Gå til innhold

IKM Skravletråd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Arwina skrev:

Jaa, må jo bare håpe det holder hele veien🥰 Åh, ja da er det jo ikke lenge til første UL - har du bestilt? Jeg tenkte vente litt med å bestille siden jeg veldig gjerne vil at vi begge skal være der sammen. Åh haha, da får du sjanse på at vikaren er bedre og ikke verre 😅🤞 tenkte ha første kontroll mellom uke 8-10 kanskje, så TUL etter det 😊

Formen er bra, jeg skal absolutt ikke klage 😁 bare vonde pupper 🙈🙈 Mannen får ikke røre puppene for tida, hahaha. Hva med deg?

Ja, jeg har bestilt! Har bommet litt med datoene, så er 6+4 ved TUL. Er jo fortsatt litt på tuppa og skeptisk, så ønsker bare å se om det er et hjerte som slår der. Hadde vært så fint å være sammen på UL, men vil bare se om hjertet slår eller ikke. HÅPER virkelig at vikaren er bedre - skal godt gjøres at den er verre, haha! Høres ut som du har en bra plan for kontroller og UL :) 

Ja, puppene blir vondere for hver dag her. Blitt litt større og. Og så er jeg litt slappere og synes det er litt tyngre å jogge om dagen. Men absolutt akseptabel form 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, PepsiFlax skrev:

Hei. Ikke aktiv prøver (enda) her, men måtte visst inn en tur denne måneden da vi var litt uforsiktige med prevensjon etter pilleslutt. Samme dag vi hadde sex tok jeg EL-test og fikk positivt utslag på den.

I dag er jeg 7DPO, så 1 uke igjen til test eller mens da gitt :) Hvem trodde dagene kunne bli sååå lange i påvente av dette? Tror jeg har lest forumet gjennom flere ganger siste uka!

Velkommen hit! DPO-dagene er ufattelig lange, håper du finner noe å bruke tiden til mens du venter 😄 Hvor gammel er du? Har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Førstegangs skrev:

Ja, jeg har bestilt! Har bommet litt med datoene, så er 6+4 ved TUL. Er jo fortsatt litt på tuppa og skeptisk, så ønsker bare å se om det er et hjerte som slår der. Hadde vært så fint å være sammen på UL, men vil bare se om hjertet slår eller ikke. HÅPER virkelig at vikaren er bedre - skal godt gjøres at den er verre, haha! Høres ut som du har en bra plan for kontroller og UL :) 

Ja, puppene blir vondere for hver dag her. Blitt litt større og. Og så er jeg litt slappere og synes det er litt tyngre å jogge om dagen. Men absolutt akseptabel form 😄 

6+4 får du jo se om det er liv hvertfall 😊 Du må oppdatere med en gang du har vært der!! Nå kan jeg glede meg til å høre fra deg, siden det er så lenge til noe skjer på min front 🙈😁

Ja, jeg er ikke noe løpedronning - trener egentlig mest styrke. Bare nå i disse hjemmetreningstider at jeg kombinerer litt styrke med løping, og liker det egentlig veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Guest90 skrev:

Snart 3 år med en MA bak oss for over 2 år siden. 

Blir ikke gravid etter jeg hadde den MA’en 😭 Gynekolog sier alt ser bra ut, men vi har ikke testa mannen, og det blir nok lenge til å visst denne Corona tiden ikke gir seg☹️

Tror pris for sædprøve koster ca 1700,- dersom en vil teste hos privat klinikk. 
Fertilitetssjekk for både kvinne & mann ca 1000- lapp ekstra 😊

Anonymkode: 832be...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Arwina skrev:

Hei, og velkommen hit 🥰 Så koselig at du ville bli med her. Det er jo såå spennende når det faktisk er en mulighet for at det kan ha klaffet! Du får oppdatere hvordan det går neste uke da 😊

Har dere barn fra før?

Ja, veldig spennende. Har et barn som går på mellomtrinnet fra før. Så mange mange år siden sist graviditet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Førstegangs skrev:

Velkommen hit! DPO-dagene er ufattelig lange, håper du finner noe å bruke tiden til mens du venter 😄 Hvor gammel er du? Har du barn fra før?

Jeg er 30 år, og har et barn på mellomtrinnet fra før. Så dagene går forsåvidt fort likevel 😊

Endret av PepsiFlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, PepsiFlax skrev:

Ja, veldig spennende. Har et barn som går på mellomtrinnet fra før. Så mange mange år siden sist graviditet 😄

Koselig med en lillebror eller lillesøster snart da, og deilig med et storesøsken som er så stor at det kan hjelpe litt til også 😊 Hvordan synes du det var å gå gravid sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arwina skrev:

Koselig med en lillebror eller lillesøster snart da, og deilig med et storesøsken som er så stor at det kan hjelpe litt til også 😊 Hvordan synes du det var å gå gravid sist?

Sist hadde jeg risikosvangerskap med premature rier og flere innleggelser. Baby kom rundt termin heldigvis. Så er spent på kommende svangerskap! Håper det blir roligere i så måte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp 😄

Jeg er litt nysgjerrig på hvem det er som er i DPO-land for tiden her inne på tråden? Evt venter på EL og straks går inn i det? Når er deres IKM? 😄 Hvilken PP?

Selv er jeg i PP3 nå, hadde EL den 10/11, og er 8dpo. IKM 25/4. Tiden går sååå sakte 😩 Tror jeg lurer meg selv en del også, mtp symptomjaget. Følte litt stikninger i livmorområdet på hø.side i går, samt har hatt litt rar kjensling i brystene. Kan jo være PMS også, men man kjenner jo forhåpningene sniker seg innpå 😂🙈 Testet en gang i går, som selvfølgelig var negativ. Nå venter jeg til 10dpo. 

Håper alle sammen får en fin dag! 💛 Er så gøy å se det klaffe for fler og fler her inne 😃 

Klem fra Supermiri

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på 13 DPO i dag. IKM er den 23/24. Er inn i PP1 så er veldig spent på resultatet. Har ennå ikke testet da jeg helst vil vente til IKM. Opplever en del symptomer som kvalme, hodepine, ømme bryster, spenning i livmors område og milde humørsvingninger. Krysser fingrene for at det er en spire og ikke hormoner som spiller meg et puss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HopelessFear skrev:

Jeg er på 13 DPO i dag. IKM er den 23/24. Er inn i PP1 så er veldig spent på resultatet. Har ennå ikke testet da jeg helst vil vente til IKM. Opplever en del symptomer som kvalme, hodepine, ømme bryster, spenning i livmors område og milde humørsvingninger. Krysser fingrene for at det er en spire og ikke hormoner som spiller meg et puss.

Så spennende 😁 Krysser fingrene på at det er en liten spire i magen 🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Hei og hopp 😄

Jeg er litt nysgjerrig på hvem det er som er i DPO-land for tiden her inne på tråden? Evt venter på EL og straks går inn i det? Når er deres IKM? 😄 Hvilken PP?

Selv er jeg i PP3 nå, hadde EL den 10/11, og er 8dpo. IKM 25/4. Tiden går sååå sakte 😩 Tror jeg lurer meg selv en del også, mtp symptomjaget. Følte litt stikninger i livmorområdet på hø.side i går, samt har hatt litt rar kjensling i brystene. Kan jo være PMS også, men man kjenner jo forhåpningene sniker seg innpå 😂🙈 Testet en gang i går, som selvfølgelig var negativ. Nå venter jeg til 10dpo. 

Håper alle sammen får en fin dag! 💛 Er så gøy å se det klaffe for fler og fler her inne 😃 

Klem fra Supermiri

Jeg hadde også EL 10. (Positiv test 9.), så vi er ca likt. Dagene er ufattelig lange, og kjenner symptomer hele tiden. I dag ble jeg akutt kvalm med påfølgende høy puls av lite aktivitet. Enten er jeg gravid eller syk. Håper på det første da, haha 😄

Hvilke tester tester du med 10dpo?

Jeg tenker å vente til fredag med testing, selv om det blir laaange dager. Aner ikke når IKM er da jeg har slutta på pilla men ikke fått mensen enda. 

Blir spennende å se for alle prøverne her inne 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg få være med her i tråden jeg også? Det ser så hyggelig ut å ha noen å prate med i prøvetiden 😀 Jeg har lest masse her de siste mnd men har ikke vært så aktiv selv. Kjæresten min gleder seg til å bli pappa, men han er liksom ikke så interessert i sykluser og symptomer 😂 Vi går nå inn i femte prøveperiode og jeg begynner å bli litt utålmodig. Ble gravid med min første i 1pp så regnet med at det skulle gå like fort nå, men det er 9 år siden, og jeg har fått behandling med cellegift i mellomtiden så er litt redd for at det skal påvirke fertiliteten, selv om alle prøver ser fine ut ☺️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Ollibolli skrev:

Hei! Kan jeg få være med her i tråden jeg også? Det ser så hyggelig ut å ha noen å prate med i prøvetiden 😀 Jeg har lest masse her de siste mnd men har ikke vært så aktiv selv. Kjæresten min gleder seg til å bli pappa, men han er liksom ikke så interessert i sykluser og symptomer 😂 Vi går nå inn i femte prøveperiode og jeg begynner å bli litt utålmodig. Ble gravid med min første i 1pp så regnet med at det skulle gå like fort nå, men det er 9 år siden, og jeg har fått behandling med cellegift i mellomtiden så er litt redd for at det skal påvirke fertiliteten, selv om alle prøver ser fine ut ☺️ 

Så absolutt, velkommen! ❤ Her er det både prøvere og gravide, så alle er hjertelig velkomne!

Man håper at det skal klaffe like fort som tidligere graviditeter, men her varierer det veldig :) Spennende blir det uansett! Bruker du EL-tester eller temper noe i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, PepsiFlax skrev:

Jeg hadde også EL 10. (Positiv test 9.), så vi er ca likt. Dagene er ufattelig lange, og kjenner symptomer hele tiden. I dag ble jeg akutt kvalm med påfølgende høy puls av lite aktivitet. Enten er jeg gravid eller syk. Håper på det første da, haha 😄

Hvilke tester tester du med 10dpo?

Jeg tenker å vente til fredag med testing, selv om det blir laaange dager. Aner ikke når IKM er da jeg har slutta på pilla men ikke fått mensen enda. 

Blir spennende å se for alle prøverne her inne 😄

Hehe, er rart hvor mye man merker med kroppen når man er i prøverbobla. Håper symptomene du kjenner skyldes graviditet 🤩

Jeg bruker babyplan sine tidligtester når jeg tester før IKM, er veldig fornøyd med dem så langt! Billig og bra. Kommer til å teste på tirsdag, og hvis ikke den gir noe utslag, venter jeg til IKM 🤗 Har du noen favoritt? 

36 minutter siden, Ollibolli skrev:

Her er alle velkommen 😍 Hvor i syklusen er du nå? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner! Er 28 år. Har et barn på ett år fra før, unnfanget PP1 dengang. Ble plutselig gravid igjen ved nyttår (hups), men endte med MA i mars i uke 11.

Hatt en normal syklus siden da, så nå er vi klare for å prøve igjen - fikk litt blod på tann av den overraskende graviditeten som ikke ble noe av!

Litt usikker på syklusen, om den er stabil eller hva. Hadde bare hatt mensen to ganger etter graviditet og barseltid, så har liksom ikke tracket den på nesten to år. En MA og medisinsk abort gjør jo ikke ting lettere! 😅 Men positiv EL-test i dag. EL-slim i et par dager, dog noe farget 🤔 Har alltid hatt blank slim, så er redd det er noe hormonkluss. Er liksom litt lysebrunt, men ikke spott-aktig. Jaja, må jo bare vente å se! Det skal hvertfall ligges i kveld og i morgen, om mannen vil eller ei 😉

Vant med at det klaffer uten innsats, så blir vel gal om det ikke klaffer nå. Bortskjemt, huff.

Endret av Mumsa
Lagt inn alder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mumsa skrev:

Jeg joiner! Har et barn på ett år fra før, unnfanget PP1 dengang. Ble plutselig gravid igjen ved nyttår (hups), men endte med MA i mars i uke 11.

Hatt en normal syklus, så nå er vi klare for å prøve igjen - fikk litt blod på tann av den overraskende graviditeten som ikke ble noe av!

Litt usikker på syklusen, om den er stabil eller hva. Hadde bare hatt mensen to ganger etter graviditet og barseltid, så har liksom ikke tracket den på nesten to år. En MA og medisinsk abort gjør jo ikke ting lettere! 😅 Men positiv EL-test i dag. EL-slim i et par dager, dog noe farget 🤔 Har alltid hatt blank slim, så er redd det er noe hormonkluss. Er liksom litt lysebrunt, men ikke spott-aktig. Jaja, må jo bare vente å se! Det skal hvertfall ligges i kveld og i morgen, om mannen vil eller ei 😉

Vant med at det klaffer uten innsats, så blir vel gal om det ikke klaffer nå. Bortskjemt, huff.

Velkommen skal du være 😍

Så leit å høre at du opplevde en MA i Mars, men godt å se at du er ved godt mot og klar for ny prøveperiode 🤗

Jeg mener å ha lest at spotting ved EL betyr at du er suuuperfruktbar, hehe, men om det stemmer vet jeg ikke. Uansett er det nok helt normalt! Happy humping 😂🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Velkommen skal du være 😍

Så leit å høre at du opplevde en MA i Mars, men godt å se at du er ved godt mot og klar for ny prøveperiode 🤗

Jeg mener å ha lest at spotting ved EL betyr at du er suuuperfruktbar, hehe, men om det stemmer vet jeg ikke. Uansett er det nok helt normalt! Happy humping 😂🤩

Taaaakk!!

Ja, jeg er ved veldig godt mot. Det var såklart kjipt, men etter et par dager gikk det greit. Selve den medisinske aborten gikk også veldig bra. Kanskje jeg tok det så greit fordi jeg har barn fra før, hvem vet.. I tillegg til at aborter skjer jo av en grunn - da var det mest sannsynlig noe galt med embryoet! 

Men kjipt å gå de første ukene preggers på nytt. Jeg blir så ufattelig trøtt sånn uke 6-12. Helt insane.

Ja, har lest det samme. Blir litt googling om dagen. Mannen mener vi er dødsfruktbare I utgangspunktet, så han er ikke bekymret. Men jeg føler jeg leser så mye om folk som fikk førstemann dødslett, for så å streve med nummer to. Blir uansett spennende.

Ser du er PP3 fra lengre oppe. Førstegangs? Symptomjakten er i gang 😆 Du kan jo tidligteste nå da! Jeg testet faktisk ikke positivt før.. 3-4 dager etter IKM med førstemann. Røyk på forbanna mange tester kan du si 😆

Apropo, må bestille flere tester 🤤🤓🤓🤓🤓

Endret av Mumsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på her jeg også. 😍

Ventetiden er så uhorvelig kjedelig og nervepirrende. Jeg er på 15 DPO, så regner vel med at det ikke går siden testene har vist negative. Men føler så innmari på kroppen at jeg er gravid, men kanskje bare jeg som er altfor var og overtolkende 🙈🙈  Jeg skulle hatt perioden min i går, så håper fortsatt 🤞🏻🤞🏻

krysser fingrene for dere 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 28 år gammel og i første prøveperiode med første barn. 6 DPO og IKM er 27/28 april 😊 Tiden går så treigt om dagen, klør etter å begynne å teste nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...