Gå til innhold

Håndarbeidssaker inn på fly, som strikkepinner evt heklepinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke erfaringer har dere? Er det lov?

Noen som har hatt med heklepinne eller strikkepinner inn på flyet? 

Anonymkode: 03ed1...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje jeg ville satset på strikkepinner av tre eller bambus i såfall? 

Anonymkode: 0295f...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tror kanskje jeg ville satset på strikkepinner av tre eller bambus i såfall? 

Anonymkode: 0295f...082

Du ser av lenken i tråden at strikkepinner og heklenåler er blant det som blir godtatt i håndbagasjen.

Anonymkode: b5015...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, denne linken var nyttig! Stod mye annet nyttig der også. Som igjen ledet til nye spørsmål ang mat.

Hva er lov å ha i håndbagasjen? Sto noen eksempler. Skulle hatt flere eksempler! Trodde ikke det var lov med medbragt mat, annet enn babymat. Bør vel opprette ny tråd i annet forum med den. 

Tusen takk igjen for nyttig link! ☺

Anonymkode: 03ed1...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avklart at både strikkepinner og heklenåler er tillatt ombord på fly! ☺

Anonymkode: 03ed1...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merk at vekter kan si nei. Det er vel ikke så ofte det skjer i Norge. 

Anonymkode: fb4f5...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det som står under «vurdering» nederst i linken. 

Anonymkode: fb4f5...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med hekle- eller strikkepinner på fly. Likevel er jeg alltid forberedt med litt ekstra tråd i vesken som jeg kan feste maskene med hvis jeg må levere fra meg pinnene. I tillegg har jeg som regel ekstra pinner i innsjekket bagasje så jeg kan strikke/hekle på ferien selv om jeg skulle miste pinnene. Det siste, en håndarbeidløs ferie, hadde nemlig vært helt krise 😂

Anonymkode: e221c...1ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at dette gjelder i Norge og fra norske flyplasser hvis du skal til utlandet. Det kan være andre regler i det landet du reiser fra når du skal hjem igjen. 

Anonymkode: f64de...7cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Merk at vekter kan si nei. Det er vel ikke så ofte det skjer i Norge. 

Anonymkode: fb4f5...7c4

Hvis du stiller med skarpslipte strikkepinner, vil jeg tro de blir skeptiske.

Anonymkode: b5015...327

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dem gjennom uten spørsmål både i Norge og Polen den siste tida. 

Anonymkode: 927f3...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke erfaringer har dere? Er det lov?

Noen som har hatt med heklepinne eller strikkepinner inn på flyet? 

Anonymkode: 03ed1...352

Hva som skjer, er helt avhengig av den enkelte peraon i sikkerhetskontrollen, i Norge. 

Hva som skjer i utlandet er avhengig av det enkelte lands lovgivning imtillegg til den enkelte person i sikkerhetskontrollen. 

"Spisse gjenstander" kan nektes etter en individuell vurdering. Jeg har vært med fly der 1 av minst 15 har blitt fratatt strikkepinner. Jeg har også vært med fly der alle unntatt 1, nemlig meg selv, har blitt fratatt sine strikkepinner. Så dette er et lotteri, der det er umulig å forutsi hva som vil skje. 

 

Anonymkode: 1017d...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt problemer med hekle- eller strikkepinner på fly. Likevel er jeg alltid forberedt med litt ekstra tråd i vesken som jeg kan feste maskene med hvis jeg må levere fra meg pinnene. I tillegg har jeg som regel ekstra pinner i innsjekket bagasje så jeg kan strikke/hekle på ferien selv om jeg skulle miste pinnene. Det siste, en håndarbeidløs ferie, hadde nemlig vært helt krise 😂

Anonymkode: e221c...1ef

Den tråden kan du glemme om du treffer på feil peraon. Da røsker de ut strikkepinnen og sender deg videre uten at du opptar deres tid mer enn nødvendig. Noen steder klipper de selve pinnene på en rundpinne og lar vaieren mellom pinnene sitte igjen med maskene på. 

Anonymkode: 1017d...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den tråden kan du glemme om du treffer på feil peraon. Da røsker de ut strikkepinnen og sender deg videre uten at du opptar deres tid mer enn nødvendig. Noen steder klipper de selve pinnene på en rundpinne og lar vaieren mellom pinnene sitte igjen med maskene på. 

Anonymkode: 1017d...69a

Da kan det være lurt å bruke nål for å dra en tråd gjennom maskene på forhånd. Så er man sikret. 

Anonymkode: fb4f5...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips fra ei russisk venninne: hvis du reiser fra Russland og det er ei dame som sjekker håndbagasjen din kan det være lurt å ha en ekstra rundpinne, gjerne 80 cm. Da tar hun nemlig bare den ene. Min venninne hadde merket seg at det kun var kvinnelige vakter som beslagla strikkepinner... Det kan tenkes at trikset fungerer i andre land også.

Anonymkode: f64de...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk et tips fra ei russisk venninne: hvis du reiser fra Russland og det er ei dame som sjekker håndbagasjen din kan det være lurt å ha en ekstra rundpinne, gjerne 80 cm. Da tar hun nemlig bare den ene. Min venninne hadde merket seg at det kun var kvinnelige vakter som beslagla strikkepinner... Det kan tenkes at trikset fungerer i andre land også.

Anonymkode: f64de...7cc

Den saken kan jeg avlive med en gang. Der vi har reist er det mannlige ansatte i sikkerhetskontrollen som har beslaglagt. Bestemmer de segnfor,å beslaglegge strikkepinner aå tar de rubbel,og bit du måtte ha i håndbagasjen. Og politiet med pistolen i beltet blir ofte tilkalt for å overvære hele seansen. 

Anonymkode: 1017d...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd med strikkepinner mange ganger uten problemer, men ville nok helst unngått metallpinner for sikkerhets skyld. Jeg innbiller meg at det er mindre sjanse for at de tar trepinner. Jeg har også blitt fratatt strikkepinne en gang, og det var faktisk en gang jeg ikke hadde med meg strikketøy, men hadde kun én enkelt metallpinne i veska. Så selv om det skulle gå bra i prinsippet, vet man aldri. Men kan være lurt å skrive ut reglene rundt strikkepinner for selskapet man reiser med, så man kan vise det fram? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, denne linken var nyttig! Stod mye annet nyttig der også. Som igjen ledet til nye spørsmål ang mat.

Hva er lov å ha i håndbagasjen? Sto noen eksempler. Skulle hatt flere eksempler! Trodde ikke det var lov med medbragt mat, annet enn babymat. Bør vel opprette ny tråd i annet forum med den. 

Tusen takk igjen for nyttig link! ☺

Anonymkode: 03ed1...352

Har du aldri tatt fly før? 

Anonymkode: 80116...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...