Gå til innhold

Går det an å opprettholde jobbflørt over tid uten at han eskalerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har en jobbflørt for tiden som gir masse energi og arbeidslyst, gleder meg til å gå på jobb og til å jobbe på prosjekter begge er en del av, mye på grunn av han! 

Vi er begge i forhold og flørtingen er hittil veldig uskyldig og jeg vil at den skal forbli nettopp det. Men har dessverre erfaring med at den jeg flørter med på et tidspunkt eskalerer det slik at jeg må avvise og stemningen aldri blir den samme.

Noen tips eller triks for å sørge for å holde flørten på det uskyldige planet? Går det rett og slett an å snakke med han om det, si omtrent det jeg skriver her? Eller blir det feil/rart?

Anonymkode: 912e3...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flørting på jobben er sjelden lurt. Om ikke annet kan det være slitsomt for de andre kollegene, hvis det er merkbart for dem. Det går an å holde en munter tone uten å flørte.

Anonymkode: eaa76...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen kan fra tid til annen sette pris på lett flørting i den type situasjoner (planlegges jo ikke, men hender avogtil) og vår erfaring er at det aldri vedvarer.

Han har nok mer draget på single kvinner (han sjekker dem ikke opp, og de vet at han er gift med barn osv) - og ofte har det blitt litt dårlig stemning når de ikke kommer videre fra småflørting. 

Det skjer jo gjerne etellerannet en gang som gjør at den ene setter grenser, og da er det ikke gøy lengre. Eller, at det bare dabber naturlig av.

Å planlegge for opprettholdelse/eskalering kan jeg ikke se for meg er en god ide. 

De som blir betatt av opptatte folk blir ofte skuffet når de skjønner den opptatte ikke vil noe utover uskyldig flørting, og da blir det dårlig stemming. De som er opptatte selv har ikke samme forventninger eller ønsker (med mindre de begynner å fortelle om sin dårlige relasjon). 

Anonymkode: 0f723...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til spørsmålet ditt; jeg hadde selv sluttet flørten HELT om du tok det opp med meg. Hadde opplevd det som kleint. 

Anonymkode: 0f723...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og mannen kan fra tid til annen sette pris på lett flørting i den type situasjoner (planlegges jo ikke, men hender avogtil) og vår erfaring er at det aldri vedvarer.

Han har nok mer draget på single kvinner (han sjekker dem ikke opp, og de vet at han er gift med barn osv) - og ofte har det blitt litt dårlig stemning når de ikke kommer videre fra småflørting. 

Det skjer jo gjerne etellerannet en gang som gjør at den ene setter grenser, og da er det ikke gøy lengre. Eller, at det bare dabber naturlig av.

Å planlegge for opprettholdelse/eskalering kan jeg ikke se for meg er en god ide. 

De som blir betatt av opptatte folk blir ofte skuffet når de skjønner den opptatte ikke vil noe utover uskyldig flørting, og da blir det dårlig stemming. De som er opptatte selv har ikke samme forventninger eller ønsker (med mindre de begynner å fortelle om sin dårlige relasjon). 

Anonymkode: 0f723...778

Takknemlig for bra svar. Jeg vil jo mye heller at det dabber naturlig av om seks eller tolv måneder, enn at han sender meg en fyllemelding eller prøver å kysse meg om én måned, for å sette det på spissen. Så en annen måte å stille spørsmålet på er om det er mulig å kommunisere noen grenser uten å ødelegge spenningen?

Anonymkode: 912e3...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noenlundelikefremt

Enkelt. Flørt kun med de som er solide og oppegående nok (eller sjenerte nok?) til å ikke eskalere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man legger vel merke til når det går over grensen.

Jeg hadde en jobb flørt gående i 2 år, da sluttet jeg i jobben, så da tok det automatisk slutt. Flørtingen var veldig uskyldig, og vi pratet begge om våre partnere, og vi pratet kun positivt om våre partnere. Altså var jeg aldri bekymret for at det skulle bli noe mer. 

Anonymkode: da693...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Noenlundelikefremt skrev:

Enkelt. Flørt kun med de som er solide og oppegående nok (eller sjenerte nok?) til å ikke eskalere. 

Enkelt og enkelt... Hvilke tegn kan du for eksempel nevne på en sånn fyr?

Anonymkode: 912e3...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt og enkelt... Hvilke tegn kan du for eksempel nevne på en sånn fyr?

Anonymkode: 912e3...786

Jeg synes personlig ikke du skal velge en sjenert fyr - han blir jo forelsket uten å tørre å vise det.

Velg noen som er opptatte, som ikke skjuler at de er i et forhold. Ikke flørt som en galning. Snakk om samboeren/mannen din avogtil så det ikke virker som om du er på vei ut av ditt forhold. 

Anonymkode: 0f723...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takknemlig for bra svar. Jeg vil jo mye heller at det dabber naturlig av om seks eller tolv måneder, enn at han sender meg en fyllemelding eller prøver å kysse meg om én måned, for å sette det på spissen. Så en annen måte å stille spørsmålet på er om det er mulig å kommunisere noen grenser uten å ødelegge spenningen?

Anonymkode: 912e3...786

Den er nok vrien. Om denne, eller en annen (opptatt også) mann prøver seg på sex eller kyssing/beføling, så er de jo av ulike grunner interessert i sex - og vil da enten gå videre til neste aktuelle eller bli skuffet om det ikke skjer noe mer.

Du kan selvsagt prøve deg på en «jeg er nok litt mer monogam på akkurat sånt», men det fører jo bare til at de A: prøver seg igjen eller B: ikke gidder/vil mer.

Anonymkode: 0f723...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noenlundelikefremt
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt og enkelt... Hvilke tegn kan du for eksempel nevne på en sånn fyr?

Anonymkode: 912e3...786

Har kommet et godt forslag i tråden allerede, folk som snakker positivt om partnerne sine. Det er godt tegn!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes personlig ikke du skal velge en sjenert fyr - han blir jo forelsket uten å tørre å vise det.

Velg noen som er opptatte, som ikke skjuler at de er i et forhold. Ikke flørt som en galning. Snakk om samboeren/mannen din avogtil så det ikke virker som om du er på vei ut av ditt forhold. 

Anonymkode: 0f723...778

Enig angående sjenerte, tenkte ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det var så sosialt akseptert å ha en uskyldig flørt i et års tid på jobb.. hadde blitt kjempeskuffet om min mann gikk å gledet seg hver dag til jobb, forå flørte med en kvinnelig kollega :(

 

Anonymkode: 18dec...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...