Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner meg igjen med at mannen syns jeg er skrullete @Ollibolli 😂 Spennende med tidlig testing da som kanskje har en skygge med at noe er på gang. Lurt at du får tatt blodprøve i morgen, for dagene fremover kan bli tøffe tolkemessig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Amatariel skrev:

Kjenner meg igjen med at mannen syns jeg er skrullete @Ollibolli 😂 Spennende med tidlig testing da som kanskje har en skygge med at noe er på gang. Lurt at du får tatt blodprøve i morgen, for dagene fremover kan bli tøffe tolkemessig.

Haha ja jeg begynner jo å lure litt på hvor «prøvegal» man kan bli 😆 Er spent på blodprøven, men får ikke svar før mandag, så det går nok med en del tester før den tiden. Den skyggestreken jeg så er nesten borte nå 🤔 mulig jeg bare har overoptimistiske strekøyne i dag og 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ollibolli skrev:

Haha ja jeg begynner jo å lure litt på hvor «prøvegal» man kan bli 😆 Er spent på blodprøven, men får ikke svar før mandag, så det går nok med en del tester før den tiden. Den skyggestreken jeg så er nesten borte nå 🤔 mulig jeg bare har overoptimistiske strekøyne i dag og 😂

Det er lite annet å gjøre i dpo-land, så klart det må gå med noen tester da 😄 Godt det finnes billigstrimler! Jeg venter på mine i posten nå. Skrekkblandet fryd og tenke på testing igjen... hele 6 år siden sist jeg "var på kjøret" 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

hele 6 år siden sist jeg "var på kjøret" 😅

Det er så gøy at du kaller det å være "på kjøret", for jeg kan kjenne meg så igjen fra da jeg var prøver 😂 jeg ønsker dere begge @Ollibolli og @Amatariel lykke til og sender masse babystøv over 💕🥰 var storforbruker av billigtester selv 🙈 var det til og med det et par uker etter positiv test, for å se økning 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, autorain skrev:

var det til og med det et par uker etter positiv test, for å se økning 😅 

Og jeg tenker - but of course 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amatariel skrev:

Og jeg tenker - but of course 😅

Haha 😂 nettopp! Brukte tilsammen flere tester etter positiv test, enn jeg brukte i de månedene det ikke klaffa 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest VaniIIe
8 hours ago, Ollibolli said:

Det må være så frustrerende med ustabil syklus 😕 man får vel gjerne en «bortfallsblødning» når man ikke har EL? Eller gjelder det kanskje bare på p-pillen 🤔 Håper du får positiv test snart!

Tror kjæresten tenker at det har rabla helt for meg når han «tok meg på fersken» i å se på youtube-filmer av damer som tar graviditetstester 😂 Jeg er ikke i jobb nå så jeg kjeder vettet av meg tydeligvis.

I dag morges tok jeg en tidligtest fra Babyplan. Jeg er 7 eller 8 dpo. Så en svaaak skygge, men det gjør jeg alltid på disse. Eneste forskjellen nå er at skyggestreken var bredere enn de jeg klarer å myse meg fram til ellers. Så da får jeg litt håp nok en gang 🤪 I morgen skal jeg ta hcg-blodprøve så blir spennende å se om den fanger opp noe. Men jeg våknet også opp i dag i skikkelig PMS-humør så det tenker jeg er negativt.

Jaa, spesielt når den alltid er på 28 dager. Forrige måned var 30 (måneden etter SA) og nå er jeg på dag 34 og fremdeles ingen tegn på noe! Har lest reviews på de testene jeg har, og mange sier de ikke fikk positiv test før uke 5 og 6 selv om de visste de var gravide.. Så nå har jeg jo håp igjen om at det bare er elendige tester 🤭 Får nesten kjøpe en ordentlig test i dag! 

Haha kjenner meg igjen! Man kan jo bli helt tullerusk av mindre :hoho:

Så spennende med blodprøve!! Så du får svar på mandag!! Krysser fingrene for deg 🤞typisk å måtte vente over hele helgen da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel hahaha på kjøret var skikkelig beskrivende 😂

@autorain Tusen takk 💕

@Vanille Har du fått kjøpt nye tester i dag? Krysser fingrene for at du snart får et ordentlig svar 😀

Jeg tok en ny test i dag morges. Da kom det fram en skyggestrek, men den var såpass tydelig at kjæresten kunne se den. Jeg kunne ikke se noen farge da, så tør ikke helt glede meg over den. Såvidt jeg kan skimte den på et bilde jeg tok, men etter at den tørket inn så kan jeg ikke se den lenger 🤔 Jeg har tatt blodprøve på sykehuset i dag. De sa jeg fortsatt kunne være gravid selv hvis den ikke fanger opp noe, for jeg er bare 8 eller 9 dpo i dag. Så da fortsetter jeg å håpe 🤪 I går og i natt har jeg hatt ordentlige menskramper, til tider så vonde at jeg våknet av de. Det har gitt seg i dag og har ingen symptomer ellers. Jeg har heldigvis lært meg at symptomer er umulige å tolke som enten det ene eller det andre såpass tidlig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo kjempetidlig @Ollibolli, men veldig håpefullt. Mye mer håp enn om man kun hadde fått helt blenda tester. Så spennende at dere har sett noe, og at hcg-test er tatt. Skulle du fortsatt få tester vanskelig å tolke i helgen, så får du iallefall svar på mandag (?) av testen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg mottatt folat og vitamin B6 i posten. Jeg har ved tidligere prøverunder hatt problemer med (på grensen til) defekt lutealfase, i tillegg har jeg opplevd 2 SA'er. Etter dette søkte jeg mye rundt og fikk tips om B6-vitaminet. Tok det da, og ble gravid med en spire som holdt svangerskapet ut. Så da tenker jeg at det kanskje kan være lurt å ta det denne gangen også.

B6 kan øke fertiliteten ved å hjelpe hormonene, samt forlenge lutealfasen, regulere østrogen og progesteron , og forberede livmorsslimet.. Det kan tyde på at kvinner som har et rikelig og variert kosthold og som inneholder B6- vitaminer har ikke like stor sjanse for spontanabort de første ukene. Oksidativt stress kan oppstå dersom B6 er i underskudd, oksidativt stress kan redusere fertiliteten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe

@Ollibolli Testet i dag morges, fikk en svak svak strek på first response, kom før tiden og ser ut som den er rosa. Men er virkelig svak så er kanskje bare en skyggestrek.. 

Så tenker kanskje at kroppen prøvde å slippe egg første gangen, men ikke klarte det, så faktisk EL er da jeg fikk skikkelig mengder med EL slim (mer enn jeg noen gang har hatt og beklager detaljer), det var 23-24 april. Men da burde vel testen ha vært sterkere igjen da, så blir ikke noe klokere akkurat 🤭🤪 Jeg får teste igjen om et par dager, men nå tenker jeg egentlig at jeg ikke er gravid. 

Lagt ved bilde, vet ikke om noen klarer å se, har ikke det beste kameraet på mobilen så var vanskelig! Er mer tydelig og mer farge på ekte! 

_20200508_082636.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en billig test nå, ser en svak svak svak strek på den også! De har vært 100% blendahvite de andre dagene! Men har også litt murringer i korsryggen, så føler mensen er på vei også.. 

Anonymkode: 571d0...d0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe
Just now, AnonymBruker said:

Tok en billig test nå, ser en svak svak svak strek på den også! De har vært 100% blendahvite de andre dagene! Men har også litt murringer i korsryggen, så føler mensen er på vei også.. 

Anonymkode: 571d0...d0d

Meg altså.. 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, VaniIIe skrev:

@Ollibolli Testet i dag morges, fikk en svak svak strek på first response, kom før tiden og ser ut som den er rosa. Men er virkelig svak så er kanskje bare en skyggestrek.. 

Så tenker kanskje at kroppen prøvde å slippe egg første gangen, men ikke klarte det, så faktisk EL er da jeg fikk skikkelig mengder med EL slim (mer enn jeg noen gang har hatt og beklager detaljer), det var 23-24 april. Men da burde vel testen ha vært sterkere igjen da, så blir ikke noe klokere akkurat 🤭🤪 Jeg får teste igjen om et par dager, men nå tenker jeg egentlig at jeg ikke er gravid. 

Lagt ved bilde, vet ikke om noen klarer å se, har ikke det beste kameraet på mobilen så var vanskelig! Er mer tydelig og mer farge på ekte! 

_20200508_082636.JPG

Jeg synes å skimte strek nr 2! 😍 Har du bilde av den andre du tok? 😃 Dette ser ihvertfall lovende ut! ❤️ Det er mange som ikke tester positiv før lenge etter ikm må du huske, for hcg stig forskjellig fra kvinne til kvinne og det kan jo være egget festet seg sent! Det kan jo faktisk feste seg så sent som 12 dpo! Det er sjeldent, men det kan skje! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe
6 minutter siden, Ønskebarnnr2 said:

Jeg synes å skimte strek nr 2! 😍 Har du bilde av den andre du tok? 😃 Dette ser ihvertfall lovende ut! ❤️ Det er mange som ikke tester positiv før lenge etter ikm må du huske, for hcg stig forskjellig fra kvinne til kvinne og det kan jo være egget festet seg sent! Det kan jo faktisk feste seg så sent som 12 dpo! Det er sjeldent, men det kan skje! ❤️ 

Glemte helt å ta bilde av nr 2, men den var enda svakere, var mer at jeg kunne se at noe var der, men ikke hva 🤭 tidligere har det ikke vært noe der! 

Føler det er for tilfeldig at EL skulle være en uke forsinket og at jeg skulle bli gravid da, så klarer ikke helt å få håpet opp 😅 sist jeg hadde svak strek kom mensen et par dager etter. Men er jo en strek der, og den kom innenfor tiden 😄🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyggestrek. Ikke positiv. 

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest VaniIIe
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Skyggestrek. Ikke positiv. 

Anonymkode: e09e5...261

Redd for det selv, men er som sagt rosa og tydeligere på ekte og kom innefor tiden, har bare en elendig mobil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar for ny PP etter SA. Trodde det aldri skulle skje meg, men hallo. Det skjer relativt ofte, så jeg forstår jo jeg var litt naiv før denne opplevelsen. Nå håper jeg at min del SA er ferdig, og at vi får en spire på neste positive forsøk. 

Når jeg skal prøve igjen etter SA, blir det å regne som PP1, eller blir det PP2 i og med at jeg mistet spira som ble på PP1?

Har blitt gravid på PP1 begge gangene vi har prøvd nå, så veldig spent på neste forsøk :) Det blir en spennende måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, PepsiFlax skrev:

Når jeg skal prøve igjen etter SA, blir det å regne som PP1, eller blir det PP2 i og med at jeg mistet spira som ble på PP1?

Neste pp nå blir pp2.
Jeg har blitt gravid på første pp etter en SA hele to ganger, så håper det samme for deg! Man er ekstra fruktbar da ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Ja, det blir spennende å få svar på mandag 😀 håper du får god effekt av B6! Vet du om det er et vitamin man kan få for mye av? 

@vanille Oj! Jeg kan se streken! Så spennende! Du kan jo ha hatt EL etter slimet også, det har jeg noen ganger. Jeg er også litt sånn skeptisk til den streken jeg fikk i dag. Den var jo såpass synlig at kjæresten så den, men etter at den tørket inn så forsvant den nesten helt. Vi får noen nervepirrende dager framover 😅 Håper vi sitter med positive tester i hånden om få dager 😀

5322632D-3EB8-4778-BBBE-D6EA5E124899.jpeg

Endret av Ollibolli
Bilde av testen som har tørket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...