Gå til innhold

Skoleskytinger mot mobbing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er meningene? Mobbere er kanskje mindreverdige mennesker som ikke tåler naturlig seleksjon og så mobber de for å ødelegge naturlig seleksjon. Burde de havne i fengsel etter å ha gjort et mobbeoffer til en suicidal skoleskyter?

Anonymkode: d4ea7...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mobbere er kanskje mindreverdige mennesker som ikke tåler naturlig seleksjon og så mobber de for å ødelegge naturlig seleksjon.

Har du noe grunnlag for å påstå dette? 

Min erfaring er at det like gjerne er de suksessfulle som mobber. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er false flags med crisis actors for å få endret våpenloven i USA. Også har vi noen tullinger som skal kopiere det de har lest om i media da.

Anonymkode: 07d0a...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du er helt på jordet. Jeg tror heller at mobbing er naturlig seleksjon i praksis, det er jo gjerne folk som avviker fra normalen som blir mobbet.

Anonymkode: b8d5f...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg du er helt på jordet. Jeg tror heller at mobbing er naturlig seleksjon i praksis, det er jo gjerne folk som avviker fra normalen som blir mobbet.

Anonymkode: b8d5f...459

Veldig ofte gjelder det mobberne selv. De er ofte usikre på seg selv, og bruker andre for å stige i det sosiale hierarkiet. De er ofte ganske intelligente, og leter etter svakheter hos andre som de kan bruke til sin fordel.

Den naturlige seleksjonen du prater om er selvfølgelig bare piss.

Om jeg ser tilbake på min egen skolehverdag, så har ofrene jevnt over gjort det bedre enn mobberne senere i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er påfallende fraværende som diskujonstema når det kommer til skoleskytinger. Fokuset på våpnlover er etter min mening et feilspor. Men våpenlover er mer "sexy" for mediene å rapportere om.

Og hvorfor blir alle som blir drept omtalt i mediene som rene Mor Theresa og Nelson Mandela? Jeg tviler sterkt på at de drepte var noe annet enn helt vanlige mennesker som verken hadde gjort noe for menneskeheten eller noe speiselt for de rundt dem, kanskje med unntak av å ha mobbet skytteren da.

Anonymkode: 12adb...44b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.4.2019 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Hva er meningene? Mobbere er kanskje mindreverdige mennesker som ikke tåler naturlig seleksjon og så mobber de for å ødelegge naturlig seleksjon. Burde de havne i fengsel etter å ha gjort et mobbeoffer til en suicidal skoleskyter?

Anonymkode: d4ea7...877

Jeg synes du blander mye her. Forskning viser at mobbere stort sett kan ha det ganske så godt med seg selv. Det er mer helsefremmende å være en mobber enn å være et mobbeoffer.. 

Jeg tror heller ikke mobbing har noe med naturlig seleksjon å gjøre, hverken den ene eller andre veien...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg du er helt på jordet. Jeg tror heller at mobbing er naturlig seleksjon i praksis, det er jo gjerne folk som avviker fra normalen som blir mobbet.

Anonymkode: b8d5f...459

Lady Gaga var et mobbeoffer. Vil ikke si noe med henne avviker så mye fra normalen eller har tegn på svakhet. Det er mange folk som idag er rike og berømte, som på et tidspunkt var et mobbeoffer. Poenget er at mobbing kan ramme ganske vilkårlig. Likevel ser man visse likhetstrekk på mobbeoffer (mener jeg å ha lest) det handler mest om hvordan de reagerer på mobbingen. Med andre ord så er en bestemt type adferd i møte med mobbing lettere for å legge til grunn for mer mobbing, og en annen type adferd vil fortere avslutte den.

Personlig tror jeg eneste løsning på mobbing er å flytte skole. Jeg har selv blitt mobbet på en skole men var populær på den andre. Jeg ble desverre ikke flyttet (selv om det var diskutert) og måtte leve 6 år i helvette på barneskolen, til jeg ble reddet på ungdomsskolen..

Jeg har to barn hvor det ene ble gjort til et problembarn av personalet i barnehagen. Jeg flyttet barnet innenfor ett år. Da var ikke barnet mobbet av andre barn, men personalet sin oppfattelse av barnet ville garantert skapt et mobbemiljø lenger ned i rekka. Barnet mitt er nå i en ny barnehage hvor det er populært og elsket, og har det trygt og godt.

Har man først fått et stempel tror jeg det nesten er umulig å bli kvitt det.. så man må skifte miljø for å slippe fri og starte med blanke ark. 

Det er klisje men det minner meg om den stygge andungen: man kan bli avvist av noen og akseptert av andre. Men det gjelder å komme seg unna de som avviser og søke de som aksepterer.

Skoleskytingene i USA er et kompleks tema. Trenchcoat mafia barna ble ikke bare sviktet av sine medelever, men av lærere og lokalsamfunn. Også foreldre. Det er vanskelig å plassere skyld på ett sted.  

Anonymkode: 0f185...7bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, stan skrev:

Har du noe grunnlag for å påstå dette? 

Min erfaring er at det like gjerne er de suksessfulle som mobber. 

Men om mobbere bare er suksessfulle pga mobbing? De tålte ikke den naturlige seleksjonen som ville finnet sted å valgte å forkludre naturlig seleksjon gjennom mobbing? Mobbere må jo være mindreverdige og umennesker som gjør stor skade på samfunnet?

Anonymkode: d4ea7...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenchcoat mafia barna ble ikke bare sviktet av sine medelever, men av lærere og lokalsamfunn. Også foreldre. Det er vanskelig å plassere skyld på ett sted.  

Anonymkode: 0f185...7bb

Enig. Ansatte på skolen og mobberne burde være i fengsel. I Columbine ble to helt ok ungdommer mobbet suicidal foran folk. Er dette straffen vi skal ta for å ikke ta mobbing på alvor?

Anonymkode: d4ea7...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Columbine var den første skoleskytingen som ble knyttet til mobbing. Hva slags dragning mot rock'nroll guys er det egentlig sportgutter har mot rockere egentlig?

Anonymkode: d4ea7...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Dylan Klebold. :blush: huff at hann ble mobbet suicidal foran folk. Men Eric Harris er vanskelig.

Anonymkode: d4ea7...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Dylan Klebold. :blush: huff at hann ble mobbet suicidal foran folk. Men Eric Harris er vanskelig.

Anonymkode: d4ea7...877

Synes ikke det er greit å glorifisere drapsmenn. 

Anonymkode: 0f185...7bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er greit å glorifisere drapsmenn. 

Anonymkode: 0f185...7bb

Ok, men om jeg er passiv til at noen blir mobbet (vet ikke hvordan suicidale tenker) syk, fortjener jeg å få barna mine skutt bort? Jeg mener mobbing ikke er ok. Jeg tror mobbere er dårlige politiske og sosiale tapere.

Anonymkode: d4ea7...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er greit å glorifisere drapsmenn. 

Anonymkode: 0f185...7bb

Så kongen sin fortjenestemedalje er ikke ok? Og natosoldater eller krigsveteraner skal ikke glorifiseres?

Anonymkode: d4ea7...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men om jeg er passiv til at noen blir mobbet (vet ikke hvordan suicidale tenker) syk, fortjener jeg å få barna mine skutt bort? Jeg mener mobbing ikke er ok. Jeg tror mobbere er dårlige politiske og sosiale tapere.

Anonymkode: d4ea7...877

Dette er ikke snakk om hvem som fortjener hva. Dette er snakk om handling og konsekvens. Om dine barn blir skutt i fillebiter er det konsekvens av en noe annet. Dette "noe annet" er altså noe som bør bry deg fordi dine barns liv avhenger altså av at det blir løst.

Anonymkode: 12adb...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kongen sin fortjenestemedalje er ikke ok? Og natosoldater eller krigsveteraner skal ikke glorifiseres?

Anonymkode: d4ea7...877

Joda nato-soldtaer skal hylles. Om du er definert som "drapsmann" kommer an på hvorfor du dreper noen. Er grunnen god, så er du helt, er grunnen ikke god så er du drapsmann.

Om du er drapsmann eller helt kommer altså an på øynene som ser.

Anonymkode: 12adb...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kongen sin fortjenestemedalje er ikke ok? Og natosoldater eller krigsveteraner skal ikke glorifiseres?

Anonymkode: d4ea7...877

Om det ble gitt til soldater som drepte uskyldige sivile, så er det såklart ikke greit nei. Men som regel gies disse medaljene til folk som har møtt andre soldater i krig. Du vet forskjellen på sivil og ikke? Et hint er for eksempel at den ene har våpen og skyter mot deg og den andre er forsvarsløs, gjerne er barn, som gjømmer seg under en pult. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men om jeg er passiv til at noen blir mobbet (vet ikke hvordan suicidale tenker) syk, fortjener jeg å få barna mine skutt bort? Jeg mener mobbing ikke er ok. Jeg tror mobbere er dårlige politiske og sosiale tapere.

Anonymkode: d4ea7...877

Ingen synes mobbing er Ok. Likevel skjer det desverre. Vold, overgrep, inest, osv er heller ikke OK. Løsningen er dog ikke å plaffe ned fullstendig tilfeldige du møter på din vei. 

Er du et mobbeoffer selv? Ser du opp til masseskytere? 

Anonymkode: 0f185...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dylan Klebold er et bedre menneske enn irak-veteraner imo. Den saken han sto for er mye bedre.

Anonymkode: d4ea7...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slummen som mobbet når jeg var i skolealder. Det var folk som ikke fikk til skolen og følte seg mindreverdige. Da tydde de til mobbing av flinkere folk for å prøve å heve det lave selvbildet de hadde.

Flinke oppegående folk driver ikke og lager slik kvalme. 

Det ble ingen ting ut av disse folkene. Noen er døde av overdose, andre sitter hjemme på nav og slår kjerringa si. Men man slippet heldigvis å ha noe med de å gjøre lengre. På skolen ble klassen bare satt sammen av de på samme alder i en skolekrets. Så da havnet man i klassa med litt av hvert. Senere i livet har man den luksusen at man kan velge hvem man omgår. 

 

Anonymkode: b7d6d...c0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Example skrev:

Veldig ofte gjelder det mobberne selv. De er ofte usikre på seg selv, og bruker andre for å stige i det sosiale hierarkiet. De er ofte ganske intelligente, og leter etter svakheter hos andre som de kan bruke til sin fordel.

Den naturlige seleksjonen du prater om er selvfølgelig bare piss.

Om jeg ser tilbake på min egen skolehverdag, så har ofrene jevnt over gjort det bedre enn mobberne senere i livet.

Nei, de er dumme som faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...