at nå har det endelig klaffet, men i dag morges kom plutselig mensen med smerter og hele pakken. Vet ikke om det falsle positive eller kjemisk, men er hvert fall ikke gravid. Så da er det bare å prøve igjen til neste måned😩 Krysser fingrene for deg da, kanskje testen du tok som ble hvit hadde mindre fargestoff i, så trenger mer hcg for å reagere. 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. mai 2020 #6289 Del Skrevet 10. mai 2020 39 minutter siden, VaniIIe skrev: Uff ikke noe gøy når man får opp håpet 💕 fikk selv ganske tydelig rosa strek i går, både mannen og jeg var helt sikre på at nå har det endelig klaffet, men i dag morges kom plutselig mensen med smerter og hele pakken. Vet ikke om det falsle positive eller kjemisk, men er hvert fall ikke gravid. Så da er det bare å prøve igjen til neste måned Lykke til videre! Men jeg vil sterkt anbefale deg å ta en billigtest når mensen er over, for å være helt sikker. Dette gjør jeg alltid, ettersom jeg personlig har opplevd å tro at mensen kom en gang, og så viste det seg å være en dagevis lang svangerskapsblødning. Kroppen gjør så mye rart altså. Om det er -noe- som er unormalt rundt mensen, så ville jeg altså tatt en test. Enten lengden på mensen, mengde eller i ditt tilfelle - en svak strek i forkant av mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VaniIIe Skrevet 10. mai 2020 #6290 Del Skrevet 10. mai 2020 2 hours ago, Amatariel said: Lykke til videre! Men jeg vil sterkt anbefale deg å ta en billigtest når mensen er over, for å være helt sikker. Dette gjør jeg alltid, ettersom jeg personlig har opplevd å tro at mensen kom en gang, og så viste det seg å være en dagevis lang svangerskapsblødning. Kroppen gjør så mye rart altså. Om det er -noe- som er unormalt rundt mensen, så ville jeg altså tatt en test. Enten lengden på mensen, mengde eller i ditt tilfelle - en svak strek i forkant av mensen. Takk for tipset, skal gjøre det! Hele syklusen min var rar denne måneden! Men ganske sikker på at det er mensen nå, jeg har veldig sterke smerter alltid. Og i tillegg er jeg alltid veldig utmattet uken/dagene før, så plutselig letter utmattelsen når mensen kommer, om det gir mening 😅 også har jeg vært et hormonmonster de siste par dagene 🤭 det er heldigvis bedre nå også, stakkars mannen! I går begynte jeg å gråte for alt mulig rart, måtte be han ignorere det, for jeg visste ikke selv hvorfor jeg gråt en gang 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 11. mai 2020 #6291 Del Skrevet 11. mai 2020 12 timer siden, VaniIIe skrev: Uff ikke noe gøy når man får opp håpet 💕 fikk selv ganske tydelig rosa strek i går, både mannen og jeg var helt sikre på at nå har det endelig klaffet, men i dag morges kom plutselig mensen med smerter og hele pakken. Vet ikke om det falsle positive eller kjemisk, men er hvert fall ikke gravid. Så da er det bare å prøve igjen til neste måned😩 Krysser fingrene for deg da, kanskje testen du tok som ble hvit hadde mindre fargestoff i, så trenger mer hcg for å reagere. 💕 Tusen takk 💕 Så synd med mensen 😔 men da kommer du i gang med ny PP. Håper du får en mer stabil syklus fremover 😊 I dag er jeg fullstendig forvirret over kroppen min!! Fikk svar på blodprøven fra fredag og der var hcg på 6! Det kan tyde på starten på et svangerskap. Jeg tok en CB early nå på morgenurin og der kom det opp en svak strek, lenge før tidsfristen. Den er blå! Men veldig svak. Kan se den i alle typer lys og må ikke myse 😆 Men så tenker jeg at siden hcg var 6 på fredag så burde den være 12 på søndag og da var det ingen strek på tidligtesten 🤔 og CB early har sensitivitet på 10! Så da burde jo streken vært mye klarere? Har i tillegg lest mye om blå skyggestreker/falsk positive CB. Skal måle hcg igjen i neste uke hvis jeg ikke får positiv test innen den tid. Usj, dette er bare frustrerende. Blir det en ny pp skal jeg ikke kjøpe inn tester før IKM 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mai 2020 #6292 Del Skrevet 11. mai 2020 3 timer siden, Ollibolli skrev: I dag er jeg fullstendig forvirret over kroppen min!! Fikk svar på blodprøven fra fredag og der var hcg på 6! Det kan tyde på starten på et svangerskap. Jeg tok en CB early nå på morgenurin og der kom det opp en svak strek, lenge før tidsfristen. Den er blå! Men veldig svak. Kan se den i alle typer lys og må ikke myse 😆 Men så tenker jeg at siden hcg var 6 på fredag så burde den være 12 på søndag og da var det ingen strek på tidligtesten 🤔 og CB early har sensitivitet på 10! Så da burde jo streken vært mye klarere? Har i tillegg lest mye om blå skyggestreker/falsk positive CB. Skal måle hcg igjen i neste uke hvis jeg ikke får positiv test innen den tid. Usj, dette er bare frustrerende. Blir det en ny pp skal jeg ikke kjøpe inn tester før IKM Kan hende at den ene billigtesten som ikke viste noe i går var defekt? Veldig lovende at du har noe hcg i kroppen da, og at dagens strek er synlig. Men aaall forståelse for at dette er frustrerende. Er liksom ikke noe annet enn tid som hjelper... kjeedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 11. mai 2020 #6293 Del Skrevet 11. mai 2020 2 timer siden, Amatariel skrev: Kan hende at den ene billigtesten som ikke viste noe i går var defekt? Veldig lovende at du har noe hcg i kroppen da, og at dagens strek er synlig. Men aaall forståelse for at dette er frustrerende. Er liksom ikke noe annet enn tid som hjelper... kjeedelig. Det var et godt poeng 😊 kan jo ha vært uheldig med den testen. I dag har jeg menskramper og er ganske kvalm. Har heller ikke ømme bryster slik jeg pleier, så føles veldig likt som første gang jeg var gravid. Da ble jeg kvalm før positiv test og slet med det i 5 mnd 😳 Tror ganske sikkert det er hcg i kroppen min nå, men tiden får vise om det er en spire som holder eller ikke. Har to tester igjen nå, så blir (alt for) spennende å se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 11. mai 2020 #6294 Del Skrevet 11. mai 2020 13 minutter siden, Ollibolli skrev: Det var et godt poeng 😊 kan jo ha vært uheldig med den testen. I dag har jeg menskramper og er ganske kvalm. Har heller ikke ømme bryster slik jeg pleier, så føles veldig likt som første gang jeg var gravid. Da ble jeg kvalm før positiv test og slet med det i 5 mnd 😳 Tror ganske sikkert det er hcg i kroppen min nå, men tiden får vise om det er en spire som holder eller ikke. Har to tester igjen nå, så blir (alt for) spennende å se hva som skjer. Krysser fingre og tær for deg! Er så nervepirrende når man ikke vet hva som skjer og man bare så inderlig håper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 11. mai 2020 #6295 Del Skrevet 11. mai 2020 4 timer siden, autorain skrev: Krysser fingre og tær for deg! Er så nervepirrende når man ikke vet hva som skjer og man bare så inderlig håper! Tusen takk 💕 Huff ja, det gjelder vel egentlig å holde seg opptatt med andre ting, men selv da tenker jeg konstant på dette 😂 Jeg som trodde jeg var en tålmodig person 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 13. mai 2020 #6296 Del Skrevet 13. mai 2020 Svaaak positiv, såvidt jeg kunne se synlig test i går og helt blendahvit i dag, og nå kom mensen for fullt 😩 da var det en kjemisk denne gangen. Kjipt! Men i det minste får jeg kose meg med spekemat og sjampanje på 17.mai! Nå skal jeg ikke kjøpe inn tester og heller prøve å holde ut til neste IKM. Blir jo helt tullete av dette 😆 Vurderer faktisk å droppe prøvingen en måned bare for å faktisk klare å fokusere på noe annet, men spørs om jeg klarer det 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 13. mai 2020 #6297 Del Skrevet 13. mai 2020 (endret) 18 timer siden, Ollibolli skrev: Svaaak positiv, såvidt jeg kunne se synlig test i går og helt blendahvit i dag, og nå kom mensen for fullt 😩 da var det en kjemisk denne gangen. Kjipt! Men i det minste får jeg kose meg med spekemat og sjampanje på 17.mai! Nå skal jeg ikke kjøpe inn tester og heller prøve å holde ut til neste IKM. Blir jo helt tullete av dette 😆 Vurderer faktisk å droppe prøvingen en måned bare for å faktisk klare å fokusere på noe annet, men spørs om jeg klarer det 🤪 Så leit 😐 det eneste fine er vel at vet du, og du slipper å lure (mer denne perioden). Drikk litt ekstra champagne 🥰 Endret 14. mai 2020 av autorain 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. mai 2020 #6298 Del Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, Ollibolli skrev: Svaaak positiv, såvidt jeg kunne se synlig test i går og helt blendahvit i dag, og nå kom mensen for fullt 😩 da var det en kjemisk denne gangen. Kjipt! Men i det minste får jeg kose meg med spekemat og sjampanje på 17.mai! Nå skal jeg ikke kjøpe inn tester og heller prøve å holde ut til neste IKM. Blir jo helt tullete av dette 😆 Vurderer faktisk å droppe prøvingen en måned bare for å faktisk klare å fokusere på noe annet, men spørs om jeg klarer det 🤪 Æsj så kjedelig at det ikke ble noe ut av den Masse lykke til videre! Lurt å tenke litt hvordan man skal gripe an neste pp ja. Hvordan man takler en pause er veldig individuelt. Flott slik som autorain beskriver det. Men for min del ble det bare verre når jeg skulle prøve å legge alt bort en stund Jeg syns det var helt forferdelig å miste kontrollen. Følte at det lille jeg kunne styre (som å finne ut nøyaktig når EL var og sånt) var gull verdt. Så det ble bare enda mer tanker fra min side. Fant ut at det beste var å "kose" meg med temping, EL-testing og skrulling og skravling på prøveforum i dpo-land. Men helt klart - der kan man være forskjellige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 14. mai 2020 #6299 Del Skrevet 14. mai 2020 Hei alle fine damer her! ❤️ Tenkte å komme med en liten oppdatering her inne også, for de som ønsker å lese det da 😊 Va på OUL igår, og lille jenta vårres har det helt perfekt der inne 🥰 det var en stein som løsnet fra skuldrene mine i det jordmor sa at alt var i skjønneste orden! Og det at vi får ei jenta er bare ett pluss 😍 Jeg håper så for dere alle her inne at det klaffer snart! ❤️ Jeg følger med fra sidelinjen og håpe så at mange av dere snart har en spire som sitter! Jeg hadde også en kjemisk pp'n før spiren satt, så jeg tror man er mere fruktbar enn ellers etter en kjemisk! Men det er kanskje ikke tilfelle for alle, så her krysser jeg alt for at dere får oppleve ett slikt mirakel ganske snart! ❤️ Ønsker dere en fin dag 🥰 klem ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozarellalover Skrevet 14. mai 2020 #6300 Del Skrevet 14. mai 2020 Etter flere sykluser med svake og rare streker, og påfølgende blødninger, så ble det ampert her hjemme på siste runde letrozol. Har vært dårlig stemning pga hjemmekontor og sure barn. Likevel sp tror jeg at jeg denne gangen kan gratulere meg selv 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå