frk.bie Skrevet 2. mars 2020 #5921 Del Skrevet 2. mars 2020 2 timer siden, nøtta skrev: Noen som har erfaring med skyggestrek på babyplan? Kan det være begynnelse på noe eller kan det forekomme på disse testene også? Jeg fikk skyggestrek på babyplan forrige mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 2. mars 2020 #5922 Del Skrevet 2. mars 2020 18 minutter siden, frk.bie skrev: Jeg fikk skyggestrek på babyplan forrige mnd. Takk for svar. Får bare vente og se ila uka om det er noen endring eller om tanta kommer🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 2. mars 2020 #5923 Del Skrevet 2. mars 2020 10 minutter siden, nøtta skrev: Takk for svar. Får bare vente og se ila uka om det er noen endring eller om tanta kommer🙊 Ja 🤞🏼 Min så slik ut 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 2. mars 2020 #5924 Del Skrevet 2. mars 2020 5 minutter siden, frk.bie skrev: Ja 🤞🏼 Min så slik ut 😅 Såpass ja. Takk for bilde, min var ikke så tydelig heller.. Satser på rosa i morgen🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 2. mars 2020 #5925 Del Skrevet 2. mars 2020 9 minutter siden, nøtta skrev: Såpass ja. Takk for bilde, min var ikke så tydelig heller.. Satser på rosa i morgen🥰 Krysser fingrene 🤞🏼 oppdater meg gjerne 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 2. mars 2020 #5926 Del Skrevet 2. mars 2020 4 minutter siden, frk.bie skrev: Krysser fingrene 🤞🏼 oppdater meg gjerne 😄 Takk for det 🥰 det skal jeg🙏👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 2. mars 2020 #5927 Del Skrevet 2. mars 2020 @Ønskebarnnr2 hvor langt er du? Jeg er 7+0 og kvalmen er helt grusom, kjenner det er vanskelig å holde ut med jobb og en 2-åring 🤢 i første svangerskap toppet det seg rundt uke 9 og ble så gradvis bedre, men kan heller ikke huske at kvalmen var så ille som den er nå. Håper bare ikke jeg er en av de uheldige som er kvalm langt ut i 2.trimester 😔 Synes vekttapet ditt høres voldsomt ut, ville tatt kontakt med fastlegen eller legevakt. Det kan være at du burde legges inn for væskeerstatning eller noe 😵 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autorain Skrevet 2. mars 2020 #5928 Del Skrevet 2. mars 2020 5 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: Et annet spørsmål, jeg slet jo ikke med noen ting da jeg gikk med sønnen vår, men er det farlig å gå ned i vekt i starten? Jeg har gått ned 2 kilo på 4 dager og er sikkert derfor jeg ikke er helt meg selv akkurat nå. Jeg ville nok ringt fastlegen når du har gått ned såpass mye så få dager. Men det viktigste er jo at du får i væske. Så om du greier det og ikke kaster opp alt, så er det jo bra. Det er det legen min er mest interessert i når jeg har fortalt at jeg er så kvalm og kaster opp. Men jeg får i meg mat og drikke, og jeg har ikke gått ned i vekt. Kanskje du kan få noe for kvalmen også? Har du prøvd sånn sjøsyke-armbånd? Jeg har opplevd at det hjelper litt på meg 😊 uansett, masse lykke til! Skjønner du ikke er helt deg selv💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 2. mars 2020 #5929 Del Skrevet 2. mars 2020 6 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: 😊 Et annet spørsmål, jeg slet jo ikke med noen ting da jeg gikk med sønnen vår, men er det farlig å gå ned i vekt i starten? Jeg har gått ned 2 kilo på 4 dager og er sikkert derfor jeg ikke er helt meg selv akkurat nå. Sender en klem til dere alle og håper dere har en fin start inni den nye uken 🥰 Hei! Jeg er litt motvekt til de andre her jeg. Ja, det er normalt å gå ned i vekt i startennår man sliter med kvalme, og nei, 2 kg på 4 dager er faktisk ikke nødvendigvis et stort vekttap. Faktisk kan det være normalvariasjon i løpet av en og samme dag. Det er jo også en del faktorer som spiller inn(for det du har gått ned på 4 dager er ikke "reell" vekt, men vannvekt). Hva veier du fra før? Er du normalvektig eller undervektig, er vekttapet mer seriøst enn om du har 5 kg for mye. Får du i deg nok drikke og salter? Den største faren er jo at man skalbli dehydrert. Men dette er som regel kun en fare for de med alvorlig svangerskapskvalme. Drikk gjerne et glass vann hver time. Da sørger du for at kroppen alltid har vann tilgjengelig, selv om du har en del spysjauer. Samme med mat. Hyppige må måltider gir kontinuerlig opptak av næring og kroppen er bedre rustet til å ha runder med spy hvor magesekken tømmes. Fortsetter du å gå ned i vekt, så følg med på urinen din og avføringen din. Mørk urin og sjeldent/hard avføring = kroppen har mangler eller problemer. I tillegg føkger du med på svimmelhet. Er du mye svimmel/har mye vondt i hode, så spis/drikk enda hyppigere. Det er ikke mye man kan gjøre med kvalmen, men det er mange tiltak man kan sette inn for å gjøre det enklere for kroppen! Og selvfølgelig: blir det for ille, eller du blir usikker så ta kontakt med legen. I første svangerskapet måtte jeg få kvalmenedsettende fordi ingen oppkastene kom for hyppig gjennom hele døgnet til at det jeg prøvde å gjøre selv ikke hjalp. Kvalmen er noe dritt, men heldigvis er det verdt det i andre enden ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerrig1 Skrevet 2. mars 2020 #5930 Del Skrevet 2. mars 2020 22 timer siden, -C- skrev: @Nysgjerrig1 Ja tenk - gled deg masse ❤️ ingenting i livet gjør meg så stolt som å ha født barn! Ja det er vondt, ja det er slitsomt - men FY så spennende og kult! Ingenting vil gi deg større mestringsfølelse i livet enn det! Ja tenk at den satt RETT før IVF. Hadde til og med kjøpt medisiner for de to første dagene 😂 Detre var betryggende ord ❤️ tusen takk! Jeg får bare glede meg over at jeg er gravid nå, iallfall prøve så godt jeg kan! Og ta en dag om gangen! Så godt å høre at du har hatt et fint svangerskap! Det unner jeg alle 😄 Ja sant, jeg fryktet aldri dette med mine to første! Det er en følelse som utelukkende kommer av historie med 2 SA’er bak seg! Det gjør noe med en, utvilsomt! Lykke, lykke til med fødsel ❤️ Håper du kommer innom å forteller en gang, når vesla har kommet til verden og du har kommet deg litt ovenpå! Veldig hyggelig å høre fra deg Klem C Tusen takk! ❤️ Lykke til du også! Skal oppdatere, og det håper jeg du og vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 2. mars 2020 #5931 Del Skrevet 2. mars 2020 @snurk, @autorainog @Sinsiew, tusen takk for at dere tok dere tid til å svare ❤️ Jeg er idag 9+2 ifølge legen. Kvalmen og oppkast har tatt seg skikkelig opp den siste uken. Jeg veide ca 76.5 kilo når jeg ble gravid og nå veier jeg 73.6 kilo. Så jeg har jo litt å ta av. Jeg har snakket med min bonus mamma som jobber på legekontoret, hun sier at om dette fortsetter i noen uker og det ikke ser ut til noe bedring skulle jeg kontakte legekontoret for å eventuelt få næring intravenøs. Noe jeg håper jeg slipper. Håper det stemmer det som står på nett om at det på en måte er på det verste nå. Og ja, premien man får etterpå er jo verdt alt egentlig! ❤️ Det er det som holder meg gående for tiden 😅 mitt problem er at jeg ikke tåler syn, lukt eller snakke om mat. Jeg blir kvalm og skikkelig dårlig bare av å se mat reklame eller høre noen snakke om middag f.eks. Jeg kaster opp mellom 3-5 ganger om dagen og føler ikke at det er noe stort problem, kvalmen som er verst. Jeg har prøvd både med noe saltkjeks og mindre mat men oftere og det gikk bra en stund. Men jeg drikker rikelig 😊 så satser på at dette går over. 🤞 Er ikke meningen å klage, men måtte bare få det ut 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 2. mars 2020 #5932 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) 8 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: @SUPERMIRI, det er godt å lese at du føler deg klar for å starte igjen med det samme! Jeg hadde en kjemisk måneden før jeg ble gravid nå, og jeg har troen for at det sitter en ny og sterk spire om ikke så lenge 🥰 vi får trøste oss med det at det mest sannsynlig har vært noe feil med embryoet som gjord at kroppen ryddet opp i det selv. @Ønskebarnnr2 Det er godt å lese at det kan gå rette veien! Er ålreit med en liten trøst ❤️ Jeg kjenner jeg har troen, så får vi bare håpe det setter seg en spire snart. Nå har endelig blødningen sluttet helt, så nå ser jeg fremover mot eggløsning og ny prøveperiode. Var på UL idag, og der kunne de konstatere at kroppen hadde ryddet opp i alt sammen selv, og alt så fint ut. Kunne se noen egg som var i "produksjonsfasen". Han anbefalte meg egentlig å få mens en gang til før vi prøver igjen, men skjønner egentlig ikke hvorfor det? Syklusen er så godt som uforandret? Føler han motsa seg selv litt, ettersom han sa det skjedde såpass tidlig at kroppen kvittet seg med det - så på en måte hadde jeg egentlig aldri vært gravid, uttalte han. Tror jeg/vi kommer til å se bort i fra dette rådet om å hoppe over en måned 😜 @-C- Åhhh, sjå på de testene der a. Så utrolig STAS!! ❤️ På 29.2.2020 den 23.20, VaniIIe skrev: Må bare fortelle historie fra da vi kjøpte testen 🤭 Handlelisten var graviditetstest, øl og lotto kupong. Følte oss skikkelig white trash 🤭 Var en sånn super lotto trekning og vi skulle ha noen venner over, så derfor lotto og øl. @VaniIIe Haha, lo godt av denne kombinasjonen her! Gratulerer så mye med graviditeten ❤️ Endret 2. mars 2020 av SUPERMIRI 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 2. mars 2020 #5933 Del Skrevet 2. mars 2020 6 timer siden, nøtta skrev: Jeg er 30, PP 3 på barn nr 2. Har ikke prøvd lenge, men ønsker såååå sterkt å rekke et 2020 barn, så er liksom siste mulighet nå... Så kjekt at du endelig fikk klaff da! Må være veldig tøft å være prøver så lenge, holder på å bli koko selv etter bare et par runder! Nei. Er bare grå, føler jeg. Skal legge ut et bilde, der jeg føler jeg ser, godt med filter på @Ønskebarnnr2🙊🙈 det grå er fra lørdag, føler det begynner litt nederst med brei strek, også smalner den oppover🙊🤷♀️ Jeg føler at jeg ser noe der på begge bildene, men om du fortsetter å teste hver dag fremover vil det jo vise seg om det er skygge eller babystrek 🤞😊 jeg selv har ikke opplevd å få skyggestrek på babyplan sine tester. 😊 Hold oss oppdatert 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 2. mars 2020 #5934 Del Skrevet 2. mars 2020 27 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev: Jeg føler at jeg ser noe der på begge bildene, men om du fortsetter å teste hver dag fremover vil det jo vise seg om det er skygge eller babystrek 🤞😊 jeg selv har ikke opplevd å få skyggestrek på babyplan sine tester. 😊 Hold oss oppdatert 😊 Jeg ser de godt, men jeg har nok sett meg blind! får krysse fingrene for at det ikke er skygge og at en rosa strek snart kommer til syne det skal jeg🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VaniIIe Skrevet 2. mars 2020 #5935 Del Skrevet 2. mars 2020 Tusen takk ❤️❤️ Er 13dpo nå, har ikke fått tatt ny test enda, teite regel å bare ha en i hus! Men mannen skal kjøpe noen når han kommer tilbake fra jobben i morgen! Jeg er fremdeles i sengs med feber og skikkelig dårlig form, håper ikke det ødelegger noe 😕 Passer på å ta paracet så feberen ikke blir for høy Er det forresten mulig å bli forstoppet så tidlig? Sliter aldri med forstoppelse, men de tre siste dagene har jeg så vidt klart å gå og jeg er skikkelig oppblåst 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 2. mars 2020 #5936 Del Skrevet 2. mars 2020 @SUPERMIRI jeg hadde også en kjemisk graviditet på siste syklus. 14 dager etter første blødningsdag fikk jeg eggløsning og er nå 7+0. Det er ikje grunn til å vente hvis dere ikke ønsker det, det er noe man anbefalte før i tiden så er nok ikke alle leger som er helt oppdatert 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 2. mars 2020 #5937 Del Skrevet 2. mars 2020 @SUPERMIRI, grunnen til at de sier det er greit å vente en syklus tror jeg også handler om at det er lettere å regne ut termin fra siste mens Jeg ventet ikke en syklus etter min SA og MA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 2. mars 2020 #5938 Del Skrevet 2. mars 2020 5 timer siden, Sinsiew skrev: Hei! Jeg er litt motvekt til de andre her jeg. Ja, det er normalt å gå ned i vekt i startennår man sliter med kvalme, og nei, 2 kg på 4 dager er faktisk ikke nødvendigvis et stort vekttap. Faktisk kan det være normalvariasjon i løpet av en og samme dag. Det er jo også en del faktorer som spiller inn(for det du har gått ned på 4 dager er ikke "reell" vekt, men vannvekt). Hva veier du fra før? Er du normalvektig eller undervektig, er vekttapet mer seriøst enn om du har 5 kg for mye. Får du i deg nok drikke og salter? Den største faren er jo at man skalbli dehydrert. Men dette er som regel kun en fare for de med alvorlig svangerskapskvalme. Drikk gjerne et glass vann hver time. Da sørger du for at kroppen alltid har vann tilgjengelig, selv om du har en del spysjauer. Samme med mat. Hyppige må måltider gir kontinuerlig opptak av næring og kroppen er bedre rustet til å ha runder med spy hvor magesekken tømmes. Fortsetter du å gå ned i vekt, så følg med på urinen din og avføringen din. Mørk urin og sjeldent/hard avføring = kroppen har mangler eller problemer. I tillegg føkger du med på svimmelhet. Er du mye svimmel/har mye vondt i hode, så spis/drikk enda hyppigere. Det er ikke mye man kan gjøre med kvalmen, men det er mange tiltak man kan sette inn for å gjøre det enklere for kroppen! Og selvfølgelig: blir det for ille, eller du blir usikker så ta kontakt med legen. I første svangerskapet måtte jeg få kvalmenedsettende fordi ingen oppkastene kom for hyppig gjennom hele døgnet til at det jeg prøvde å gjøre selv ikke hjalp. Kvalmen er noe dritt, men heldigvis er det verdt det i andre enden ❤ Signerer denne! Supert innlegg🌟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 2. mars 2020 #5939 Del Skrevet 2. mars 2020 3 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: @snurk, @autorainog @Sinsiew, tusen takk for at dere tok dere tid til å svare ❤️ Jeg er idag 9+2 ifølge legen. Kvalmen og oppkast har tatt seg skikkelig opp den siste uken. Jeg veide ca 76.5 kilo når jeg ble gravid og nå veier jeg 73.6 kilo. Så jeg har jo litt å ta av. Jeg har snakket med min bonus mamma som jobber på legekontoret, hun sier at om dette fortsetter i noen uker og det ikke ser ut til noe bedring skulle jeg kontakte legekontoret for å eventuelt få næring intravenøs. Noe jeg håper jeg slipper. Håper det stemmer det som står på nett om at det på en måte er på det verste nå. Og ja, premien man får etterpå er jo verdt alt egentlig! ❤️ Det er det som holder meg gående for tiden 😅 mitt problem er at jeg ikke tåler syn, lukt eller snakke om mat. Jeg blir kvalm og skikkelig dårlig bare av å se mat reklame eller høre noen snakke om middag f.eks. Jeg kaster opp mellom 3-5 ganger om dagen og føler ikke at det er noe stort problem, kvalmen som er verst. Jeg har prøvd både med noe saltkjeks og mindre mat men oftere og det gikk bra en stund. Men jeg drikker rikelig 😊 så satser på at dette går over. 🤞 Er ikke meningen å klage, men måtte bare få det ut 🤦♀️ Huff, så fælt. Får du i deg noe mat? Drikker du nok? Det vanligste og aller beste (etter å spise maten selv, det er det absolutt beste) er å få næringen via en sonde ned i magesekken, en såkalt nasogastrisk sonde, dersom man ikke får i seg næring. Ofte er det nok å få litt væske, eventuelt litt sukker i væsken. Næring intravenøst høres enkelt ut, men det er alt annet enn enkelt og det er det man bruker som siste utvei. Håper du klarer å få i deg nok væske og næring til at du slipper å bli innlagt. Har vært borti kvinner som er innlagt grunnet hyperemesis og det virker faktisk bare helt grusomt. Som @Sinsiew skrev - vekttapet ditt er ikke så dramatisk heldigvis, så fokuser på små måltider og rikelig med væske, så tror jeg det skal gå greit. Dersom du klarer å drikke væske med næring i er det topp. Gjelder å finne noe du synes smaker god og så spise det du klarer. Håper virkelig det gir seg snart💕💛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5940 Del Skrevet 2. mars 2020 Noen av dere «nye» prøvere som noen ganger får litt sånn «angst» å starter å tenke på om det virkelig passer akkurat nå? 😂 vi er i PP2 på vårt første barn - vi er 30 og har alt på stell. Men noen dager er jeg sånn «hjelp!» mens andre dager er det eneste jeg ønsker å bli gravid. Håper jeg ikke er aleine om dette? 🙈 Anonymkode: 41f31...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå