Gå til innhold

Sprette opp noe som er sydd inn i et plagg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

heisann!

vi har fått inngravert navnet til ene ungen på et klesplagg med tråd. Denne er veldig stram og veldig tett i tett. Det er ikke noe man bare kan sprette opp med en nålspretter. 

 

Det jeg lurte på er om noen kanskje vet om slikt er mulig å fjerne? Vet dere om det kan fjernes selv eller om man kan dra til en skredder? 

 

Ha en fin kveld! 

Anonymkode: 75fff...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

heisann!

vi har fått inngravert navnet til ene ungen på et klesplagg med tråd. Denne er veldig stram og veldig tett i tett. Det er ikke noe man bare kan sprette opp med en nålspretter. 

 

Det jeg lurte på er om noen kanskje vet om slikt er mulig å fjerne? Vet dere om det kan fjernes selv eller om man kan dra til en skredder? 

 

Ha en fin kveld! 

Anonymkode: 75fff...7c1

Om du får bort tråden, så vil det være merker igjen fra der tråden har stått. Så navnet vil fortsatt stå der. Den typen brodering av navn eller andre ting, er uhyre tidkrevende å fjerne om noen har tolmodighet til å gå i gang med et slikt krosjekt. 

Hva er formålet med fjerningen? Å få bort navnet eller er tråden til sjenanse? Kan du sette en strykelapp over? 

Anonymkode: a706f...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an, men vær veldig forsiktig med det. Jeg har gjort det på noen gensere, og måtte sende dem inn til reparasjon hos skredder pga det.

Anonymkode: 74de6...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går an, men vær veldig forsiktig med det. Jeg har gjort det på noen gensere, og måtte sende dem inn til reparasjon hos skredder pga det.

Anonymkode: 74de6...951

Oi, hva slags gensere har man om man sender dem til reparasjon hos skredder? Minner meg litt om Reitan som sendte sine slitte skjorter til England for at skredder der skulle sy på nye mansjetter :)

Anonymkode: ddb90...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normale folk sender vell genser til skredder for å få det reparert om det er noe man ikke får fikset selv. 

 

Du ringer kanskje ikke rørlegger heller du? Fikser vell det selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du får bort tråden, så vil det være merker igjen fra der tråden har stått. Så navnet vil fortsatt stå der. Den typen brodering av navn eller andre ting, er uhyre tidkrevende å fjerne om noen har tolmodighet til å gå i gang med et slikt krosjekt. 

Hva er formålet med fjerningen? Å få bort navnet eller er tråden til sjenanse? Kan du sette en strykelapp over? 

Anonymkode: a706f...40b

Poenget er å få fjernet navnet... 

Anonymkode: 75fff...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, hva slags gensere har man om man sender dem til reparasjon hos skredder? Minner meg litt om Reitan som sendte sine slitte skjorter til England for at skredder der skulle sy på nye mansjetter :)

Anonymkode: ddb90...e79

Det var ikke Reitan, det var Stein Erik Hagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mr123 skrev:

Helt normale folk sender vell genser til skredder for å få det reparert om det er noe man ikke får fikset selv. 

 

Du ringer kanskje ikke rørlegger heller du? Fikser vell det selv? 

Jeg vil tro at å fikse sånt hos en skredder koster mer enn å kjøpe en ny genser, - derfor gjør ikke normale folk det.

Anonymkode: 673b3...0e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at å fikse sånt hos en skredder koster mer enn å kjøpe en ny genser, - derfor gjør ikke normale folk det.

Anonymkode: 673b3...0e7

Enig. Om genseren er verdt en tur til skredderen er den i utgangspunktet temmelig dyr. 

Anonymkode: 2cc12...702

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...