Ønskebarnnr2 Skrevet 18. februar 2020 #5521 Del Skrevet 18. februar 2020 4 minutter siden, Carjo4 skrev: Heisann jenter! Ser jeg har et par sider her inne å oppdatere meg på, gleder meg på litt lesing ❤️. Jeg har vært å målt hcg med 5 dagers mellomrom. 6+6 = 23 409 og 7+4 = 45 137. Med andre ord en dobling i løpet av 5 dager, i mitt hode skal det dobles annenhver dag? men så leser jeg noen plasser som sier at doblingen avtar etter uke 6. Jeg ser også på ulike oversikter hvor normalverdiene har stort spenn så det skal mye til for å ikke ligge innenfor. Jeg fikk heller ikke pratet med legen, det var kun sekretæren som kunne fortelle meg verdiene. Jeg hadde helst sett å blitt ringt opp av legen og eventuelt fått en tidlig UL pga dette, men en får kanskje ikke i pose og sekk.. så nå tenker jeg på å bestille privat denne uka bare for å slippe å gruble, jeg vil heller vite det med en gang. Hva tenker dere damer?? Hei @Carjo4 🥰 Jeg tenker at så lenge det øker, er vel kanskje alt i det grønne? 😊 Fant en oversikt over verdiene på babyverden som jeg legger med her 😊 hcg øker jo forskjellig fra kvinne til kvinne og graviditet til graviditet 😊 men er du veldig i tvil er det kanskje lurt å få en telefon time med legen din omså så dere kan snakke om veien videre? 😊 Sender deg en klem ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 18. februar 2020 #5522 Del Skrevet 18. februar 2020 5 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev: Hei @Carjo4 🥰 Jeg tenker at så lenge det øker, er vel kanskje alt i det grønne? 😊 Fant en oversikt over verdiene på babyverden som jeg legger med her 😊 hcg øker jo forskjellig fra kvinne til kvinne og graviditet til graviditet 😊 men er du veldig i tvil er det kanskje lurt å få en telefon time med legen din omså så dere kan snakke om veien videre? 😊 Sender deg en klem ❤️ Tusen takk! Det er vel ingen fasit, og vi produserer sikkert i ulikt tempo kan jeg se for meg. Jeg har i krisens øyeblikk bestilt meg UL time allerede i dag 😂 Snakk om å være en stressa person.. Noen ganger må det være helt krise å se på sånne som meg skrive innlegg her inne før man rekker å tenke seg om. Det er så skummelt hvor lett det er å bestille seg timer til alt mulig på nettet, så før man rekker å tenke klart så har man bestilt seg alt mulig.. Jaja, i dag får jeg hvertfall vite om det er noe levende eller ikke der inne 🤞❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 18. februar 2020 #5523 Del Skrevet 18. februar 2020 Akkurat nå, Carjo4 skrev: Tusen takk! Det er vel ingen fasit, og vi produserer sikkert i ulikt tempo kan jeg se for meg. Jeg har i krisens øyeblikk bestilt meg UL time allerede i dag 😂 Snakk om å være en stressa person.. Noen ganger må det være helt krise å se på sånne som meg skrive innlegg her inne før man rekker å tenke seg om. Det er så skummelt hvor lett det er å bestille seg timer til alt mulig på nettet, så før man rekker å tenke klart så har man bestilt seg alt mulig.. Jaja, i dag får jeg hvertfall vite om det er noe levende eller ikke der inne 🤞❤️ Jeg er ganske sikker på at om jeg hadde bodd i en by og ikke "på landet" så hadde nok jeg også bestilt meg time 😅 men jeg prøver å vente tålmodig på timen jeg har fått den 18.03. Har heldigvis en del imellom som opptar tiden min 😊 snart bursdag til 3 åringen som plutselig ikke er 3 år lengre når vi feirer dagen 😅 og det kakeønsket hannes gjør så jeg må tenke og tegne og finne rette ingrediensene og ja generelt 😅 Neida, jeg ønsker deg masse masse lykke til idag! ❤️ Jeg håper du oppdaterer når du har vært og fått sett tilstanden der inne ❤️🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5524 Del Skrevet 18. februar 2020 4 minutter siden, Carjo4 skrev: Tusen takk! Det er vel ingen fasit, og vi produserer sikkert i ulikt tempo kan jeg se for meg. Jeg har i krisens øyeblikk bestilt meg UL time allerede i dag 😂 Snakk om å være en stressa person.. Noen ganger må det være helt krise å se på sånne som meg skrive innlegg her inne før man rekker å tenke seg om. Det er så skummelt hvor lett det er å bestille seg timer til alt mulig på nettet, så før man rekker å tenke klart så har man bestilt seg alt mulig.. Jaja, i dag får jeg hvertfall vite om det er noe levende eller ikke der inne 🤞❤️ Å måle stigning av hcg etter uke 6 er egentlig bare tullete, etter uke 6 er det ultralyd som gjelder. Masse lykke til i dag, alt er nok tipp topp 🙂 Anonymkode: 9abfb...e48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 18. februar 2020 #5525 Del Skrevet 18. februar 2020 3 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev: Jeg er ganske sikker på at om jeg hadde bodd i en by og ikke "på landet" så hadde nok jeg også bestilt meg time 😅 men jeg prøver å vente tålmodig på timen jeg har fått den 18.03. Har heldigvis en del imellom som opptar tiden min 😊 snart bursdag til 3 åringen som plutselig ikke er 3 år lengre når vi feirer dagen 😅 og det kakeønsket hannes gjør så jeg må tenke og tegne og finne rette ingrediensene og ja generelt 😅 Neida, jeg ønsker deg masse masse lykke til idag! ❤️ Jeg håper du oppdaterer når du har vært og fått sett tilstanden der inne ❤️🥰 Ja det er nok på landet jeg skulle bodd! Det er akkurat 1 mnd til timen din?? så spennene! Håper formen din er grei og at det blir en vellykket bursdagskake på 4! åringen 😍 Skal oppdatere her inne så fort jeg vet, håper på fine tilstander men forberedt på det verste. 🥰 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å måle stigning av hcg etter uke 6 er egentlig bare tullete, etter uke 6 er det ultralyd som gjelder. Masse lykke til i dag, alt er nok tipp topp 🙂 Anonymkode: 9abfb...e48 Tusen takk! Dette gir meg litt mer håp😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 18. februar 2020 #5526 Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) @Carjo4, ja tenk han blir 4 år 😱 hvor er babyen min blitt av? ❤️ Formen er så som så, men jeg prøver ikke å klage 🥰 hvordan er formen din egentlig? 😊 Det har sine bakdeler også med å bo "på landet" 😅 men mest positive ting som spiller inn for at man valgte å bosette seg der man er nå 😊 du er ikke tilfeldigvis en liten hobbybaker og kan komme med forslag? 😅 Vet ikke om du har hørt om Paw Patrol, men han ønsker seg altså ei Paw Patrol kake som ser ut som utkikkstårnet dem har der 😅 så er veldig spent på om jeg finner ei løsning på det 😊 men han blir nok fornøyd uansett 😊 og enda bedre blir det når vi forhåpentlig kan fortelle han og søsteren at det skal komme en til, at dem skal bli storesøsken, kun 2 uke etter bursdagen hannes og 2 uke før hennes 7 års dag 😍 det er faktisk det jeg gleder meg mest til ❤️ eller det deler vel førsteplassen med å se lille i magen og at alt forhåpentligvis er fint ❤️ Endret 18. februar 2020 av Ønskebarnnr2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 18. februar 2020 #5527 Del Skrevet 18. februar 2020 Alt sto fint til med lille bønna i magen 😀 målt til 7+6 i dag så passer med egne beregninger. Jordmor sa at man ikke kunne stole på hcg verdiene, det er mest for de første ukene etter IKM. Så nå håper jeg andre som blir stressa for hcg målingene sine kan se dette og unngå å bli stresset av alt som står på nettet ❤️ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnnr2 Skrevet 18. februar 2020 #5528 Del Skrevet 18. februar 2020 1 minutt siden, Carjo4 skrev: Alt sto fint til med lille bønna i magen 😀 målt til 7+6 i dag så passer med egne beregninger. Jordmor sa at man ikke kunne stole på hcg verdiene, det er mest for de første ukene etter IKM. Så nå håper jeg andre som blir stressa for hcg målingene sine kan se dette og unngå å bli stresset av alt som står på nettet ❤️ Så herlig! ❤️ 😍 Men jeg viste det 🤭 hihi Håper du klarer å slappe av mye bedre nå! ❤️😘 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 18. februar 2020 #5529 Del Skrevet 18. februar 2020 42 minutter siden, Carjo4 skrev: Alt sto fint til med lille bønna i magen 😀 målt til 7+6 i dag så passer med egne beregninger. Jordmor sa at man ikke kunne stole på hcg verdiene, det er mest for de første ukene etter IKM. Så nå håper jeg andre som blir stressa for hcg målingene sine kan se dette og unngå å bli stresset av alt som står på nettet ❤️ Gode nyheter 😍 Har også lest dette med at hcg vil flate ut og at det er ul fra uke 6/7 som kan gi det mest riktige svaret Men har selv vært der, så skjønner deg godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrue8 Skrevet 18. februar 2020 #5530 Del Skrevet 18. februar 2020 Da ser det ut som at det var TR som meldte sin ankomst. Fikk en lettere blødning i dag som skifter mellom rosa og lysebrunt. Blir nok blødning for fullt i morgen. Det positive er at syklusene mine er blitt kortere med letrozol. (CD30 idag). Det «negative» er at jeg ikke har klart å få positiv EL test. Kan jo hende at jeg ikke har testet AKKURAT på riktig tidspunkt. Litt blandede følelser akkurat nå 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5531 Del Skrevet 18. februar 2020 56 minutter siden, Carjo4 skrev: Alt sto fint til med lille bønna i magen 😀 målt til 7+6 i dag så passer med egne beregninger. Jordmor sa at man ikke kunne stole på hcg verdiene, det er mest for de første ukene etter IKM. Så nå håper jeg andre som blir stressa for hcg målingene sine kan se dette og unngå å bli stresset av alt som står på nettet ❤️ Så godt å høre ❤️ Anonymkode: 9abfb...e48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrue8 Skrevet 18. februar 2020 #5532 Del Skrevet 18. februar 2020 57 minutter siden, Carjo4 skrev: Alt sto fint til med lille bønna i magen 😀 målt til 7+6 i dag så passer med egne beregninger. Jordmor sa at man ikke kunne stole på hcg verdiene, det er mest for de første ukene etter IKM. Så nå håper jeg andre som blir stressa for hcg målingene sine kan se dette og unngå å bli stresset av alt som står på nettet ❤️ Så deilig! Gratulerer ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 18. februar 2020 #5533 Del Skrevet 18. februar 2020 4 timer siden, -C- skrev: Ja sant @Ønskebarnnr2, det er som meg hver syklus det, avskriver det før jeg har begynt å prøve. Det er jo en forsvarsmekanisme også det. Ja om du ser på oversiktene fra Fürst over, ser man at progesteron skal ligge på 15+ etter eggløsning. Så jeg tolker uten tvil dette til at jeg har hatt eggløsning. Forrige måned kom jeg meg aldri mer enn til 5 på progesteron, og det stemte jo godt med det faktum at jeg ikke hadde EL. Håper @Førstegangs kan bekrefte det jeg tenker DERSOM dere er enige i at jeg har hatt EL på CD9, med tanke på progesteronet, burde jeg da bare overkjøre FF og føre inn EL på den dagen? Sånn at jeg står med riktig dpo osv? Er jo tullete å være på dpo 3 når det egentlig skal være dpo7 nå =/ Du MÅ jo ha hatt EL!!! Så bra at du tok den prøven. Når progesteron er så høy som den skal være i lutealfase og du har tempøkning (progesteron som styre det), så er jeg helt sikker på at du har hatt EL før CD 12!!! Progesteron produseres av corpus luteum i lutealfasen, deretter tar ev. en morkake over produksjonen for å vedlikeholde svangerskapet. Du har hatt EL👏🏼 Synes du skal overstyre FF og legge inn notat på hvorfor!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 18. februar 2020 #5534 Del Skrevet 18. februar 2020 3 timer siden, Yasmin19 skrev: Takk for at du tok deg tid til å svare! Ja, du har rett. Nå er den flyttet til CD24. Temperaturene mine tidlig i syklusen var all over the place 🙇♀️ kjenner håpet minsket litt ettersom vi kun hadde sex tiiidlig morgen (kl 5....😂) CD 22, men det gjenstår å se! Håper eggløsningen din bærer frukter! Med den progesteron-verdien kan du føle deg trygg på at den har vært. @Yasmin19 He igjen:) Ja da var prognosen min riktig 😄 så bra! Du er absoutt innafor med samleie ift tidspunkt for EL. De fleste privatklinikker abefaler annenhver dag med samleie, foran hver dag, så nå er det bare å krysse fingrene:) Er jo fremdeles litt tidlig å se! Hvor lenge har du prøvd? Tusen takk:) jeg håper det! Er så glad jeg faktisk har hatt EL!!!! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 18. februar 2020 #5535 Del Skrevet 18. februar 2020 3 timer siden, Carjo4 skrev: Heisann jenter! Ser jeg har et par sider her inne å oppdatere meg på, gleder meg på litt lesing ❤️. Jeg har vært å målt hcg med 5 dagers mellomrom. 6+6 = 23 409 og 7+4 = 45 137. Med andre ord en dobling i løpet av 5 dager, i mitt hode skal det dobles annenhver dag? men så leser jeg noen plasser som sier at doblingen avtar etter uke 6. Jeg ser også på ulike oversikter hvor normalverdiene har stort spenn så det skal mye til for å ikke ligge innenfor. Jeg fikk heller ikke pratet med legen, det var kun sekretæren som kunne fortelle meg verdiene. Jeg hadde helst sett å blitt ringt opp av legen og eventuelt fått en tidlig UL pga dette, men en får kanskje ikke i pose og sekk.. så nå tenker jeg på å bestille privat denne uka bare for å slippe å gruble, jeg vil heller vite det med en gang. Hva tenker dere damer?? Hei @Carjo4 Såååå moro å se at det gikk bra i dag! Herlighet for en god følelse og for en bra avgjørelse å bare sjekke det! Må ha vært sååå stas å få se litt? 😄 Sender deg en god klem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 18. februar 2020 #5536 Del Skrevet 18. februar 2020 32 minutter siden, Havfrue8 skrev: Da ser det ut som at det var TR som meldte sin ankomst. Fikk en lettere blødning i dag som skifter mellom rosa og lysebrunt. Blir nok blødning for fullt i morgen. Det positive er at syklusene mine er blitt kortere med letrozol. (CD30 idag). Det «negative» er at jeg ikke har klart å få positiv EL test. Kan jo hende at jeg ikke har testet AKKURAT på riktig tidspunkt. Litt blandede følelser akkurat nå 😕 @Havfrue8 Huff så kjedelig, MEN som du sier: Positivt at du får kortere syklyser:) Jeg tror kanskje dobbel dose vil være mer rett for deg med Letrozol og hadde nok forhørt meg vedrørende det! Dette med positiv el test er vanskelig, ikke alle klarer å få det, selv om de har EL. Har du vurdert å tempe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 18. februar 2020 #5537 Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) 35 minutter siden, Førstegangs skrev: Du MÅ jo ha hatt EL!!! Så bra at du tok den prøven. Når progesteron er så høy som den skal være i lutealfase og du har tempøkning (progesteron som styre det), så er jeg helt sikker på at du har hatt EL før CD 12!!! Progesteron produseres av corpus luteum i lutealfasen, deretter tar ev. en morkake over produksjonen for å vedlikeholde svangerskapet. Du har hatt EL👏🏼 Synes du skal overstyre FF og legge inn notat på hvorfor!! @Førstegangs Ja sant?? 😄 Håper det! Det gjør ting såååå mye enklere i hodet mitt, å slippe å uroe seg for det om ikke annet! Jeg må jo nesten ha hatt EL før CD12 da, for når progesteronet var på 27, som var 14 februar, CD 12, må jo det bety at EL var før det igjen! Så fint du forklarer dette, det er fint å lære! Jeg har jo egentlig fått beskjed om å ta progesteron-støtte, er det for sent å starte med det nå? Ville du tatt det? Jeg er så usikker jeg, samtidig som det JO er skummelt å ta ting (synes jeg), men progesteronstøtte er jo ikke farlig da skal sies! Lutinustabletter som skal opp en viss plass 😛 Endret 18. februar 2020 av -C- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangs Skrevet 18. februar 2020 #5538 Del Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, -C- skrev: @Førstegangs Ja sant?? 😄 Håper det! Det gjør ting såååå mye enklere i hodet mitt, å slippe å uroe seg for det om ikke annet! Jeg må jo nesten ha hatt EL før CD12 da, for når progesteronet var på 27, som var 14 februar, CD 12, må jo det bety at EL var før det igjen! Så fint du forklarer dette, det er fint å lære! Jeg har jo egentlig fått beskjed om å ta progesteron-støtte, er det for sent å starte med det nå? Ville du tatt det? Jeg er så usikker jeg, samtidig som det JO er skummelt å ta ting (synes jeg), men progesteronstøtte er jo ikke farlig da skal sies! Lutinustabletter som skal opp en viss plass 😛 Hvis du har fått beskjed om å ta de, så ta de! Ikke så lett å starte rett etter EL når den plutselig kommer litt tidlig. Kan ikke se hvordan progesteron-støtten skal skade etter EL har vært, det er jo bare bra. Jeg stemmer for Lutinus oppi blomsten😅😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 18. februar 2020 #5539 Del Skrevet 18. februar 2020 4 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev: @Carjo4, ja tenk han blir 4 år 😱 hvor er babyen min blitt av? ❤️ Formen er så som så, men jeg prøver ikke å klage 🥰 hvordan er formen din egentlig? 😊 Det har sine bakdeler også med å bo "på landet" 😅 men mest positive ting som spiller inn for at man valgte å bosette seg der man er nå 😊 du er ikke tilfeldigvis en liten hobbybaker og kan komme med forslag? 😅 Vet ikke om du har hørt om Paw Patrol, men han ønsker seg altså ei Paw Patrol kake som ser ut som utkikkstårnet dem har der 😅 så er veldig spent på om jeg finner ei løsning på det 😊 men han blir nok fornøyd uansett 😊 og enda bedre blir det når vi forhåpentlig kan fortelle han og søsteren at det skal komme en til, at dem skal bli storesøsken, kun 2 uke etter bursdagen hannes og 2 uke før hennes 7 års dag 😍 det er faktisk det jeg gleder meg mest til ❤️ eller det deler vel førsteplassen med å se lille i magen og at alt forhåpentligvis er fint ❤️ Ja hvor tiden flyr! Den går helt sikkert ikke noe saktere med barn i huset kan jeg tenke meg? Har hørt om paw patrol men noe baker er jeg absolutt ikke, jeg sliter nesten med å tilberede toro sine pakker 😂 jeg har ingen råd og om jeg hadde hatt noen så tror jeg ikke de hadde vært til å stole på, haha. Du finner helt sikkert mye tips og en lignende kake på YouTube kan jeg se for meg 😀. Å så gøy å kunne dele nyheten snart med barna, de kommer til å bli helt i 100! Så utrolig gøy at termin er midt mellom dem to, det må jeg si var en fulltreffer ❤️. Håper det er en frisk og fin baby dere får se om en mnds tid 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carjo4 Skrevet 18. februar 2020 #5540 Del Skrevet 18. februar 2020 2 timer siden, J1994 skrev: Gode nyheter 😍 Har også lest dette med at hcg vil flate ut og at det er ul fra uke 6/7 som kan gi det mest riktige svaret Men har selv vært der, så skjønner deg godt Det er godt du forstår 🤭 hadde vært fint om slike ting hadde stått på nettet også, selv om vi fleste vet at vi ikke burde Google alt og Ingenting men.. ❤️ 1 time siden, -C- skrev: Hei @Carjo4 Såååå moro å se at det gikk bra i dag! Herlighet for en god følelse og for en bra avgjørelse å bare sjekke det! Må ha vært sååå stas å få se litt? 😄 Sender deg en god klem ❤️ Jaa det var gøy! Kunne ikke se all verden men et lite hjerte som slo var absolutt bra nok ❤️ så fint å se at du har hatt EL nå, den grafen kan man absolutt ikke ta feil av. Håper det blir deres tur nå ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå