Gå til innhold

Hater barseltiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Wednesday, April 10, 2019 den 15.21, AnonymBruker skrev:

😮 Det er vel bare trøndere og nordlendinger som kaller faddere for gudforeldre..

 Anonymkode: 87da0...94c

Er dette virkelig en detalj som er SÅ fordømt viktig å hakke på, mener du??         

Anonymkode: 3acfd...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spedbarnsgråt skal være jævlig å høre på fordi man skal gjøre det man kan for å lytte til babyens behov så man får stoppet gråten. Anbefaler å sjekke ut www.lillemini.com og å bruke bæresjal, gyngestol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 7.40, AnonymBruker skrev:

TS her..

Det var godt å lese at det er flere som ikke synes den første tiden er noe særlig. Jeg bor i Oslo, og har vært litt uheldig med barselgruppa da de fleste er andregangsfødende og en del år eldre. Dette har gjort at jeg har trukket meg litt unna fordi jeg orker ikke høre på deres perfekte barseltid og baby. 

Vi har forsøkt bæresele, har nesten fått draget på den nå. 

Synes det er veldig tungt og trist at denne tiden ikke kan nytes, at jeg i stede lengter tilbake til jobb. Jeg har bare lyst til å rømme fra hele situasjonen. Går og venter på den magiske 3 måneders grensen

Anonymkode: 79ef7...f75

 

 

Endret av Zwish
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si- kjenner meg igjen, og dte blir bedre, så mye bedre! For meg var de tre første mnd ca helt pyton, følte mye av det du beskrev i første innlegget. Trodde aldri jeg skulle få tid til meg selv igjen, bli meg selv, og var helt sjokka og satt ut av hvordan livet hadde blitt plutselig. Ville bare tilbake på jobb, og var ikke langt fra å kutte permisjonen. Nå er baby 8 mnd, og jeg nyter virkelig dagene (stort sett, haha, det er jo utfordringer nå også!) og babyen min - i starten ville jeg kaldkvelde alle de som sa «nyyyyyyyt permisjonen» - for var dte noe jeg ikke gjorde så var det å nyte. Nå gruer jeg meg faktisk til jeg skal tilbake på jobb, skulle ønske jeg hade mer perm, og vil ikke være borte fra babyen.

for meg ble barselgruppa veldig viktig- synd at din ikke fungerer.. ville sjekka på facebook el prøvd å annonsere etter «ny» barselgruppe- kanskje her på KG? Kan fort være andre som har gruppe som ikke fungerer eller vil møtes i nærområdet der du bor? Evt kanskje høre med helsestasjon/sette opp lapp der? Uansett- det å komme seg ut både på tur og på aktiviteter har vært viktig for meg og min «sanity»- i starten når baby hata vogn og bare hylte hadde jeg som mål å bare komme meg ut enten med vogn eller bæresele, og av og til ble det 3 min tur, men da var det hvertfall det. Og gradvis venner babyen seg til å være i vogna og (forhåpentligvis). Kan ellers og anbefale babysang- som og kan være en mulighet for å bli kjent med andre mødre og komme seg ut litt. 

Uansett lykke til- og snakk med noen! Helsesøster eller fastlege feks. 

Anonymkode: 89cbb...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...